Gå til innhold

Q-Tec - Er selve kabinettet bra?

Anbefalte innlegg

Jeg skal oppgradere PC'en min, og da har jeg tenkt å bygge en "gammel-ny" PC av mine gamle deler. Det eneste jeg trenger nytt er HD og kabinett. HD er et ganske greit valg, så jeg mangler kabinett.

Har tenkt å bestille fra komplett.no, og der er Q-Tec kabinettene veldig billige. Dette ser jo ganske bra ut, også er det billig. Men jeg har lest at strømforsyningene til Q-Tec er ganske sugne, men det er intet problem fordi jeg skal bytte PSU på min maskin, så jeg har tenkt å bruke en Cheiftec 360W PSU.

Så jeg lurer på om Q-Tec kabinettene er ok? Er det bare PSU som er sugen? Også lurer jeg på om Q-Tec er grei å bygge i? :roll:

Finnes det evt. andre billige alternativer? Rundt 500 kroner. Trenger ikke å se bra ut bare det er rimelig enkelt å bygge i.

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Avantech! Hadde det før og ble overasket over det jeg fikk.

*Kabelstrømper på ledningene på 300W PSUen som medfulgte.

*Boss-plugger (noe sikkerhetsgreier)

*Heelt skrueløst, t.o.m. hovedkortet.

*Avtagbar hk-skuffe

*Masse vifteplasser

Det kosta 500kr på PCutsyr da jeg kjøpte det..

https://prisguiden.no/produkt/438

Det så jo bra ut! Men... Skal bestille fra alt komplett.no, og blir litt dumt å betale 100 kroner i frakt for et kabinett til 500 :(

Lenke til kommentar
Har til nå funnet tre kabinettet på komplett.no som er i rett prisklasse...

- Q-Tec Midi Tower

- In-Win S551 Midi Tower

- Suntek Midi Tower

Hvilket er best? Er det mest smak og behag? Ikke så store forskjeller bortsett fra utseende?

Har i det siste bygget 2 pc'er med Q-tec kabinettet, det du linker til og dette.

Begge to er helt kurante, ingenting å utsette på de. Så hvis du bare skal ha et kabinett til å ha pc'en i og ikke noe mer så er det bare å slå til !

Lenke til kommentar

Kabinettet skal bare brukes til å "ha PC'en i", altså det skal ikke flyttes på, tas med på LAN eller noe sånt. Skal som sagt være en familie-PC, så da går vel egentlig det meste bra. Får høre med de som skal ha PC'en hvilket kabinett de synes ser finest ut :whistle:

Er det vifte-plasser i Q-Tec kabinettene? Er jo lurt med litt luftgjennomstrømning selv om det bare er en familie-PC...

Lenke til kommentar
Kabinettet skal bare brukes til å "ha PC'en i", altså det skal ikke flyttes på, tas med på LAN eller noe sånt. Skal som sagt være en familie-PC, så da går vel egentlig det meste bra. Får høre med de som skal ha PC'en hvilket kabinett de synes ser finest ut :whistle:

Er det vifte-plasser i Q-Tec kabinettene? Er jo lurt med litt luftgjennomstrømning selv om det bare er en familie-PC...

er to stk, en nede foran og en under psu, men grillene på disse er håpløse. Qtec er et håpløst kabinett.

Lenke til kommentar
Kabinettet skal bare brukes til å "ha PC'en i", altså det skal ikke flyttes på, tas med på LAN eller noe sånt. Skal som sagt være en familie-PC, så da går vel egentlig det meste bra. Får høre med de som skal ha PC'en hvilket kabinett de synes ser finest ut  :whistle:

er to stk, en nede foran og en under psu, men grillene på disse er håpløse. Qtec er et håpløst kabinett.

Ok... Hvordan er det med In-Win da? Har det også vifteplasser på samme sted?

Lenke til kommentar
Kabinettet skal bare brukes til å "ha PC'en i", altså det skal ikke flyttes på, tas med på LAN eller noe sånt. Skal som sagt være en familie-PC, så da går vel egentlig det meste bra. Får høre med de som skal ha PC'en hvilket kabinett de synes ser finest ut  :whistle:

syns du overdriver litt

såå ille er de ikke

kjenner 3 stykker som har det kabinettet

de er fornøyde de

det funker helt greit til familie bruk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...