Gå til innhold

lite fps her.. gw 6800GT GS

rbuljo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
må le når jeg ser folk kommer i å griner i cs / cs:s om at de "bare" har 80-90 fps, når de bare har 60-75 hz på skjermen........ effektiv fps er det du har av hz, over det, så er "fps'en" bare tall, ikke fakta..

igjen uttaler du deg om ting du ikke vet noe om.. jeg griner hver gang jeg leser postene dine...

oss gutta som har spillt cs _endel_ og forsåvidt andre fps spill (skiller her mellom Frames per Second og First person shooter), vet at _uansett_ hz på skjermen din, så rulles det ut fps av skjermkortet ditt.

Og du merker forskjell fra 60 fps til 100 fps, uansett hz på skjermen din, du kan velge å SYNCE fps og hz ved å skru på ? ja du gjettet rett: v_sync.

60 fps er merkbart dårligere enn 100 fps. Det blir "sirup" lignende når fps dropper. Og slik, min bitte lille venn, er det bare ;)

Noe jeg lurer sinnsykt på er: finner du på alt selv ? eller er det noe du har tenkt deg til at " hmm dette høres logisk ut, så da må det være rett ?".

vær så snill, ikke kom å gi meg "opplæring" i cs... spilt det siden dagen 5.0 kom ut.. :)

Lenke til kommentar

ok cs freaks,

en crt skjerm tegner en og en pixel, fra toppen til midten og fra bunnen til i midten i diagonale striper, og da vil du helst ha nok hz til at du ser dette som ett solid bilde, . Og da må du ha minst ca 50hz, .

Og cs folk som må ha smooth smooth smooth , vil ha mer.

Men hvis folk sitter med 60hz og 100fps , så er det meningsløst.

Det vil da bare bli tearing og annet ulumsk bug, så Vizla har rett.

Det er en "bug" i windows xp som gjør at når du launcher ett spill som ikke styrer hz'en din , så vil hz'en din automatisk bli 60.

Hvis ikke du bruker noe annet tweaking program, (følger med i nvidia driveren)

Endret av AfreaK
Lenke til kommentar

:p:p:p:p:p

jeg må le av alle som ikke skjønner forkjell på, det øya ser, og det hue kan få med seg når du kombinere sanseintrykk... CS har med det at du skal reagere på 0.2ms. Sån at de 16ms a på skjermen og de 10-15 ms du har på linja ikke har noe å si ...

Dere to er vell den typen som sier for seg selv : å gud han må cheate, han traff jo før jeg fikk trykkt.....

Så dere får bare sitte der med den pene grafikken deres. Så kan dere jo helle følge med på gutta som driter i om "liket" har fin grafikk.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Det er fordi du kjøre 87Hz.

hva e AA, og AF?

hvordan slår jeg dem av for bedret FPS?

Gidder ikke forkalre i detalj nå pga. det er så sent men:

AA = fikser bildet slik at du ikke får hakkete kanter rundt objekter i spill, men en flytende overgang som er mye penere og hjelper spesielt godt på at lave oppløsninger ikke ser dritt ut.

AF = Filtrerer teksturer slik at de ser skarpe og detaljerte ut selv i skarpe vinkler relativt ti lditt synsfelt, og langt ut fra deg. Spesielt merkbart i teksturer i gulv og vegger på FPS-spill.

Begge to kan stilles i 2x 4x 8x osv.

AA tar mye av skjermkortet

AF tar en del mindre

Begge to er av som standard. Sjekk i options på skjermkort-settingene under avanserte instillinger. Der er det muliget for å force dem på sli kat de alltid er på, men som sagt er standarden "application preference" som betyr at disse ikke brukes ved mindre du setter dem på i spill-menyene på de spillene du spiller.

-Stigma

Lenke til kommentar
Slå av vsync, så vil du få litt annerledes score. :)

Jeg må le av alle svarene her, spesielt de som har dukket opp etter han her kom med riktig løsning. Riktignok får man bedre fps om man skrur av aa og af, men vsync gjør at man får maks samme fps som hz, dvs at samme hva man gjør med vsync på, kommer man aldri over 87 fps hvis man kjører på 87hz.

ps. ler ikke fordi folk kommer med feil løsning, men fordi folk tror at fordi de har spilt ett/flere spill lenge, så vet de alt...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234
Kanskje skjermen din ikke støtter mere en 87Hz.

:D Now there's the answer to the universe, 87! Nå vil jeg ikke påstå noe, men har ikke skjermer støtte for "normale tall" (87 er et normalt tall, men ikke i denne kategorien) slik som 60,70,75,85...120 (?)

Har fortsatt tilgode å se en skjerm som støtter maks 87 (på prikken) hz.

Lenke til kommentar
må le når jeg ser folk kommer i å griner i cs / cs:s om at de "bare" har 80-90 fps, når de bare har 60-75 hz på skjermen........ effektiv fps er det du har av hz, over det, så er "fps'en" bare tall, ikke fakta..

Eg må le litt når eg ser slike innlegg som du poster.

Klart det er altid best med meir fps.

Ein ting er det du ser på skjermen, ein anna ting er det du føler.

Du har antalig ikkje "følt" kordan det er og ha masse fps - Sjølv om hz'n på skjermen er 85 f.eks.

Veit ikkje kordan eg skal forklare det heilt, men at man merker forskjell det er det liten tvil om.

Sjølv fikk eg 100fps med r9800 pro kort i cd (IKKJE stress testen) men i vanlig gameplay. Den varierte jo litt seff.

Har eit GeForce 6800 GT i posten så skal bli artigt og teste med det.

Edit: Min CRT skjerm skal støtte 89hz i 1600x1200... så det såh! men bruker den på 85.

Endret av Cornel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...