Stig-Arne Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 (endret) Finnes det noen store ulemper med dette kabinettet? Skal kaste inn vannkjøling i det.. Endret 15. oktober 2004 av Stig-Arne Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 (endret) - Ikke utrekkbart hovedkort, men ingen krise når det er så dypt. - Dør løsning ala chieftec vil være en enklere måte å ta av og på døren, men det er heller ikke kritisk dårlig. - Viften som følger med kunne vært mindre støyende. - i mitt tilfelle er kablene til kontaktene fw kontakten i front for korte til å nå mine tilkobliner på NF7-S Ingen "hutigkoblinger" til cd-romer, men ser ikke på den som en ulempe da jeg sjeldent tar ut optiske drev og dem står mer solid skrudd rett til metallet. - Hurtigfestet til kabinettvifta som følger med er ikke kompitabelt med mist vifter, må dermed ty til 3+cm skrur og muttre man kansje ikke har lett tilgjengelig når man monterer. I mitt tilfelle da... Endret 15. oktober 2004 av PumpAction Lenke til kommentar
AccessDenied Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Har nettopp klasket en Thermochill 120.2b i toppen av det kabinettet der. Personlig er jeg meget fornøyd med kabinettet selv om det naturligvis alltid er løsninger som kunne vært bedre. Ramser opp noen (for meg) negative opplevelser med kabinettet (listen med positive ting ville vært utrulig mye lengre) som da jeg ikke kan huske har vært nevnt i tester jeg hadde lest i forkant av min anskaffelse av kabinettet: 1. Støvfilteret er for grovt. Det fileteret der stanser kun småfeite hybelkaniner. Svevestøv slipper gjennom. Har en del kabinetter med støvfilter men ingen av disse har et så grovt filter som dette Lian-Li kabinettet. 2. Gitteret i toppen kunne vært lengre. I tillegg burde de kanskje ha vurdert en annen festeordning? Nå skyves det på plass noe som kan gjøre det problematisk dersom du har brukt monteringsanordning som stikker opp for en 2x120-radiator (fremkanten vil kunne ta borti). 3. Orginalviftene (1x120mm og 1x80mm) støyer. 4. Strømforsyninger med utstikkende grill vil ta borti kanten ved montering. Man må ergo ta av grillen og/eller skyve PSU-en på plass fra innsiden (som mest sannsynlig vil medføre at du ma ta ut en del komponenter). 5. Om man henger en radiator i toppen av kabinettet vil det være liten plass for PSU-er som ikke holder ATX-standard (f.eks OCZ sin powerstream på 17,5 cm). I tillegg benytter mange av de råeste PSU-ene i dag Push-and-Pull vifte oppsett. Innsuget i bakkant vil dermed ligge helt oppi radiator-oppsettet i tillegg at man da ikke får utnyttet muligheten til å suge kald luft fra utsiden med hjelp av den smarte "PSU-på-hode-løsningen". Man bør altså benytte en "vanlig" (og kjedelig?) PSU i kabinettet. Til tross for overnevnte ville jeg uansett ha kjøpt dette kabinettet på nytt igjen. De positive sidene med kabinettet legger de negative erfaringene mine i skyggen! Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 16. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2004 takker så meget, kabinettet er bestillt:D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå