Anterialis Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Går det ann å skrive i html feks <div id="text"></div> og i css skrive: #text { blablabla position: absolute + masse vrøvvel nedover her } og få det til å komme opp? Det blir på en måte i steden for å bruke php scriptet "include". Går det ann? På forhånd takk Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Nei. Det går an å bruke :before og :after, men dette støttes ikke av IE, og fungerer ikke på den måten du tenker. Btw: Hørt om webkafeen for alle disse små spørsmålene dine? Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 Nei det har jeg ikke sett..... Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Nei det har jeg ikke sett..... Kanskje på tide. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Det går an å bruke :before og :after, men dette støttes ikke av IE, og fungerer ikke på den måten du tenker. *PirkePirke* Man bruker content-egenskapen, som kan brukes sammen med :before og :after, men man kan også sette det inn sånn: .klasse { width: 500px; height: 300px; content: "Heisann, dette kommer opp i skikkelige nettlesere"; } Dette funker, som Geir sier, ikke i IE. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 SirIce: Men det der er vel "misbruk" av CSS? Jeg mener, uten støtte for CSS vil vel det innholdet forsvinne. Eller? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 SirIce: Men det der er vel "misbruk" av CSS? Jeg mener, uten støtte for CSS vil vel det innholdet forsvinne. Eller? Vel, i dette tilfellet blir det misbruk ja, men content-egenskapen er jo himmelsk smart til mye annet. For eksempel om man skal ha et lite ikon forran li, så kan man skrive li:before { content: url("bullet.gif"); } i stedet for li { padding-left: 15px; background: transparent url('bullet.gif') no-repeat top left; } Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Og i menyer: a:hover::before { content: ">>"; } a:hover::after { content: "<<"; } ...for å ta noen eksempler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå