Xecuter Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 kjøpe ny harddisk å da lurer jeg på følgene: Er det noen harddisker som IKKE fungere i en Xbox? Eller fungerer dårlig? hørt at Samsung, Seagate og Western Digital er de mest brukte... takk Lenke til kommentar
StaBBer Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Vet om en som driver med chipping av xboxer, og han han sier til kundene sine at de bør velge Western Digital! Husker ikke hvorfor, men har hørt at det er noen merker som funker dårlig/funker ikke. Lenke til kommentar
BlodHarry Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Jeg hørte av no kompiser at jeg skulle bruke seagate. WD diskene er kjappe, men de har en tendens til å bli litt varme til tider Lenke til kommentar
Xerian Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Har blitt anbefalt at seagate baracuda burde man unngå.. De er vist ikke så compatible med xboxen eller noe.. Lenke til kommentar
Runepune Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Bruk akkurat den harddisken du føler for. Spiller ingen rolle hvilken du bruker. Glem alt du har hørt om varmeutvikling, ikke kompatibel osv. Ang. Seagate så stemmer det at det for en stund siden var problemer med versjon VII, men da disse ikke er i salg lenger er det ingenting å tenke på. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2004 (endret) takker takker stoler på deg Runepune!! :!: Endret 19. oktober 2004 av Xbox lover Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 takker takker stoler på deg Runepune!! :!: det er ikke så lurt da... liste over harddisker som er lockable eller ikke: http://xboxdrives.x-pec.com/?p=list skjerpe deg, runepune. Lenke til kommentar
Runepune Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Nope. Du burde sjekke litt nøyere først. Dette er gamle hdd'er som ikke er i salg lenger. Hdd'er som du kjøper idag kan fint lockes. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Jeg bare klipper over et utdrag fra www.modifisering.net Kan jeg bruke en vanlig 3.5" PC HD i xboxen? Hvor stor HD kan jeg sette inn? Du kan benytte en vanlig PC HD ja. Det er nå ingen grense på hvor stor HD du kan sette inn i xboxen. NB! Seagate Baracuda 120GB modell IV disker fungerer ikke i det hele tatt i Xboxen. Modell V og høyere fungerer bra. Hvilken HD anbefaler du? Jeg anbefaler Seagate, da disse er meget stillegående. Samsung HD'er er også meget stillegående. Jeg har selv en seagate barracuda 200gb som er veldig fin Lenke til kommentar
FLuAA Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Jeg ville iaff valgt samsung, pga de er stille og kalde. Lenke til kommentar
CIder Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Jeg bare klipper over et utdrag fra www.modifisering.net Kan jeg bruke en vanlig 3.5" PC HD i xboxen? Hvor stor HD kan jeg sette inn? Du kan benytte en vanlig PC HD ja. Det er nå ingen grense på hvor stor HD du kan sette inn i xboxen. NB! Seagate Baracuda 120GB modell IV disker fungerer ikke i det hele tatt i Xboxen. Modell V og høyere fungerer bra. Hvilken HD anbefaler du? Jeg anbefaler Seagate, da disse er meget stillegående. Samsung HD'er er også meget stillegående. Jeg har selv en seagate barracuda 200gb som er veldig fin Da skal vel denne funke fint: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=30 ? Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 (endret) Jeg bare klipper over et utdrag fra www.modifisering.net Kan jeg bruke en vanlig 3.5" PC HD i xboxen? Hvor stor HD kan jeg sette inn? Du kan benytte en vanlig PC HD ja. Det er nå ingen grense på hvor stor HD du kan sette inn i xboxen. NB! Seagate Baracuda 120GB modell IV disker fungerer ikke i det hele tatt i Xboxen. Modell V og høyere fungerer bra. Hvilken HD anbefaler du? Jeg anbefaler Seagate, da disse er meget stillegående. Samsung HD'er er også meget stillegående. Jeg har selv en seagate barracuda 200gb som er veldig fin Da skal vel denne funke fint: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=30 ? Den funker nok den ja men jeg synes den her gir mer for penga, det er jo 80GB forskjell og 300kr er jo ikke allverdens: Komplett. Kosta 20 kr mindre når jeg kjøpte den også EDIT: Kosta 10kr mindre fra Netshop Endret 21. oktober 2004 av sablabra Lenke til kommentar
langmann Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Jeg hørte av no kompiser at jeg skulle bruke seagate. WD diskene er kjappe, men de har en tendens til å bli litt varme til tider Det er vel egentlig motsatt, Seagate blir varme, men er stillgående og motsatt. Seagate er uansett de feteste diskene. Samsung går bare i stykker Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Min erfaring: Seagate er relativt stille, lager lite varme og er holdbare. WD er bråkete, lager mye varme og holder i 0-6mnd Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 er enig med blackninja der, bortsett fra at WD diskene varer da lenger enn det. Lenke til kommentar
mago Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Det er nå ingen grense på hvor stor HD du kan sette inn i xboxen. All formatting tools prior to XBpartitioner used 16k clusters. That limits the usable partition size to 256GB. You can use XBpartitioner to format the F partition using 32k cluster which will allow partitions up to 512GB. jeg har xbox med bios (uten partisjon G:\ støtte) som har LBA48 støtte og monterte inn en 300gb maxtor disk og formaterte/valgte (i evoxmenyen) "resterende ledig plass til F:\" noe som ga ca 278GB totalt på alle partisjonene senere når disken var nesten full (12GB ledig) av programvare (program/filmer/musikk/spill/emulatorer),, var det stopp (hd plass full) for å bøte på dette og for å utnytte plassen fullt, flashet eg med bios som hadde støtte for G:\ partisjon og formaterte på nytt (med f og g partisjon) nå gikk det mye bedre og får utnytte all plass på disken (siden ingen partisjon oversteg 256GB) Hadde eg brukt XBpartitioner kunne eg oversteget 256GB limiten, og klart meg uten G:\ Lenke til kommentar
Runepune Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Er også en del som opplever at dataene blir korrupte når du kjører så store partisjoner. Det er å anbefale å bruke g partisjon hvis disken er større enn 200 gb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå