Gå til innhold

Problem med booting hk Aopen AK77 Plus

slaraffen

Anbefalte innlegg

Hei har tittet på en maskin for en., hk Aopen AK77 Plus pl

Når den er varm og jeg har stømkontakt i så er det greit.

Men om jeg kutter strømmen og setter den opp enannen plasser eller bare skal starte den opp etter å ha tatt ut og inn hovedstrøm til psu så booter den ikke og til og med vanskelig å komme inn i bioes. og det er selv om jeg resetter bios.

Har lurt på om det kan være batteriet som er dårlig eller at jeg må opdatere bios.

Overtok denne reparasjonsjonbben etter en annen så vet ikke hva han har gjor,

Vil påpeke at nå jeg får boota den så går den som en drøm.

Kan noen gi meg noen råd og tips her så jubler jeg :cry:

Endret av slaraffen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke akkurat samme hovedkort,men ser at aopen har hatt endel problemer med lekkasje på capacitor(kondensatorer)

I had 3 AK77-333 motherboard bought 1 1/2 year ago. Since then, I changed

two of this motherboard (replaced with AK79D-1394) because of leaking

capacitor. The two times, it was the sames capacitors (TC25 and TC30 near

AGP slot and TC415 between DIMM3 and edge of the board). Just want to know

if it's a common problem and I'm better to change girlfriend motherboard too

or just bad luck.

Endret av yak
Lenke til kommentar

hvis det er "caps"-lekkasje så kan det være i psu også, men da stinker det litt - se etter gul saft i bunnen av caps'er, eller buler evt. irret på toppen. De kan byttes, men beina er gjerne så korte at det skal godt håndlag til (har aldri prøvd).

Lenke til kommentar

Ok, flere produsenter var utsatt for feil kjemi i kondisene for noen år siden (stor sak, mange produsenter ville ikke innrømme det, siden de frykta for salget og navnet i søla - bl.a. Abit og IBM innrømte, men

"alle" visste at de fleste handla med disse få og store leverandørene) - er jo forsåvidt greit å finne feilen da, så slipper en å lure...

- dog, det jeg skrev om høyt krav til håndlag og bytting er kanskje ikke relatert til korte "capsbein" f.o.f. - kan trolig nappe/lirke av "tønna" uten spesiell nennsomhet, siden den er jo skrot likevel?

Tror håndlaget gjalt å ikke ødelegge buss/ krets og/eller festet/ gjennomføring i pcb-plastikk med loddebolten, høy varme og/eller mekanisk damage - er andre her som virkelig har peiling på å reparere, hvis interesse av å fixe sjøl (blir vel like dyrt som nytt bortimot).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...