Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

problemer med chello, får ikke ip

Anbefalte innlegg

Kobla til en data til i nettverket i dag, men den får ikke noen ip. Har kobla det opp slik: internet modem (cabel)>switch>datamaskiner. Jeg skal få optill 3 ipadresser fra chello, og dette var den 3. dataen jeg kobla til. Har satt dataen til å motta ip automatisk, men jeg får ikke noe ip (har kjørt ipconfig release og renew noen ganger).

Jeg hadde ikke dette problemet før chello oppgraderte.

Hvis jeg gir maskinen en ip manuelt så finner jeg den på nettverket, og jeg kan laste filer fra og til den i full hastighet. Men jeg bruker en_litt_herpå tp (cat5) mellom den nye dataen og switchen, kan denne forursake at den ikke få ip?

har også prøv å koble ut en av de andre dataene, uten at det hjalp noe.

På forhond takk for alle svar.

kan legge til at internet linja funker helt 100% på de to andre datane som er kobla til.

Endret av andesam
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei,

det første du sjekker, er om kabel modemet er online. dette sjekker du ved og se om det orange lyset nederst lyser, eventuelt ett online lys(kommer ann på hvilket modem du har).

dersom dette lyser, da er det feil med pc`n\oppsettet

dersom dette ikke lyser kan du gjøre flere ting:

1) ta ut strømmen og la den stå uten strøm i 5 min, koble den så inn.

2) koble modemet til på ett annet punkt i huset(flere) og se om det orange lyset kommer da. det tar litt tid før den kommer.

3) dersom punkt 2 fungerer får modemet ikke sterkt nok signal, da må du bruke ett av de andre punktene.(les: kable som fanden)

dersom ingen funker, ring upc....

mvh

magnus

Lenke til kommentar

Takker for svar. men jeg er online med de to andre datamaskinene. og den 3 dataen tilhører en som er på besøk her, og han har også samme abbonement hjemme. Så oppsettet på dataen er riktig. Og der funka det med 3 dataer mot internet (delt med switch) etter oppgraderingen.

Men det er vel bare å ringe upc...

Lenke til kommentar

det kan være at routeren din har delt ut tre ipadresser og ikke vil dele ut flere.

ta ut strømmen på den og sett denn inn etter fem min... det burde gjøre susen..

men jeg har også chello, men jeg får bare en ip, stress det så kjøp deg en router... veldig kjekt...

n`musa

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...