audun1 Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Hei lastet ned fedora etter at jeg ikke fikk suse 9,1 til å virke. lastet de ned fra Fedora project siden. på denne siden er det to adresser som du kan laste i fra. jeg har lastet 1,2 fra den ene og 3,4 fra den andre da de ikke virket fra den første akurat da. Spørsmålet er da, har det noe å si???? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Du trenger i alle fall de tre første cd'ne. Ofte vil ftp-serverene nekte deg å laste ned mer enn to ting på en gang. Lenke til kommentar
audun1 Skrevet 16. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2004 på den ene ftp serveren heter filene noe med i386 og på den andre noe med x86_64. er disse akurat de samme?? Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Nei, x86_64 er for AMD sine 64-bits prosessorer. Du ønsker sannsynligvis i386. Lenke til kommentar
audun1 Skrevet 16. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2004 jeg fikk ned alle sammen. Jeg har da begynt å instalere men kommer ikke lengere en cd 2. jeg får hele tiden beskjed om at cden er ødelagt osv pga den ikke finner programm pakken den holder på å instalere. jeg har brent en ny cd med en ny fil som jeg lastet ned men kommer ikke lengere. prøvde å laste ned fra linuxiso.org men de funker ikke. Vet noen en løsning Lenke til kommentar
zyp Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Sjekk md5-summen på isoene du har lastet ned. Lenke til kommentar
audun1 Skrevet 16. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2004 jeg er ikke helt sikker på hva det er. men jeg vet at det er en md5 lignende greie man kan laste ned utenomm de andre iso filene Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 dette er fila med md5-summene. På Linux kan du kjøre "md5 *filnavn*" og så beregner den md5summen av filene. Hvis denne stemmer med den i fila (fasit), er den i orden. Hvordan du tar md5summer i windows aner jeg ikke men google kan sikkert hjelpe deg. Lenke til kommentar
audun1 Skrevet 17. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2004 (endret) skal forske på den. jeg får nå beskjed om at vnc- server- beta4.11 ikke finnes på cden. selv om jeg har 3 forskellige cder med forskellige isofiler som er lasta fra forskellige servere. Edit: Hvilket nedlastnings programm må jeg bruke får å få ned dvd fila (kansje den funker) jeg har testet Star downloader og Downloadstudio men fila blir bare 70 mb. Endret 17. oktober 2004 av audun1 Lenke til kommentar
audun1 Skrevet 17. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2004 Er det noen som vet om en server som har filer som virker. eller som noen har lasta fra for ikke så lenge siden å som virket. særlig cd 2 Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 ftp://ftp.uninett.no/linux/Fedora/core/2/i386/iso/ Disse fungerer. Mest sannsynlig så er det du som gjør noe feil, uten at jeg klarer å finne ut hva det skal være. Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 (endret) Lastet ned FC2 i386 her og den virket. http://www.linuxiso.org/distro.php?distro=64 Endret 17. oktober 2004 av halnes1 Lenke til kommentar
audun1 Skrevet 17. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2004 (endret) Takk laster ned fra den serveren nå, har ikke prøvd den før he he. Håper denne virker ellers så må jeg spørre hva dere tror jeg gjør galt. __________________________________________________ Linuxs Fedoras 2 er linuxs svar på Windows XP og Win Server 2003 Endret 17. oktober 2004 av audun1 Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Jeg lastet ned fra samme side som i første posten din. Der virket den ikke hos meg også. Så dette går nok bra. Sitter på nett med FC2 nå jeg så. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 flott. Btw fc3 kommer om noen uker Men fc2 er fin den også. Velkommen i klubben! Lenke til kommentar
audun1 Skrevet 17. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2004 nå virket cd 2 fra adresse ftp://ftp.uninett.no/linux/Fedora/core/2/i386/iso/ håper bare cd 3 og 4 virker da. Sinsykt god jobb folkens. jeg skal holde meg til dere når det gjelder spørsmål innen linux. TAKKKKK SÅ MEGET skriver sikkert hvis cd 3 og 4 ikke virker også he he Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Eventuellt kan du laste ned direkte fra den offisielle netsiden: fedora.redhat.com Serveren der pleier å være under relativt heavy load, men pleier da å få rundt 150 kb/s derifra. Lenke til kommentar
audun1 Skrevet 17. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2004 (endret) ok allt er ferdig innstalert skal til å restarte. Restarta så kommer det at pcen ikke finder noe boot eller noe sånt og at jeg må sette in system cden. jeg startet den gikk inn i noe tekst greier og linux fant noe feil. Jeg satte da inn en disket som en fil lagret seg på se vedlegg. jeg har brukt den rescue greiene og oppgradert instalasjonen. Har noen ideeeeee P.S. Maser jeg mye nå???? anacdump.txt Endret 17. oktober 2004 av audun1 Lenke til kommentar
audun1 Skrevet 17. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2004 fytte å ******* teit jeg er. jeg glemte å skru på hardisken igjen i biosen som boot. Beklager bryderiet så meget Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Det går bra. Men et tips til en annen gang: En del av innleggene dine ser ut som hvordan man ofte snakker når man akkurat har kommet inn fra 3000 meter løp. Ta det med ro, bruk linjeskift, punktum, og komma, se over, og ting blir greiere for oss alle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå