ZenxZ Skrevet 18. mai 2002 Del Skrevet 18. mai 2002 Hallo. jeg har innstalert windows 2000 på maskinen min. Så når jeg kommer til den delen hvor oprativsystemet skal konfigruere mus, tastatur osv så klikker alt. ca midt inni konfigrueringa kommer det blå skjerm og denne meldingen: HARDWARE MALUFUNCTION, CONTAKT HARDWARE FORHANDLER BLABLA OSV. jeg har hørt at det kan være jeg har fått en IRQ error? men jeg har tatt ut alt untaken skjermkoret. Hva skal jeg gjøre? Jeg har heller ikke peiling på det med IRQ jumpere osv?? pllz seriøse svar!! Jeg orker ikke skifte tilbake til win gjen :sad: :sad: :sad: Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 18. mai 2002 Del Skrevet 18. mai 2002 Har du satt bios'en til default? Satt den til å la os'et styre irq-ene? Prøv å oppgrader til siste bios. Dette var noen forslag. Hvilket os brukte du før? W98? Virket aly ok her? Hva mener du med Duron 850 snart ok? Er det feil med cpu? Lenke til kommentar
ZenxZ Skrevet 18. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2002 jeg mener med duron 850 @ snart ok= snart overklokket Jeg har ikke prøvd å sette biosen default nei, jeg skla prøve det. jeg hadde win98se før jeg formaterte. det funka greit. Det eneste var at PC-en "lagga" litt med win98se så jeg vile bytte og se om det lagga i andre os. Jeg får alltid en melding under oppsart av dataen som lyder sånn: NO ARRAY IS DEFINED > PRESS CONTROL F TO ENTER FASTBUILDT OR ENTER TO CONTUINUNG BOOTING. Denne meldingen har jeg har jeg hatt lenge. Den blinker i ca 6 sekunder så fortsetter dataen å slå seg på. Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 18. mai 2002 Del Skrevet 18. mai 2002 Er diskene koblet til raid eller de vanlige ide-kontrollerne? Hvis de er koblet til ide-kontrollene, prøv om du kan disable raiden på en eller annen måte. Lenke til kommentar
Valdemar Skrevet 18. mai 2002 Del Skrevet 18. mai 2002 Det er nødt til å være skj.kortet. Har hatt samme feil. Byttet skjermkort og det funka. Sier ikke at dette er feilen, men det kan være det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå