Gå til innhold

Bilder i signaturen

Anbefalte innlegg

Dette er en rimlig meninsløs diskusjon hvis du ikke er interessert i høre på hva andre har å si.

Det er ikke slik at det bare er å gå inn i kontrollpanelet og dekativere visning av bilder i signatur. Ønsker du en slik funksjon så får du ta deg en tur innom de folkene som faktisk har laget IPB. Eneste alternativet man har er å vise signatur eller ikke.

Alle argumentene dine går på at det er så enkelt å gjøre dette, men det er faktisk en ganske omfattende jobb som må implementeres fra utviklerenes side, og per dags dato finnes ikke denne muligheten.

Hvis det, mot formodning, skal være 25% av våre brukere som som sterkt ønsker bilde i signatur, er det fortsatt 75% som ikke ønsker det. Så vidt jeg vet er det ca 15000 aktive brukere på forumet hver måned, så med mindre du klarer å overbevise minst 7500 av disse, samt forumstyret, om at dette er en god idé, så kommer du ingen vei.

Alle argumentene mine over er gjeldende. Du har ikke kommet med et eneste godt argument for bilder i signaturer annet enn at du synes det er tøft å se folks visuelle kreativitet. Vi har en egen kategori for folk som ønsker å vise fram sin kreativitet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

QUOTE (Thorsen @ 16/10/2004 : 19:08)
Vel det som er bra med hardware.no/overklokking.no/gamer.no osv sine forum er akkurat det at det er så stilrent som det er. Det er mye vanskeligere å finne den informasjonen du er ute etter når halve sida bare er bilder.

Vel, hvis vi bruker den oppløsningen jeg foreslo i første post blir den ikke det :)

Dessuten: Hvis du fremdeles synes det er irriterenede kan du jo bare la være å krysse av for det :)

Vi har en egen kategori for folk som ønsker å vise fram sin kreativitet.

Meningen var at man kunne liksom skulle kunne se litt av hvor flinke folkene som er i visuell kreativitet er utifra signaturen :)

og ikke litt av meningen med invison PB, er ikke det at php-strukturen er så god at man lett skal kunne basere seg på noe forståelig, og dermed greie å skape nye funksjoner? :)

Jeg synes dere skal gjøre et forsøk! Så kan vi se hvordan det går. Flopper det kan vi trekke det tilbake. Give it a try!

Endret av INGaR
Lenke til kommentar

Tydeligvis, denne diskusjonen er dødfødt. Du trenger ikke et bilde for å få andre til å fatte interesse. Tenk på folk med dial-up. Jeg har ikke dial-up, men er ikke interessert i å bruke båndbredde på å laste et bilde som det kanskje står noe i. Og trådstarter har jo ingen gode argumenter, det blir bare dumt.

Trådstarter: mener du at det å se signaturer skal være forbeholdt de som gidder å bruke båndbredde på lasting av bildene da?

Lenke til kommentar

QUOTE (Ongabonga @ 16/10/2004 : 19:27)
QUOTE (INGaR @ 16/10/2004 : 19:22)
QUOTE (Ongabonga @ 16/10/2004 : 19:20)
Hva er enkelt og greit poenget? Er det bare for å kunne vise et bilde du har lagd eller finni på nettet?

i signaturen ja. :)

Det er det eneste som er "tingen" med å ha bilde der?

tja, det vil jo romme plass for personlige, og større bilder enn vi har i avatarene. Jeg har før prøvd, uten lykke, å få forumstyret til å innse at vi bør ha større avatarer, men akk nei.

I signaturene kunne vi ha plassert ting som grafikk vi har laget i et program, kanskje en

vits som krever litt plass, en annet moro bilder som folk kunne fått en god latter av osv :) Eller kanskje et bilde av deg selv?

edit:

Trådstarter: mener du at det å se signaturer skal være forbeholdt de som gidder å bruke båndbredde på lasting av bildene da?

Nei. Jeg mener vi bør få til en mellomting ved at man kan velge mellom bare å kunne se ren tekst, eller andre også se andre ting som stor skrift og bilder.

Endret av INGaR
Lenke til kommentar

QUOTE (fredrikrb @ 16/10/2004 : 19:35)
Enda flere biler?

Lei uvane jeg har, men dere skjønner hva jeg mener :)

Jeg tar lang fart og driter i hva noen har smelt sammen i photoshop. Og det tror jeg flesteparten av brukerne her gjør også.

Javel, da får du "drite" i å krysse av for å se bilder i signaturen også da :)

Lenke til kommentar

QUOTE (INGaR @ 16/10/2004 : 19:50)
Og sett at det var mulig: ville vi det innført det?

QUOTE (DesertGlow)
Det vil uansett ikke forandre på poenget. Det med bilde i signaturer er tatt opp nylig internt, og det ble med overveldende flertall forkastet som forslag. Årsaken til dette er mange:

- Fokus skal være på tekst, ikke på signaturer
- Det finnes ingen enkel måte å la folk se signaturer, men ikke bilde i signaturer
- Det er ingen grunn til at folk skal legge inn bilde i signaturer annet enn at noen synes "det er tøft".
- Signaturer gjør at sidene vil ta lengre tid å laste inn
- Sidene vil bli mer urolige å se på med enda flere fremmedelementer
- Ingen enkel måte å legge inn automatisk håndhenvelse av bildestørrelser, noe som gir et betydelig merarbeid for moderatorene.

Så for å gjøre en lang historie kort: Bilde i signatur kommer ikke til å bli tillatt i all overskuelig fremtid.
Lenke til kommentar

Nei pokkern heller. Å legge bilder i signaturen vil minske lesbarheten og navigeringen mellom/i innlegg, noe jeg mener er forkastelig.

Det finnes kategorier for kreativitet.

Om noen mener de er så enormt flinke, lag en pen avatar.

Bilder i signatur gir meg assosiasjoner med dårlige og lav-kvalitetsforum.

Beklager Ingar, men idèen suger. :)

Lenke til kommentar

QUOTE (INGaR @ 16/10/2004 : 19:50)
QUOTE (DesertGlow @ 16/10/2004 : 19:45)
Synes du det er dårlig? Vel, ta det opp med folkene på http://invisionboard.com/

Har vi ikke programmerere som kan prøve å fikse dette?

Og sett at det var mulig: ville vi det innført det?

Da prøver vi en ny vri:

Vi har prorammerere som sansynligvis kan implementere det. Gjør de dette så stjeler en totalt unyttig fuksjon ressurser fra annet arbeid de har å gjøre. Forumet ender opp med å være en haug med hacks, noe drift ikke vil, og som sansynligvis kommer til å trekke ressurser fra et allerede overbelastet forum og gjøre hele dritten ustabilt.

Der har du tekniske argumenter mot. Jeg har fortsatt ikke sett ett argument for...

Lenke til kommentar

QUOTE (enden @ 17/10/2004 : 10:31)
Vi har prorammerere som sansynligvis kan implementere det. Gjør de dette så stjeler en totalt unyttig fuksjon ressurser fra annet arbeid de har å gjøre. Forumet ender opp med å være en haug med hacks, noe drift ikke vil, og som sansynligvis kommer til å trekke ressurser fra et allerede overbelastet forum og gjøre hele dritten ustabilt.

Vel, er det slik at de allerede har dårlig tid trenger vi flere. Jeg kunne gjerne tenkt meg å se endel mer reklame i forumet for å finansiere eventuelt flere programmerere.

Slik som det er i dag skjønner jeg at det kanskje ikke fungerer, men håper det kan komme flere programmerere så vi kan få til flere ting som dette.

Forumet ender opp med å være en haug med hacks, noe drift ikke vil

Hvis de har tid til de skjønner jeg ikke problemet.

Lenke til kommentar

INGaR: Snart må du se at du ikke har videre bred støtte for forslaget ditt. Det er ikke noe bredt ønske om å få bilde i signaturer. Når du så foreslår mer reklame for å finansiere et forslag som flertallet ikke ønsker, tror jeg du snart må forstå at det faller på sin egen urimlighet.

Jeg er nå drit lei å fortelle deg det samme gang etter gang: Hvis du ønsker fundamentale forandringer på funksjonaliteten i forumet, så får du ta det opp med utviklerne, ikke drifterne av hver enkelt forum.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...