Gå til innhold

Xbox harddisk !

Xecuter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bruk akkurat den harddisken du føler for. Spiller ingen rolle hvilken du bruker. Glem alt du har hørt om varmeutvikling, ikke kompatibel osv.

Ang. Seagate så stemmer det at det for en stund siden var problemer med versjon VII, men da disse ikke er i salg lenger er det ingenting å tenke på.

Lenke til kommentar

Jeg bare klipper over et utdrag fra www.modifisering.net

Kan jeg bruke en vanlig 3.5" PC HD i xboxen? Hvor stor HD kan jeg sette inn?

Du kan benytte en vanlig PC HD ja. Det er nå ingen grense på hvor stor HD du kan sette inn i xboxen. NB! Seagate Baracuda 120GB modell IV disker fungerer ikke i det hele tatt i Xboxen. Modell V og høyere fungerer bra.

Hvilken HD anbefaler du?

Jeg anbefaler Seagate, da disse er meget stillegående. Samsung HD'er er også meget stillegående.

Jeg har selv en seagate barracuda 200gb som er veldig fin

Lenke til kommentar

Du kan benytte en vanlig PC HD ja. Det er nå ingen grense på hvor stor HD du kan sette inn i xboxen. NB! Seagate Baracuda 120GB modell IV disker fungerer ikke i det hele tatt i Xboxen. Modell V og høyere fungerer bra.

Hvilken HD anbefaler du?

Jeg anbefaler Seagate, da disse er meget stillegående. Samsung HD'er er også meget stillegående.

Da skal vel denne funke fint: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=30 ?

Lenke til kommentar

Hvilken HD anbefaler du? 

Da skal vel denne funke fint: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=30 ?

Den funker nok den ja men jeg synes den her gir mer for penga, det er jo 80GB forskjell og 300kr er jo ikke allverdens: Komplett. Kosta 20 kr mindre når jeg kjøpte den også :D

EDIT: Kosta 10kr mindre fra Netshop

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Jeg hørte av no kompiser at jeg skulle bruke seagate. WD diskene er kjappe, men de har en tendens til å bli litt varme til tider :hmm:

Det er vel egentlig motsatt, Seagate blir varme, men er stillgående og motsatt.

Seagate er uansett de feteste diskene.

Samsung går bare i stykker :p

Lenke til kommentar
Det er nå ingen grense på hvor stor HD du kan sette inn i xboxen.

All formatting tools prior to XBpartitioner used 16k clusters. That limits

the usable partition size to 256GB. You can use XBpartitioner to format the

F partition using 32k cluster which will allow partitions up to 512GB.

jeg har xbox med bios (uten partisjon G:\ støtte) som har LBA48 støtte og monterte inn en 300gb maxtor disk og formaterte/valgte (i evoxmenyen) "resterende ledig plass til F:\"

noe som ga ca 278GB totalt på alle partisjonene

senere når disken var nesten full (12GB ledig) av programvare (program/filmer/musikk/spill/emulatorer),, var det stopp (hd plass full)

for å bøte på dette og for å utnytte plassen fullt, flashet eg med bios som hadde støtte for G:\ partisjon og formaterte på nytt (med f og g partisjon)

nå gikk det mye bedre og får utnytte all plass på disken (siden ingen partisjon oversteg 256GB)

Hadde eg brukt XBpartitioner kunne eg oversteget 256GB limiten, og klart meg uten G:\

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...