Gå til innhold

Golden Sample verdt 700kr meir en 6800 GT?

Efreet

Anbefalte innlegg

Altså, Gainward sitt klokker du rett opp på stabile ultra-hastigheter! Og siden det er et golden sample, mister du ikke garantien når det er meningen å overklokke det. Noe du kan dra nytte av senere hvis eventuelle feil på kortet.

Derimot MSI sitt kort har jo usedvanlig god kjøling og klokker vel dette også opp på ultra-hastigheter, men da mister du garantien!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I utgangspunktet er vel både MSI/CLUB3D/Gainward like gode klokkere..noe forskjell i kjøler er det vel men radikale forskjeller vil det vel ikke være.. Seff hadde det vært rått med Gainward GeForce 6800 128MB "Ultra/2100 Golden Sample" men for øyeblikket har eg bare 2500-2600kr og da er det bare Club3D GF6800 eller MSI GeForce 6800 som er aktuellt..

Spørsmålet er om det er noen forskjell på sukseraten når det gjelder åpning av pipelines/vertex shaders ? Noen som har peiling!?

Lenke til kommentar
I utgangspunktet er vel både MSI/CLUB3D/Gainward like gode klokkere..noe forskjell i kjøler er det vel men radikale forskjeller vil det vel ikke være.. Seff hadde det vært rått med Gainward GeForce 6800 128MB "Ultra/2100 Golden Sample" men for øyeblikket har eg bare 2500-2600kr og da er det bare Club3D GF6800 eller MSI GeForce 6800 som er aktuellt..

Spørsmålet er om det er noen forskjell på sukseraten når det gjelder åpning av pipelines/vertex shaders ? Noen som har peiling!?

hvorfor ikke gainward 6800LE ? Suksessrate på pipe der er enormt høy, jeg opplevde selv at bare 1 var ødelagt, mens de fleste andre er mer heldige å får åpnet alle.. :love:

Lenke til kommentar

hvorfor ikke gainward 6800LE ? Suksessrate på pipe der er enormt høy, jeg opplevde selv at bare 1 var ødelagt, mens de fleste andre er mer heldige å får åpnet alle.. :love:

:D mhm :love:

Lenke til kommentar

Hm...ja har tenkt på det,hadde vært digg å spart de lappane og fått modda LE til 16, 1.5 men det er ikke nok folk som har fått dette til at eg tør å satse på det... Har en feeling av at det vil være større sjangs for å få til 16, 1.5 på et 6800NU... ?

Når det gjelder klokkinga av 6800NU(325/700) og 6800LE(300/700) vil det være ca like bra eller ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...