Gå til innhold

Twin View på Radeon

Sjodalf

Anbefalte innlegg

akk kjøpt meg Connect3d Radeon 9250.

og noe av meningen var å kjøre Twin View da men 2 skjermer, men med mulighet å vise ulike vinuder på de 2 skjermene..

altså browse på internett på den ene skjermen, og skrive i word på den andre f.ex.

Men kan ikke finne noen instillinger om Twin View...

noen som har peil hvordan jeg får til dette.. eller støtter rett og slett ikke dette kortet denne muligheten? :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjodalf: vil anbefale deg å lese denne http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=313489 :-)

Hvis du vil ha et vindu på hver sin skjerm så skal du kjøre noe som heter independent mode.

Dette er svært lett, koble til begge skjermene, høyreklikk på skrivebordet->egenskaper->instillinger, trykk på skjerm nummer 2 og huk av "utvid mitt skriveborde til denne skjermen".

EDIT: Kevlar: til opplysning så er nVidia sitt konfigurasjons verktøy milevis foran ATi sitt, så å kalle det "jall" er ikke helt korrekt. nVidia kort har også fullverdig støtte for span mode.

Endret av schmelck
Lenke til kommentar

Kevlar: Det eneste som er mer brukervennlig med ATi er akkurat dette med independent mode, ellers synes jeg at nVidia har en mye bedre løsning for konfigurasjon av dual monitor.

torsvb: men så er ikke omega driverene standard heller da, men det burde jo funke ved nærmere ettertanke ;-)

Endret av schmelck
Lenke til kommentar

Omegadriverne støtter det nok de også jo :p

Det gjør hvertfall mine.

Schmelck: Snakker ikke om brukervennlige teknologier, men "user interface" dvs. ting er lettere å få til på Ati, skifte format på TV f.eks er skikkelig knot med nview men simpelt med Ati

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar
btw, noen som veit om det går ann å få start-menyen på begge skjermene? :hmm:

Les denne (hele greia): http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=233424

Kort fortalt, du kan bruke et program som lager en "ekstra" linje på skjerm nr 2. Men du vil ikke få full "span mode" (les guien) funksjonalitet. Nå kan du tildels få til span mode på ATi kort, men driverene er visst fortsatt på BETA stadiet så det er ikke å anbefale hvis du ikke vil leke deg litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...