Geir3 Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Hei jeg tok masse bilder om natten ca kl 3. problemet mit er at jeg hadde tatt feil av AM/PM på fotoapperatet Så nå står det at bildene er tatt kl 1500 men med rett dato har prøvt å fikse det med acedsee 6 men får det ikke til da jeg er ganske dårlig i engelsk håper noen kan komme med tips TAKK Lenke til kommentar
Ravis Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 (endret) Med Exifer og EXIFutils(kommandolinje program) kan du endre datoer fil for fil eller i batch. Exifer tror jeg er via et grafisk grensesnitt og jeg husker ikke om det støtter batch endring. *EDIT* Her har du et eksempel fra EXIFutils manualen: The camera’s time was set incorrectly, how can I adjust the times in the EXIF data? If the date/time clock in your camera was set incorrectly (eg because you forgot to change it for daylight saving/summer time), then you can use the exifdate command to adjust the values of the date time fields in the EXIF data. exifdate can add or subtract a constant value to/from EXIF date time fields, or can set them to a specific value. For example, if you forgot to set your camera clock forward one hour when traveling to a new time zone, you can use the following exifdate command to adjust to EXIF date/time so that they are correct: exifdate /a 01:00:00 my-dir This command adds one hour to the date time fields of every image file in my-dir. Endret 19. oktober 2004 av Ravis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå