Gå til innhold

Mus og musmatte til spilling.

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny mus og musmatte som først og fremst skal være gode å bruke i spill. Musmatten tror jeg blir Q-PAD, men jeg skjønner ikke hva som er forskjellen mellom "High Sence", "Mid Sense" og "Low Sence". Er det store forskjeller på disse mattene og hva er best å bruke?

Når det gjelder musen, er jeg enda mer usikker. Har sett litt på Logitech MX510 og Microsoft Intellimouse Explorer, men har ikke prøvd noen av dem. Er disse musene så bra som alle sier, eller finnes det noen som er bedre?

Help please! :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Microsoft Intellimouse er diggbar.

Hadde den før på spilledataen før jeg solgte den.

:love:

Vet ikke med mx510, men den er sikkert brukbar. Har en mx700 nå og den duger til spill osv men er litt tung. mx510 er vel akkurat samme bare lettere og med ledning.

Tror ikke du kan gjøre ett dumt valg, men jeg hadde tatt ms intellimouse.

Lenke til kommentar

Jeg har også Intellimouse nå, men den er veldig gammel (4 år) og henger etter ved raske bevegelser. :( De nye versonene av Intellimouse er raskere ikke sant?

Edit: Noen som har prøvd både Intellimouse og MX510?

Endret av Splitter P. Inegal
Lenke til kommentar

Advarsel: ikke kjøp intellimouse 4.0.

Grunn: Sitter dårlig i hånda (klumpete), vanskelig å finne en behagelig stilling. ingen plass og sette lillefingeren liksom. Sideknappene er alt for høyt oppe.Og når hjulet er trinnløst kan det bli vanskelig og bytte våpen osv i spill. Den er også for lett, :thumbdown: etter min smak. (men det er selvfølgelig noen som liker den)

Jeg har også en mx 700 som forøvrig er MYE bedre og holde i, og jeg bruker utelukkenede denne til gaming selv om inntellimose er litt raskere, er mx 700 rask nok.Og ti ganger bedre og holde :thumbup:

Så mitt råd er og kjøpe en mx 510 som har samme disign som mx 700,bare med ledning.(og så er den mye rimeligere en mx 700)

Lenke til kommentar
ingen mus og musmatte er best, fleire og fleire har vist at ikea matte og vanleg optisk mus duger fint

mus med ball funker og, men dei må rense så ofte :p

Er enig i at tøymatte til 15 kr er bedre enn icemat.... :p

Men helt alvorlig er det store forskjeller på mus. Passform, glid, knapp-følsomhet m.m.

Om en dødelig ikke merker foskjellen på 200 og 800 dpi musa er en helt annen sak.

Lenke til kommentar

Har "Fat-pad" og mx500, selv om jeg ikke spiller så veldig mye så synes jeg dette er en ganske god kombinasjon. Men savner Funcen littegrann(tøymatte er som sirup i forhold)...

Må bare si at DIGER musmatte, mx500, 3 i "windows-sens" og 1600*1200 på 19" CRT er bare deilig i når du skal makke litt i Photoshop! :grin:

Lenke til kommentar

Da har jeg bestilt Q-PAD og MX510. Blir nok fornøyd med det. :yes:

SpinNdre: Skulle naturligvis ha testet musene, men bor alt for langt unna noen databutikker til at jeg gidder å kjøre helt dit bare for å kjøpe en mus og musmatte.

Takk for svar alle sammen! SUPERT FORUM! :thumbup:

Endret av Splitter P. Inegal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...