Gå til innhold

Hva slags minneprodusent?

Anbefalte innlegg

Minnebrikken min er "faulty". Igjen. Har kjørt Memtest-86 v2.9, og i 6. run kommer tusenvis av feil på test 4 og 5. Prøvd brikken på en annen PC, og prøvd dens brikke i min, kjørt konservative innstillinger. Samme resultat: Feil på min brikke.

Det er den andre brikken jeg har fått (fra Komplett). Merket er Mtech, og det er en 512Mb PC2100 brikke. Når det er andre gang det er feil på brikken, burde jeg ikke da få pengene tilbake? Tenkte jeg skulle kjøpe merke-RAM nå...

Burde jeg satse på PC2700, siden man ikke får stabilt minne med KR7A-133-kortetdersom man kjører på lavere FSB enn 136/138?

Hva slags merke anbefales? (Og hvor bør jeg kjøpe?)

AMD XP1700+ @1530MHz

Abit KR7A-133

Gainward GF3 Ti/200 128MbDDR @230/497

512 Mb DDR RAM

WD 7200 80Gb ATA100,IBM 5400 10Gb ATA33

Plextor 24/10/40A

Pioneer DVDA05S

SB Live! Value

Win XP Pro norsk

[ Denne Melding var redigert av: lysbryter på 2002-05-18 21:07 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quad.no har nokon fantastiske Corsair minnebrikker som er meget bra. Når ein fyrst kjøper minne er det viktig at ein kjøper noko av kvalitet.. Synd med m-tec brikkene dine. Har hatt samme sjølv og må seie meg ganske fornøydd med dei eg fekk. (314 mhz klara dei)

Ellers kjem komplett til å ta inn crusial brikke, dei er også meget bra!!!

-Moa

Lenke til kommentar

problemet er at enkelte produsenter av minne ikke tester brikkene som kingston, corsair og alle andre sikkelige fabrkker gjør, de som skal ha prisene ned pumper bare minne ut i markedet, derfor kjøp heller kvalitets minne selv om det koster litt mer, har kingston selv aldri vært noe tull med en..:smile:

mvh Christian

Lenke til kommentar

Den Mtech-brikka jeg har nå har tidligere kjørt feilfritt 18 hele runder i Memtest, men nå har den visst tenkt å ta kvelden...

Jeg oppdaget det da jeg installerte ny BIOS-versjon, og prøvde meg med forskjellige innstillinger. Jeg rettet så tilbake igjen, men fortsatt error. Prøver annen slot, annen PC - samme resultat. Prøver de mest konservative innstillinger - samme resultat...

Hvorfor har ikke de vanligste/billigste nettbutikkene noe utvalg på minne? Rema1000 blir jo som en kulinarisk opptur når vi sammenlikner med minneutvalget hos de største nettbutikkene... :wink:

Heretter kjøper jeg kun merkeminne ja... Fortsatt usikker på hvilket merke, og om jeg skal velge PC2700...

Lenke til kommentar

Jeg lurer på det samme selv. Enten skal jeg kjøpe pc2700 ddr fra Apacer eller Samsung.. regner nesten med det blir Apacer, siden jeg har god erfaring med det merket, (Har i min *gamle* ekstra pc noen 8 år gamle Apacer brikker som tikker og går ennå, aldri no' knussel) med mindre noen her har guddommelig gode argumenter for annet merke..? (Samsung/Corsair/Kingston)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-19 14:37, PcProffen skrev:

Jeg lurer på det samme selv. Enten skal jeg kjøpe pc2700 ddr fra Apacer eller Samsung..

Jeg hadde gått for samsung. Det er jo den største minne produsenten i Asia (om jeg ikke tar helt feil, så ikke quote meg :smile: ). Ellers er det jo ikke no gæernt med apacer heller. Har aldri hørt noe ille om de i alle fall.

Lenke til kommentar

Hos Viahardware sier de at Corsair, Crucial og Mushkin generelt blir ansett for å være det aller beste minnet å kjøpe.

Hvorfor har Mtech-minnebrikken min plutselig blitt defekt? Kan den ha tatt skade av å ha kjørt på 138MHz FSB? Minnebrikker tar ikke skade av å forsøksvis bli kjørt på andre BIOS-innstillinger enn den klarer?

Nettbutikkene har så J***IG dårlig utvalg i merkeminne! Er jo knapt noen som har 512Mb-brikker jo!

[ Denne Melding var redigert av: lysbryter på 2002-05-19 15:04 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...