lars-frr Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Dette kan virke offtopic , men er ikke det . Etter at jeg formaterte pc n så kjørte den ikke på maks hastighet så jeg forhørte meg litt på forumet. En sa at jeg måtte gå inn i bios og sette fsb eller noe til 133 da 100 var standar etter formatering. Det gjorde jeg , men da ble pc n skikkelig ustabil . Så jeg tenkte at jeg skulle sette den på sånn 120 får å sjekke pc n da . Men da ville den ikke starte. Pc n starter , men får ikke noe skjermbilde og det virker som pc liksom ikke vil loade i begynnelsen dvs cd rom blir funnet så skjer det ikke mye mer . De vanlige oppstartlydene er ikke der .. Hva er galt , er hele dritten herpa ? Får jo ikke gjort noe ... PC n: AMD XP 2000 512 mb ram Msi Ks7 hovedkort Lenke til kommentar
lars-frr Skrevet 16. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2004 Ingen ?? Trenger hjelp Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 På det hovedkortett er det en dip bryter som ordner at fsb blir satt på 133 . Så det skulle ikke forandre seg etter en formatering av hardisk. Har du vært inne i bios da? du kan prøve å resette bios. se brukermanualen til hovedkortett ditt. Har du den ikke kan du gå til msi sine hjemmesider å laste den ned. Lenke til kommentar
lars-frr Skrevet 16. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2004 Etter jeg formaterte så gikk jeg inn i bios satt performance på defaulte.. Men problemet er at jeg ikke får opp noe bilde i det hele tatt . pc n skrur seg på men det skjer ingen ting ... ? Hadde jeg are fått bilde hadde mye vært gjort.. Lenke til kommentar
RadeOn_83 Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Du vil få tilbake bildet så fort du får resatt bios, eller på en enklere måte: Napp ut bios-batteriet, et stort rundt batteri som sitter på hovedkortet.. Så setter du det tilbake igjen, og starter pc'en på ny.. Lenke til kommentar
lars-frr Skrevet 16. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2004 Thx skal prøve det . Men det er ingen sannsynlighet for at noe røket.. Lurer også på hvorfor det ikke funker å sette fsb 120 isteden for 133 ? Den sto jo på 100 før ? Rart det der Lenke til kommentar
RadeOn_83 Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 (endret) Det vil nok ikke fungere å sette den på 120 FSB.. Disse frekvensene dobler seg på en måte med 33 hele veien; 66, 100, 133, 166 osv.. Derfor vil man ikke få tilgang til noe annet f.eks 110 eller 120 FSB, fordi dette ikke er hastigheter som andre komponenter i maskinen er kompatible med.. Så du må nok bruke 100MHz hvis ikke 133 fungerer, eller du kan prøve å finjustere på andre måter med spenninger osv, men dette vil jeg på generelt grunnlag ikke anbefale siden jeg selv har lite erfaringer med det. Litt kjedelig å ødelegge hovedkort eller andre komponenter på den måten også. Endret 16. oktober 2004 av RadeOn_83 Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Huff.. trodde du kunne stille front_side_bus random jeg...(ikke "hele tall") Min står ihvertfall på 156 .. Det er dog Intel... ... ... ... ... ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå