Gå til innhold

Fjerne "rammen" på 6800GT

Vizla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fyren snakker om en shim rundt gpu kjernen som noen sa oppforbi...det er et firkantet stykke metall som sitter rundt kjernen sånn at kjøleren har støtte på sidene slik at du ikkje knuser kjernen hvis kjøleren blir bøyd litt til siden eller har litt ujevnt trykk....jeg ville absolutt ikke tatt den av så lenge man får en fin *imprint* på kjøleren med kjølepasta som har lik størrelse som kjernen...dvs at kjøleren sitter fint nedpå....

Francis :D

Endret av paulinfrancis
Lenke til kommentar
Du får gjøre som meg, fjern kjøleren og legg et blad fra en tapetkniv oppå så ser du om Shim`en hindrer full kontakt. Hvis ikke så tjener du ikke noe på å fjerne den, bortsett fra et ødelagt kort.... ;)

hmm pent tips.. :p prøves når jeg kommer hjem ;)

Lenke til kommentar
syns mange her gjør ting som virker helt unødvendige.

Vizla altså når du spørr om noe sånt, har du ikke kunnskapsnivået for å drive å dille med et kort til over 3k. blir bare dumt!

så du mener jeg skal sitte her å tvinne tommeltotter ? den som prøver, lærer.. om det så måtte være bra resultat, eller dårlig. Dessuten ville jeg bare høre hva folk hadde å si om dette, for jeg har sett på tidligere kort osv. at dette skal gi mye bedre kjøling. Jeg vet hvordan man skal håndtere et skjermkort, men aldri vært borti å fjerne shim'en.

en liten skriveleif :D

Endret av Vizla
Lenke til kommentar
syns mange her gjør ting som virker helt unødvendige.

Vizla altså når du spørr om noe sånt, har du ikke kunnskapsnivået for å drive å dille med et kort til over 3k. blir bare dumt!

Ingen som har kunnskapsnivå på noe! -uten å ha spurt eller prøvd det....

u got it :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...