Blaster2k Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Er litt ute av VB igjen. Jeg har lyst å lage en liste i en textboks(text7) med text2.text pluss et nummer bak(fra text4.text til text5.text) så jeg tengte denne koden ville duge, men jeg får type mismatch og greier: Private Sub Command1_Click() Text7.Text = "" Dim i For i = Text4.Text To Text5.Text Text7.Text = Text2.Text + i + vbCrLf Next i End Sub Hvordan må det gjøres? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 (endret) .Text returnerer bare teksten i en tekstboks, og kan ikke brukes til dette. Slik kan man gjøre det: Private Sub Command1_Click() 'Først splitter vi hver linje ut i et array Dim buff buff = Split(Text2.text, Chr(13)) 'Chr(13) er linjeskift 'Så lager vi en FOR-løkke som går gjennom alle linjene Dim i For i = LBound(buff) To UBound(buff) 'Denne er litt triksy. Det første tegnet i alle linjene under 1 er "vbCrLf", så den må vi ta bort If i = LBound(buff) Then 'Send teksten til AddText-subben AddText buff(i) & i Else 'Send teksten til AddText-subben AddText Right(buff(i), Len(buff(i)) - 1) & i End If Next i End Sub Private Sub AddText(text As String) 'Jeg bruker denne koden sånn at teksten ikke skal begynne på andre linje i text7 If Text7.text = "" Then 'Legg til tekst Text7.text = text Else 'Legg til tekst Text7.text = Text7.text & vbCrLf & text End If End Sub Endret 16. oktober 2004 av Jonas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå