Gå til innhold

Pentium4 vs. AMD64


_tHokA_

Anbefalte innlegg

Altså hvem av disse CPU er best. Skal ha meg shuttle men jeg vet ikke hvem av de CPU jeg skal ha. Hvem av dem er best:

 

1: Intel Pentium 4 3.2 GHz Boxed PC800 Socket PGA478, 1MB cache, Prescott

 

2: AMD Athlon 64 3200+ 2.2 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED

 

Kom gjerne med hvorfor den ene er bedre enn den andre. Jeg selv tror at AMD 64 er raskere enn Pentium 4 CPU

Endret av _tHokA_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen av de cpuene er "best".

 

De har forskjellige områder hvor den ene er bedre en den andre, dermed blir det opp til en selv og bestemme hva som er best basert på bruksområde.

Anbefaler deg å lese de glimrende testene hardware.no har gjort av disse cpuene, kansje du finner noen svar der.

 

AMD64 3200+

 

P4 3.2 478

 

At andre syntes amd eller intel er best, eller enda værre at de "liker" den ene produsenten bedre en den andre er veldig dumt å velge cpu etter.

 

Lykke til. :thumbup

 

Edit: denne er også verdt å lese

Endret av Hardfredd
Lenke til kommentar
plz[b\] ikke skriv "Hvem av disse cpu" :D (irriterer ræva av meg :D)

 

men jeg syns AMD er best ;)

Irriterer meg enda mer når folk skriver sms språk ;)

 

Når AMD skriver 3200+ , mener DE at den skal yte likt eller mer enn 3.2GHz P4. I praksis kommer det ann på hva slags applikasjonen man kjører benchmarks osv. i da... På programmer og spill som støtter 64bit , vil jeg tro at A64 er "best".

 

Når 64 bit begynner for fullt (at de fleste nye spill/apps støtter det) har jeg ingen anelse om... kanskje det blir til neste gang du skal ha ny PC t.o.m.!

 

I dag ville jeg heller ha satset på en 32bit prossessor, pga. at det ikke er så (/ingen ting?) mye som støtter 64bit, av det jeg bruker. Jeg har bare ikke blitt 64bit-frelst enda, men det er meg da :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg tror du vil oppleve en Prescott i en Shuttle som ekstremt varm. Med tanke på AMD's Cool'n'Quiet teknologi er AMD 64 optimal i en Shuttle. Hadde aldri funnet på å stappe en Prescott inn i en boks med kun èn vifte.

Lenke til kommentar

Trenger vel ikke kjøpe prosessor ut fra hva "fansen" her sier..?

 

Du spør "hvilken som er best", jeg har ikke så veldig greie på data enda, men jeg leser masse, og det er vel ingen tvil (i rene tester) om at AMD er bedre på spill, og Prescotten bedre til Office, Pohtoshop, multitasking.

 

Stol i alle fall mer på utmerkede tester du også kan lese her på forum, enn ubegrunnede svar fra fanatiske tilhengere av det ene eller andre her.

 

Med mindre du da hadde spesifisert litt mer hva du legger i "bedre" (først da er det jo interessant å høre andres "synsing")

 

Må faktisk si at det skuffer meg litt å lese en del svar på tråder som denne.

Hadde i begynnelsen av min tid på forumet enorm respekt for det jeg leste her.

 

Fortsatt er det ingen tvil om at det er nok av SVÆRT kompetente folk her, men det blir desverre forkludret en del av folk som er mer opptatt av å forkjynne sin religion, enn å faktisk hjelpe deg! :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Må faktisk si at det skuffer meg litt å lese en del svar på tråder som denne.

Trådstarter må regne med å få mange grunnløse svar når han ikke sier hva han skal bruke maskinen til. Man må heller ikke være rakettforsker for å konkludere at alle "synsesvarene" betyr at det ikke finnes en "vinner".

 

Det finnes likevel flere downsides med Prescott (478) enn det gjør med AMD 64 (754) som jeg kommer på nå.

Lenke til kommentar
wh1te Skrevet 19/10/2004 : 17:42

  QUOTE (pcp160 @ 19/10/2004 : 16:36)

Må faktisk si at det skuffer meg litt å lese en del svar på tråder som denne. 

 

 

Trådstarter må regne med å få mange grunnløse svar når han ikke sier hva han skal bruke maskinen til. Man må heller ikke være rakettforsker for å konkludere at alle "synsesvarene" betyr at det ikke finnes en "vinner".

 

Det finnes likevel flere downsides med Prescott (478) enn det gjør med AMD 64 (754) som jeg kommer på nå. 

 

Jada, blir bare så irritert, var igrunn vel så mye rettet mot trådstarter, og akkurat denne tråden er ikke så alt for ille heller.

 

Men det hadde nok blitt et bedre forum for alle hvis sticky`n til "Dessert Glow" (bastante og feilaktige påstander) hadde kommet som pop up hver gang man skulle svare :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...