Gå til innhold

Åpnings melodien I Battle Royale?

Atomet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lenge siden jeg har sett filmen, og jeg husker ikke en dritt av musikken. Men hvis du sier det var klassisk musikk, var det vel "Air" av Bach. Rettere sagt BWV 1068 (denne er utrolig kjent og tallet er den letteste måten å henvise til den riktige brøkdelen). Hvis du skal laste ned, kan du alltids ta med litt ekstra, f.eks. BWV 988, 639 (Solaris-theme, sinnsykt bra og veldig lite kjent), 645, 846, 147, og vel – resten. :)

Og, ja, jeg husker som sagt ingenting av musikken fra filmen, så jeg hentet lydsporopplysningene fra IMDb. Om det ikke er den, er det en av de andre.

Håper det hjalp.

Endret av sanoj_20
Lenke til kommentar

Alle sangene passer for øvrig perfekt til filmen. Kitano er en genial regissør.

Spesiellt første gangen når alle ungene er spredt rundt i små grupper på øya, og alle bare stopper opp og står og måper når den "milky way"-sangen blåser utover høytalerne.

Eller når all lyden mutes mens Bach's Air spilles i en vill drapsscene mellom 2 jenter. For ikke å snakke om musikken under det siste oppgjøret mellom de to psychoene, når han ene kommer ut av flammene med blod rennende fra begge øynene og skyter i blinde med Uzi..kongefilm.

Jeg så den først på DVD, så fant jeg ut at den gikk på Saga kino i Oslo, og så den på kino også med ei venninne.

Clockwork Orange bør forresten også ses..den blander ekstreme voldsscener med klassisk musikk på lignende måte.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...