Gå til innhold

Skal ha mitt Første Lan...


Anbefalte innlegg

Hei jeg Skal ha et lite privat lan Neste uke og jeg har funnet ut at det er mere å forbrede enn jeg trodde her er hva jeg har Gjort og hva jeg skal Gjøre, vi blir mellom 12 og 20 stk

 

 

1) Netverk: har sikkert meg en Stabil Router og en stabil switch som jeg har testet ut uten problemer(10/100mbit Switch Router 100mbit).

 

2) Internett tilgang: Siden jeg bare har en Mbit så har jeg konfigurert det sånn at 3 dater skal ha internett(host pcene, så vi kan få tak i Patcher Etc som vi kankskje vil ha tak i etterhvert).

Eneste problemet er at jeg har større problemer med TElenor, har bare Internett mellom 12 om kvelden til 1 om dagen, har klaget til telenor 17 ganger og deres fjerde tec. har nå sette på det/kanskje fikset det.

 

3) Strøm: jeg har funnet ut at jeg kan belaste strøm furbruket på 2 eller 3 10 Amper Sikringer for å ha nok strøm og har hamstert Sjøte ledninger og over spennings Sikringer.

4)annet: har invitert min nermeste venner og gleder meg

 

Noe mere jeg må gjøre huske? vil helst ikke bruke 10 timer på å rigge...

Forhånds edit: sikker en del leifs her men er trøtt som *****...

 

EDIT: med mere info

Endret av ~Alex~
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Internett siden jeg bare har en Mbit har jeg konfigurert det sånn at 3 dater skal ha internett(host datene, så vi kan få tak i Patcher Etc som vi kankskje vil ha tak i etterhvert).

 

Skjønner ikke helt hva du mener her... kan du forklare litt nærmere?

har editet nå var littt trøtt når jeg skrev det tror det er bedre nå

Lenke til kommentar
Ting til jeg kom på nå...

 

Du sier bare noen få skal ha internett, er det ikke slik at Steam osv er avhengig av det da? (Jeg spiller såvidt kabal, så jeg vet ikke noe sikkert rundt dette)

Tja, steam er forsåvidt bare avhengig av at du er pålogget idet du slår av pcen.

Hvis du ikke logger av steam kan du starte det i offline-mode, da kan du spille på lan.

 

Det finnes også en lan-versjon av cs, google litt etter non-steam counter-strike.

Lenke til kommentar
hvis ale sppleiser koster det ikke så mye vel :p

*mine fantastiske ideer*

Og den som har lanet får selfølgelig switchen til odel og eie(eller noe) etter lanet :p

...eller så kan dere bare eie den sammen, og bruke den på fremtidige LAN liksom... :yes:

Eller dere kan bruke den en gang, og deretter gå ned på posten og sende den til meg... Trenger en Switch :whistle:

Lenke til kommentar
Ting til jeg kom på nå...

 

Du sier bare noen få skal ha internett, er det ikke slik at Steam osv er avhengig av det da? (Jeg spiller såvidt kabal, så jeg vet ikke noe sikkert rundt dette)

kommer nok til å bruke steam, spiller ikke CS. Har prøvd det litt men hvis noen spiller det i hele tatt bruker de nok 1.6

 

EDIT:

 

Takk for alle svar, har ikke vært aktiv id et siste har ikke hatt internett men er tilbake. Lanet mitt begynner i morgen poster noen bilder for moroskyld da. Og poster her hvis det blir noe form for krise :cool:

Endret av ~Alex~
Lenke til kommentar
Ting til jeg kom på nå...

 

Du sier bare noen få skal ha internett, er det ikke slik at Steam osv er avhengig av det da? (Jeg spiller såvidt kabal, så jeg vet ikke noe sikkert rundt dette)

 

 

Det finnes også en lan-versjon av cs, google litt etter non-steam counter-strike.

Rart ikke moderatorene har stengt denne posten og slettet innlegget ditt, er ikke den CS lan versjonen ulovlig da??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...