Carnifex Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Vel, noen gang tenkt på at hd`en er gåen?For jeg hadde samme problemet tidligere, pga at jeg brukte en eldre hd, og feilen var lett å lokalisere. Slik du beskriver lyden, vil jeg tro det er HDD nei, hddn er en ny seagate s-ata som ikke lager lyd. lyden kommer faktisk fra skjermkortet. (jeg la øret inntil og lyttet) Søker du på google finner du endel som har samme problem som deg. Jeg husker det var en som hadde samme problem som deg her på forumet for en stund siden, men kan ikke huske om det kom noen løsning på problemet. Såvidt jeg vet er dette ett problem som veldig få vet hvordan man skal løse. Har du muligheten til å teste kortet i en annen maskin er jo det en fordel. Dersom du har samme problem der og det går deg på nervene ville jeg sendt det tilbake. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Jeg har bare merket lyden i 3dmark faktisk, så jeg bryr meg ikke.. Når jeg blodklokket kortet og kjørte 3dmark, kom lyden mye hyppigere. Jeg kan tenke meg det har noe med kondensatorene og strømforbruket til kortet å gjøre.. Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Pakk inn kondensatorene i sillicon Blir ikke pent, men skulle tro du blir kvitt lyden. Pass på at silliconen du bruker ikke leder strøm... Lenke til kommentar
Lovo Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Mental da blir de sikkert ikke varme Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Kondensatorer produserer ikke mye varme... Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 (endret) Opplevde det samme med et 9800Pro. Lagde lyd så snart jeg kjørte 3d. Tror lyden kom fra en av de to spolene på kortet (Lyden ble lavere når jeg plasserte fingeren på den). Merkelig nok har lyden etterhvert blitt bort. Endret 20. oktober 2004 av Sigurd2 Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Har også POV 6800GT, og har også opplevd samme problem. Da jeg hørte lyden brukte jeg en Raidmax 420W psu, men jeg vet ikke om lyden er der enda. Har ikke merket noe ihvertfall. Bruker nå en F/S 350W. Lenke til kommentar
ahdrage Skrevet 6. november 2004 Forfatter Del Skrevet 6. november 2004 Har fortsatt samme problem, er sikker på at det er skjermkortet.. Har ikkje fått testet den i en annen maskin enda... Får vel søke litt rundt å se om jeg finner noe løsning Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 hva slags harddisker.... har du???, tviler på at det er skjermkorte... Lenke til kommentar
ahdrage Skrevet 6. november 2004 Forfatter Del Skrevet 6. november 2004 1*120 gb western digital 7200 rpm 8mb cache Lenke til kommentar
Lovo Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Kondensatorer produserer ikke mye varme... Så hvorfor er det da vifte til de på IC7-MAX3? Kan godt hende at ikke alle er like varme, men det er i allefall noen som er gode og varme. Lenke til kommentar
gjermundnes Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 jobba med en bærbar pc i sommer, av typen compaq/kompaku. Hver gang jeg flyttet musa kom det en en skurrende svak lyd fra maskina. Lenke til kommentar
Farmerfrank Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Kondensatorer produserer ikke mye varme... For å si det sånn...Når jeg klokka min 3.2Prescott på et IC7 kort til 4.2 kom kondensatorene opp i 70 grader, så LITT varme utvikler de jo? eller? Er jo en grunn til at Abit har OTES løsninga sin over kondensatorene. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Kondensatorer produserer ikke mye varme... For å si det sånn...Når jeg klokka min 3.2Prescott på et IC7 kort til 4.2 kom kondensatorene opp i 70 grader, så LITT varme utvikler de jo? eller? Er jo en grunn til at Abit har OTES løsninga sin over kondensatorene. Du tenker vel på MOSFET brikkene, de svarte små? kondensatorene er de som ser ut som små batterier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå