tht Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 (endret) jeg har nettverksproblemer. Jeg har hubswitch fra d-link, dl-604. Jeg har koblet alle kabler og ledninger osv. riktig, det er jeg 99% sikker på. Likevel kommer det opp "det er en ipkonflikt" og bare en av maskinene kan være på internett om gangen. Hørt at jeg må endre ip addr. til maskinene, men hvordan gjør jeg det? :S please hjelp meg. glem det, var så opptatt med å få hjelp, så jeg leste ikke guiden for hjemmenettverk. leste guiden, har fremdeles problemer. les lenger ned. Endret 15. oktober 2004 av tht Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Hvilken operatør har du internett i fra? Kjører du statisk eller dynamisk IP på maskinene? Lenke til kommentar
tht Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 (endret) men faen da!!!! jeg fulgte guiden men kommer ikke inn på oppsettet til ruteren! kommer abre server feil...jeg har internett fra telenor ADSL, ruter navn: dl-604. en ting til....dere vet, den kabelen som skal gå fra modem og inn i WAN porten på ruteren? når jeg setter den der, kommer jeg ikke inn på internett, men når jeg setter kabelen på en av de 4 portene, som er tilegenet datamaskiner, så fnker internett. hva mener du med statisk og dynamisk? hver gang jeg kobler meg opp mot internett, så får jeg en annen IP addresse. (hvis det hjelper deg) Endret 15. oktober 2004 av tht Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Hvilket modem er det telenor har sendt til deg? Tror du har fått av de "nye" med innebygget ruter. Slik at når du kobler til dl-604 blir det lit klus. Hvordan er denne satt opp? PPPoE eller mota IP? Lenke til kommentar
CannibalCorpse Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 (endret) ( slettet, lære seg å lese innlegg først. Trodde du hadde problemer med å få lastet webgrensesnittet til ruter men det var ipkonflikt du hadde! ) Endret 15. oktober 2004 av CannibalCorpse Lenke til kommentar
mr_sjur Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Hvis du vil ha hjelp er ikke utskjelling veien å gå.. Den skal egentlig gå via WAN porten, men hvis den er kun satt opp som switch så vil de funke i de vanlige hullene pgså, men da kun på 1 maskin av gangen.. Lenke til kommentar
tht Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 (endret) modemet som jeg ar fått fra telenor er: speed touch HOME" fra alcatel...mer vet jeg ikke, og dne er ca. 1-2 år gammelt. det er PPPOE, slik at jeg må bruke brukernavn og passord for å koble meg opp mot internett. Endret 15. oktober 2004 av tht Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Hm. Du kobler da opp med PPPoe på maskinen når du er koblet direkte til modemet? Når du kobler til ruteren, setter du maskinene til å mota ip fra ruteren? Lenke til kommentar
tht Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 (endret) jeg har ikke peiling!! jeg koblet sammen alle ledninger osv. mellom modem, datamaskinER, ruter osv. alt er RIKTIG, har trippel sjekket det...når jeg prøver å få BEGGE maskinene på internett, får jeg denne mld: det har oppstått en ipkonflikt. det andre problemet: i manulan står det at jeg skal åpne web browser og gå til denne addresse: xxx.xxx.x.x jeg prøvde, men fikk bare feil melding, så jeg kommer ikke fram til oppsettet på rutern min...så hvis dere kunne være så vennlig å løse alle problemene mine, ville jeg være evig takknemlig. Please kom med en fremgangsmåte til å installere, eller en måte å forandre ip på maskinene på manualt eller noe liknende...så lenge jeg blir kvitt "ipkonflikt" mld. edit: fikset skrivefeil Endret 15. oktober 2004 av tht Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Pass på at du har satt på motta ip automatisk (dchp) på maskinene. Lenke til kommentar
tht Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 hvordan gjør jeg deT+ (er litt n00b på pc også) Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Kontrollpanel -> Nettverkstilkoblinger -> lokal tilkobling -> egenskaper -> internet protokoll (tcp ip) -> egenskaper -> motta ip automatisk Lenke til kommentar
tht Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 ok, nå får jeg denne feilmeldingen: det angitte målet kan ikke nås Lenke til kommentar
agvg Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 ok, nå får jeg denne feilmeldingen:det angitte målet kan ikke nås Sjekk at nettleseren/IE din ikke er satt opp med proxyserver samt at IE er satt til og aldri slå et nummer. Lenke til kommentar
tht Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 (endret) virker ikke hvis det hjelper noe: jeg har satt opp et nettverk hjemme, den ene maskinen (den som jeg ikke får på internett) er satt til å koble til internett VIA denne maskinen (altså, den jeg bruker nå). Endret 15. oktober 2004 av tht Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Finner du den andre maskina på nettverket når dere kobler gjennom routeren? Lenke til kommentar
tht Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 err...hvor kan jeg se det? Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Det enkleste er kanskje å pinge... Kjør -> cmd -> (nå får du opp et bilde) -> skriv "ipconfig" Da får du opp din ip-adresse Så går du på den andre maskina, inn på cmd, og skriver "ping Ipadresse" Dette forutsetter 2k/xp tror jeg Lenke til kommentar
tht Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 "det oppstod en feil da du prøvde å aktivere deling av internett" Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Jøsses... Har du prøvd deg på noen av de fancy xp network wizards.. Du skal IKKE dele internet med en maskin, men koble til gjennom gateway... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå