porcelaiN Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 (endret) Hei. Når jeg skru på PC'en min starter alt helt fint, Dell reklamen kommer opp som vanlig, men når den kommer til MandrakeLinux BOT menyen (der hvor jeg kan velge om jeg skal starte Win.XP eller Linux), så er det en veldig uvanli rar blåfarge den bruker.. Også når jeg velger f.eks WINDOWS XP så blir bare skjermen helt sort, det samme skjedde med Linux. Jeg prøvde igjen å velge Windows men da kom det opp noe sånt som; "En systemfil er skadet, Windows må avsluttes. Dette problemet kan løses ved å starte opp med en Windows XP CD i maskinen" Så jeg prøver det.. Etter at den har søkt gjennom litt maskinvare og sånne ting kommer denne feil meldingen opp; "Kunne ikke laste inn setupdll. Trykk 'r' for å avslutte" Håper noen er så snille å hjelper meg På forhånd takk. Edit: Fikk tak i en annen Win. XP CD. Det samme problemet kommer Endret 16. oktober 2004 av Stish Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 16. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2004 (endret) -Sorry dobbeltposting- Endret 16. oktober 2004 av Stish Lenke til kommentar
wil Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 hva skjer hvis du prøver å boote fra Mandrake cd`en igjen da? skjer det samme da å? vet du om det har skjedd noe galt med XP`en din idet siste? dvs. om det har skjedd noe spesielt som gjør at XP ikke starter. har du prøvd en annen Windows cd? ikke Windows XP, men en annen Windows versjon. se om det samme skjer da? siste tipset er å sette disken du har i PC`en din inni en annen pc som slave, så formaterer du disken din å setter den tilbake i din pc. se hva som da skjer når du starter fra XP plata. Lykke til. Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 16. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2004 (endret) Når jeg starter opp fra Mandrake CD'en så blir skjermen bare sort. Jeg har heller ingen annet Win.versjon, jeg har bare 1 98 CD men jeg trenger visst en annen for å formatere Nei, jeg har ikke hatt noen problemer med XP i det siste Edit: Kan det være hardisken som er ødelagt? Endret 16. oktober 2004 av Stish Lenke til kommentar
wil Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 veldig merkelig at disken skal bli ødelagt da ved å installere Linux , nei faktisk er jeg ikke sikker på hva det kan være for noe. har du noen andre Linux cd plater da? f. eks Fedora, Suse eller noe sånt? det kan jo ikke være cd`en siden at den kommer med samme melding hver gang. enn om du prøver å bytte dvd eller cd rom da? har disken oppført seg rart i det siste da? Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 16. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2004 (endret) Dette skjedde ikke etter at jeg hadde installert Linux. Nei jeg har ingen andre OS CD'er. Disken har oppført seg helt vanlig den - altså, funket helt fint. Tviler på at det er noe feil med DVD rom'en min, men jeg kan prøve å bruke CD brenneren når jeg er ferdig å rydde. Men hd'en er jo gammel for å si det sånn, så det kan godt hende den har stoppet Men i så fall har jeg en annen hardisk i, som jeg bruker bare som lagring for musikk, film o.l edit: Funker ikke med brenneren heller Endret 16. oktober 2004 av Stish Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 17. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2004 Fungerer nå. Fikk formatert fra Mandrake CD'en Takk skal dere ha folkens Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå