Jakob Skrevet 18. mai 2002 Del Skrevet 18. mai 2002 Jeg får denne meldingen etter å ha installert chipset driveren... Noen som har noen løsning?? Lenke til kommentar
Radar1 Skrevet 18. mai 2002 Del Skrevet 18. mai 2002 Hmmmmmmmmmmmmmmmmm ?? Innstaller på nytt, og la den installere helt ferdig Lenke til kommentar
Radar1 Skrevet 18. mai 2002 Del Skrevet 18. mai 2002 Men hva mener du egentlig Får du ikke startet, eller skjer det bare 1 gang og that's it....da er det jo ikke så fali Lenke til kommentar
Jakob Skrevet 19. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2002 Quote: Hmmmmmmmmmmmmmmmmm ?? Innstaller på nytt, og la den installere helt ferdig Jeg avinstallerer de gamle driverne, installerer de nye, restarter, og når skriverbordsbildet først skal komme opp, får jeg denne meldingen. Virker som en konflikt mellom w98se og 4in1 driverne.. Har selvfølgelig prøvd det flere ganger. Quote: Men hva mener du egentlig Får du ikke startet, eller skjer det bare 1 gang og that's it....da er det jo ikke så fali Nei det skjer hver bidige gang. Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 Problemet er sannsynligvis en bug i VIA driveren, *bombe*, som gjør at maskinen din ikke lenger oppfattes som ACPI kompatibel. Det du _kan_ gjøre: gå inn i control panel > system > device manager > computer > standard-PC > driver > update driver > spesify location (new driver) > klikke vekk "show compatible hardware" og velge "Advanced ... ACPI-PC". Så må du reboote. Jeg synes du bør avinstallere den VIA driveren først. Hvis maskina eller andre drivere ikke er kompatible med ACPI lenger vil du måtte reinstallere windows om du prøver dette. Lykke til :smile: Lenke til kommentar
Jakob Skrevet 19. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2002 Hva mener du?? Mitt w98 er dessuten norsk, finner ikke "standard PC". Mener du at hvis jeg gjør dette UTEN å avinstallere driveren først, kan jeg måtte reinstallere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå