Gå til innhold

UltraVNC og Radmin

Sjøbanan

Anbefalte innlegg

Jeg har begge porgrammene.

Når jeg holdre pila over begge i systemtry, får jeg opp en ip.. 192.168.1.100

Denne ipen fungerer ikke over innternett?

Ossen får jeg serverene til og hvise rett ip.

Hadde radmin før men da fikk jeg opp mottate iper fra nette som sjiftet av og til etter rs.

Hjelp noen.. :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner ikke radmin, men i teorien fungerer det vel omtrent så her:

Det at du har en ip 192.168.1.100 tyder på at pc'en din er del av et nettverk (som forøvrig kan bestå av kun en maskin...) som har tilgang til internett gjennom en router/brannmur. Denne brannmuren har to ip-adresser, en for det interne nettet (antakelig 192.168.1.1), og en offisiell ip som den har fått tildelt av internettleverandøren din.

Når du skal ha tilgang til din maskin fra andre siden av denne routeren må du endten ha VPN eller satt opp routeren til å videre sende forespørsler på de rette portene til 192...100. Når det er gjort tar du kontakt med routerens offisielle ip-adresse. Da vil forespørselen sendes videre til din maskin.

Den offisielle ip'en routeren din har kan i teorien endre seg til tider. Det kan derfor være lurt å benytte seg av en eller annen 'dynamisk dns'-tjeneste - f.eks. no-ip.com.

Vet at for VNC står det litt om hvordan du må sette opp systemet dersom du er bak en brannmur. Kan jo ta en titt i dokumentasjonen og se hva du finner ut.

Håer det var til hjelp.

-Vegar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...