cool_boy Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 (endret) hey! jeg har fått en usannsynelig treg data nå,og har en del virus jeg ikke får fjernet så jeg håper at noen smarte sjeler veit råd;) virusene heter blandt annet: * backdoor.iroffer.2.BJ *w32.gobot.Y (eller no sånt) *w32.netsky (div. bokstaver) å i tilegg har jeg finni noen "rare" prosesser som alltid kommer tilbake om jeg fjerner de..disse heter: TBPS.EXE WtoolsA.exe Wsup.exe WtoolsS.exe PiB.exe jeg bruker AVG antivirus nå,men det greier ikke å fjerne virusene,og norton får jeg ikke installert fordi innstallasjonen ikke starter eller pga. korrupte filer.. så hva skal jeg gjøre? hvordan fjernes disse tingene,å ikke minst..hva er det? håper på svar Endret 16. oktober 2004 av cool_boy Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 W32.Gaobot (regner med det var gaobot ikke gobot) W32.Netsky fant ikke den til trojaneren... men altså, kjør disse removal tools'a. prøv med et annet antivirusprogram, f.eks. panda, som er utrolig bra og har en gratis utgave. så må du disable systemgjennoppretting: høyreklikk på min datamaskin-egenskaper-arkfanen systemgjennoppretting-huk systemgjennoppretting vekk. skriv i start-kjør: msconfig gå til arkfanen "oppstart" og huk vekk disse prosessene du nevner. prøv seriøst med panda, det er et utrolig genialt Antivirus program Lenke til kommentar
.V. Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Mye rusk der ja... Prøv onlinescanneren til Trend. Last ned Spybot: Search and Destroy, Ad-Aware og Stinger.Stinger.Ad-AwareSpybot: Search and Destroy. Hvis pcen er så treig at du sliter med å laste ned ting så vent med Spybot og Ad-Aware. 1. Skann med Trend Housecall. 2. Skann med Stinger. 3. Skann med Ad-Aware og Spybot. 4. Prøv å oppdatere Windows. 5. Start pcen på nytt i "sikkermodus"(F8 når Windows booter). 6. Skann med alt du har. 7. Oppdater så mye som mulig(antivirus, windows, osv) Når pcen er så infisert er det ikke alltid like lett å fjerne alt, en siste utvei er å formatere, noe som er lite vits i hvis du ikke beskytter pcen. Ikke særlig kjekt å formatere pcen for så å få akkurat samme virusene et par dager senere. Antivirus og patcher skal helst installeres før du plugger i nettverkskabelen! Lenke til kommentar
cool_boy Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 jeg har fått tak i norton antivirus 2005 å dette funker bra=) men har problemet med at fortsatt har jeg denne: backdoor.iroffer.2.BJ å har ikke snøring på åssen jeg får den vekk,det kommer også bare noen ganger når jeg søker etter virus..men pc'en er sikkert 1 000 ganger raskere nå enn den var=p skal nevnes at jeg fant 5 virus med AVG antivirus..og 65 virus med NAV2005..så det er en stor forskjell,har altså fått vekk alt unntatt dette ene.. Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 prøv med et program som heter " the cleaner" http://www.moosoft.com/ fjerner det meste av ting du ikke vil ha på pc'en din som andre programmer ikkje klarer Lenke til kommentar
Ripz911 Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 høhø... når jeg leser slike poster gleder det meg at jeg har gått til den lyse siden nemlig linux siden. Bruk Nod32... scanner på noen minutter og det er bare å slette, skli og gli. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Flyttet fra OK-baren til Programvare - Sikkerhet. Virus har ikke særlig mye med overklokking å gjøre. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Kan jo prøve å overklokke de? Ka du trur? On-topic: Boot i sikkermodus og kjør antivirus-scan, samt slå av systemgjenoppretting, det burde gå hvis du har et oppdatert antivirus. Hvis ikke er det mulig å laste ned removal tools for mange virus fra Symantec. Lenke til kommentar
Efreet Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Typisk fjortiss lan virus det der panda antivirus anbefales, det sjekker alt som du laster inn på PCn. Total beskyttelse! har aldri sviktet meg Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 haha...panda antivirus, husker jeg brukte det for 2-3 år siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå