Vizla Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Hørte noe prat om at den "rammen" rundt GPU kjernen, kan fjernes, så det blir bedre kontakt mellom kjøler og kjernen.. hvordan tar man av den.. ? Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Det har vært velykket på ATi kort, men med Nvidia vet jeg ærlig talt ikke. Bruk skapel og vipp den forsiktig opp! Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Det er nok en SHIM han snakker om... Man må sikkert bruke litt makt for å fjerne den. Anbefaler det egentlig ikke, det er vel bedre å smøre litt tykt på med goop dersom shimmen sitter godt. Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Så du vil fjerne rammen til ram kjølerne,hvorfor det.. Skrur den av kansje? Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 (endret) Fyren snakker om en shim rundt gpu kjernen som noen sa oppforbi...det er et firkantet stykke metall som sitter rundt kjernen sånn at kjøleren har støtte på sidene slik at du ikkje knuser kjernen hvis kjøleren blir bøyd litt til siden eller har litt ujevnt trykk....jeg ville absolutt ikke tatt den av så lenge man får en fin *imprint* på kjøleren med kjølepasta som har lik størrelse som kjernen...dvs at kjøleren sitter fint nedpå.... Francis Endret 16. oktober 2004 av paulinfrancis Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Ser ikke noe poeng i å fjerne den, på mitt Pov GT så ligger shim`en lavere enn Gpu`en. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 Ser ikke noe poeng i å fjerne den, på mitt Pov GT så ligger shim`en lavere enn Gpu`en. har bare hørt at dette skal gi mye bedre kontakt Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Du får gjøre som meg, fjern kjøleren og legg et blad fra en tapetkniv oppå så ser du om Shim`en hindrer full kontakt. Hvis ikke så tjener du ikke noe på å fjerne den, bortsett fra et ødelagt kort.... Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 Du får gjøre som meg, fjern kjøleren og legg et blad fra en tapetkniv oppå så ser du om Shim`en hindrer full kontakt. Hvis ikke så tjener du ikke noe på å fjerne den, bortsett fra et ødelagt kort.... hmm pent tips.. prøves når jeg kommer hjem Lenke til kommentar
chil Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 syns mange her gjør ting som virker helt unødvendige. Vizla altså når du spørr om noe sånt, har du ikke kunnskapsnivået for å drive å dille med et kort til over 3k. blir bare dumt! Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 (endret) syns mange her gjør ting som virker helt unødvendige. Vizla altså når du spørr om noe sånt, har du ikke kunnskapsnivået for å drive å dille med et kort til over 3k. blir bare dumt! så du mener jeg skal sitte her å tvinne tommeltotter ? den som prøver, lærer.. om det så måtte være bra resultat, eller dårlig. Dessuten ville jeg bare høre hva folk hadde å si om dette, for jeg har sett på tidligere kort osv. at dette skal gi mye bedre kjøling. Jeg vet hvordan man skal håndtere et skjermkort, men aldri vært borti å fjerne shim'en. en liten skriveleif Endret 18. oktober 2004 av Vizla Lenke til kommentar
crownjewel Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 syns mange her gjør ting som virker helt unødvendige. Vizla altså når du spørr om noe sånt, har du ikke kunnskapsnivået for å drive å dille med et kort til over 3k. blir bare dumt! Ingen som har kunnskapsnivå på noe! -uten å ha spurt eller prøvd det.... Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 syns mange her gjør ting som virker helt unødvendige. Vizla altså når du spørr om noe sånt, har du ikke kunnskapsnivået for å drive å dille med et kort til over 3k. blir bare dumt! Ingen som har kunnskapsnivå på noe! -uten å ha spurt eller prøvd det.... u got it Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå