Gå til innhold

MSI K8N Neo Platinum - Hvor mange IDE-enheter?

Pug

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å oppgradere PC'en, og da her jeg bestemt meg for MSI K8N Neo Platinum som hovedkort. Men jeg har lest et par tester, og det står at det følger med en rounded IDE kabel.

Problemet er at jeg har 4 IDE-enheter: To harddisker, en DVD-brenner og en DVD-rom. Har ikke MSI K8N Neo Platinum støtte for mer enn to IDE-enheter, siden det bare følger med en IDE-kabel? (To enheter pr. IDE-kabel, right?) Eller har hovedkortet støtte for flere IDE-enheter, bare at jeg må kjøpe til en ekstra IDE-kabel?

Håper noen vet! :whistle:

Endret av Pug
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

de 2 gule slottene ved siden av prossessor sokkelen er IDE enheter, og det er da plass til 4 stk, men det følger bare med en kabel, så sa må du kjøpe en ved siden av.

De kan ikke legge ved kabler for alt på kortet, da vil det bli dyrere enn det trenger, ikke alle trenger alle tilkoplingene.

Lenke til kommentar

Så jeg trenger en slik eller en slik da? Den har 2 kontakter, altså plass til 2 IDE-enheter? Det holder med 45cm? Har et Chieftec Midi Tower, så 45cm burde holde?

Har den kabelen som følger med hovedkortet også plass til 2 IDE-enheter?

Endret av Pug
Lenke til kommentar
Den som følger med er dårlig (kun en sammenrullet flatkabel med kappe) , og flere har hatt problemer med det midtre uttaket.

Anbefaler å kjøpe skikkelige kabler utenom .Til nøds bruke floppy kabelen som følger med.

+ følger med 2 sata kabler.

Ja, ok... En 100-lapp ekstra har ikke så mye å si :hmm:

Edit: Så AC Ryan lager bra IDE-kabler?

Endret av Pug
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...