Pug Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Jeg skal oppgradere PC'en min, og da har jeg tenkt å bygge en "gammel-ny" PC av mine gamle deler. Det eneste jeg trenger nytt er HD og kabinett. HD er et ganske greit valg, så jeg mangler kabinett. Har tenkt å bestille fra komplett.no, og der er Q-Tec kabinettene veldig billige. Dette ser jo ganske bra ut, også er det billig. Men jeg har lest at strømforsyningene til Q-Tec er ganske sugne, men det er intet problem fordi jeg skal bytte PSU på min maskin, så jeg har tenkt å bruke en Cheiftec 360W PSU. Så jeg lurer på om Q-Tec kabinettene er ok? Er det bare PSU som er sugen? Også lurer jeg på om Q-Tec er grei å bygge i? Finnes det evt. andre billige alternativer? Rundt 500 kroner. Trenger ikke å se bra ut bare det er rimelig enkelt å bygge i. Takker for svar! Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 De er helt ok å bygge i, og er helt ok kabinetter til helt middels pcer .. Lenke til kommentar
Pug Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 De er helt ok å bygge i, og er helt ok kabinetter til helt middels pcer .. Ok, så det funker fint som "foreldre/familie-PC"? Er f.eks. In-Win S551 et bedre alternativ? Lenke til kommentar
kazaa Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Avantech! Hadde det før og ble overasket over det jeg fikk. *Kabelstrømper på ledningene på 300W PSUen som medfulgte. *Boss-plugger (noe sikkerhetsgreier) *Heelt skrueløst, t.o.m. hovedkortet. *Avtagbar hk-skuffe *Masse vifteplasser Det kosta 500kr på PCutsyr da jeg kjøpte det.. https://prisguiden.no/produkt/438 Lenke til kommentar
Pug Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 Avantech! Hadde det før og ble overasket over det jeg fikk. *Kabelstrømper på ledningene på 300W PSUen som medfulgte. *Boss-plugger (noe sikkerhetsgreier) *Heelt skrueløst, t.o.m. hovedkortet. *Avtagbar hk-skuffe *Masse vifteplasser Det kosta 500kr på PCutsyr da jeg kjøpte det.. https://prisguiden.no/produkt/438 Det så jo bra ut! Men... Skal bestille fra alt komplett.no, og blir litt dumt å betale 100 kroner i frakt for et kabinett til 500 Lenke til kommentar
Pug Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 Har til nå funnet tre kabinettet på komplett.no som er i rett prisklasse... - Q-Tec Midi Tower - In-Win S551 Midi Tower - Suntek Midi Tower Hvilket er best? Er det mest smak og behag? Ikke så store forskjeller bortsett fra utseende? Lenke til kommentar
Innos Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300418&cks=PRL Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Avantech! Hadde det før og ble overasket over det jeg fikk. Har det "Medium server toweret" selv, og kan egentlig ikke anbefale det nok. Det er det desidert beste kabinettet jeg har hatt. Men, dessverre ser det ut som alle nettbutikkene har sluttet å ta dem inn. Lenke til kommentar
Empty Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Har til nå funnet tre kabinettet på komplett.no som er i rett prisklasse... - Q-Tec Midi Tower - In-Win S551 Midi Tower - Suntek Midi Tower Hvilket er best? Er det mest smak og behag? Ikke så store forskjeller bortsett fra utseende? Har i det siste bygget 2 pc'er med Q-tec kabinettet, det du linker til og dette. Begge to er helt kurante, ingenting å utsette på de. Så hvis du bare skal ha et kabinett til å ha pc'en i og ikke noe mer så er det bare å slå til ! Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Det er greie og lette kabinett, men de er ikke så veldig kraftige. Helt nede på denne siden Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 (endret) ville heller valgt denne (hvis du absolut ska ha q-tec da) hovedkort brettet er lett å hekte av, den ser grei nok ut, og den er grei størelse (og veier ikke så mye) syns dette er et greit alternativ til den prisen EDIT: sorry emty så ikke linken din Endret 15. oktober 2004 av FatFuck Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Jeg synes Qtec er noe jævla jalla. Har det selv, det tåler lite, det er liten plass, hovedkortet mitt må UNDER der man fester cd-rom og 5 1/4" drev. Det er ikke bare bare. Dårlige vifteplasser, og alt det der. Vil ikke anbefale det. Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 det er sant det der med hovedkortet på den kassa blir hovedkortet i veien for cd rom plassene så du ikke kan ha cd rom i nederste hylle Lenke til kommentar
Pug Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 Kabinettet skal bare brukes til å "ha PC'en i", altså det skal ikke flyttes på, tas med på LAN eller noe sånt. Skal som sagt være en familie-PC, så da går vel egentlig det meste bra. Får høre med de som skal ha PC'en hvilket kabinett de synes ser finest ut Er det vifte-plasser i Q-Tec kabinettene? Er jo lurt med litt luftgjennomstrømning selv om det bare er en familie-PC... Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Erfaringsmessig (både personlig og det jeg har hørt fra mange andre) ville jeg kjøpt InWin kabinettet, har fått intrykk av at det er best av de billige nevnt her i tråden. Men finner du en sjappe som har Avantech kjøper du det! Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Kabinettet skal bare brukes til å "ha PC'en i", altså det skal ikke flyttes på, tas med på LAN eller noe sånt. Skal som sagt være en familie-PC, så da går vel egentlig det meste bra. Får høre med de som skal ha PC'en hvilket kabinett de synes ser finest ut Er det vifte-plasser i Q-Tec kabinettene? Er jo lurt med litt luftgjennomstrømning selv om det bare er en familie-PC... er to stk, en nede foran og en under psu, men grillene på disse er håpløse. Qtec er et håpløst kabinett. Lenke til kommentar
Pug Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 Kabinettet skal bare brukes til å "ha PC'en i", altså det skal ikke flyttes på, tas med på LAN eller noe sånt. Skal som sagt være en familie-PC, så da går vel egentlig det meste bra. Får høre med de som skal ha PC'en hvilket kabinett de synes ser finest ut Er det vifte-plasser i Q-Tec kabinettene? Er jo lurt med litt luftgjennomstrømning selv om det bare er en familie-PC... er to stk, en nede foran og en under psu, men grillene på disse er håpløse. Qtec er et håpløst kabinett. Ok... Hvordan er det med In-Win da? Har det også vifteplasser på samme sted? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Det vet jeg ikke. Men det er vanlig med vifteplasser der, men om det er så små hull i grillen som på qtec vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Pug Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 Oki Får høre med de som skal ha det da Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Kabinettet skal bare brukes til å "ha PC'en i", altså det skal ikke flyttes på, tas med på LAN eller noe sånt. Skal som sagt være en familie-PC, så da går vel egentlig det meste bra. Får høre med de som skal ha PC'en hvilket kabinett de synes ser finest ut Er det vifte-plasser i Q-Tec kabinettene? Er jo lurt med litt luftgjennomstrømning selv om det bare er en familie-PC... er to stk, en nede foran og en under psu, men grillene på disse er håpløse. Qtec er et håpløst kabinett. syns du overdriver litt såå ille er de ikke kjenner 3 stykker som har det kabinettet de er fornøyde de det funker helt greit til familie bruk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå