B4stian Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Hei. Er hos en kamerat nå, og han har kjøpt seg en pakke med Jensen trådløs router og nettverkskort for bærbar pc. Signalene fungerer utmerket i huset, men så snart jeg sitter på terassen eller på trappa blir signalene for svake. Det jeg tror er at han må kjøpe en sterkere antenne, har jeg rett? Han skal ha signalene over i 2. etasje i garasjen der han bor. Det er ca. 10 meter i luftlengde. Men såklart vegger i veien da. Hva trenger han?? Mvh. Bastian og Kristoffer. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Det finnes antenner som er "kraftigere" og mere retnings-styrte. Se om du finner noe Her. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 Hei. Ser ut som komplett har en del utvalg ja, men jeg vet ikke hvor kraftig antenne han trenger, helst så rimelig så mulig, men ikke for svak heller. Mvh. Bastian og Kristoffer. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Hvor sterk er antennen han har nå da? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 (endret) Max 17dBm sendestyrke. Tror rekkevidden på kortet han har i pcen sin er mere enn bra nok: Rekkevidde ca 80m innendørs og 300m utendørs Endret 15. oktober 2004 av datating Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 16. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2004 Kan han isteden kjøpe et kraftig accesspoint/aksesspunkt han kan sette i gangen? Eller blir det like billig å kjøpe en antenne? Lenke til kommentar
H2H Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 fullt mulig å lage en antenne! har selv bygget denne, og den virker utmerket! Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 16. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2004 Den så bra ut H2H, hvor mye kostet det å lage en sånn en og var det vanskelig? Lenke til kommentar
H2H Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 (endret) ikke så vanskelig, hvis du har litt mekanisk insikt... kan måle, lodde litt kanskje velge riktig bor... eneste som kanskje er litt vanskeligt er å kappe en massiv kobberplate... ville anbefalt deg og bruke uetset "kretskort" som er plast med ett lag med kobber på, virker supert det også... du må sikkert modifiseret feste til N connectoren på baksiden av plata litt da, kan jo ikke lodden den på da! yes yes! Endret 16. oktober 2004 av H2H Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå