Gå til innhold

Trenger mote tips


Anbefalte innlegg

De pleier å ha ganske mange fine gensre på jack and jones.. buksene er i grunn ganske ok også. Jeans er bra :) Ellers så synes jeg de har ganske mye bra på carlings.

 

De fargene jeg synes er ok:

Rød (tskjorte og genser)

Sort (alt)

Hvit (tskjorte)

Grå (genser)

Blå (genser)

Jeans (bukse)

 

Grønn og brun er ikke helt min favoritt. Gul er fysjom.. Pastell på gutter ser litt snobbish ut.

 

Når du kjøper jeans så bør den sitte litt ok på rumpen. Det som er viktig med bukser er at de ikke bør være for smale i beina nede. Legg enden av buksebenet opp mot låret. Er den smalere nede, så kjøper du den ikke. Livet skal sitte rett der som bokseren sitter, eller slik at du såvidt viser strikken.

 

KJøp genseren sånn at den passer til din kropp. Er du spinkel, kjøp den så den ikke sitter heeelt inntil, men nestne. Er du veltrent kan du ha en som er litt inntilsittende (jeg snakker da om litt tynne gensere). Er du litt lubben, bør du kjøpe litt videre gensere. Ikke kjøp enooorme gensere, og for all del putt dem IKKE opp i buksen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Foreslår en tur rett inn på Kamikaze, så får du hjelp! De er meget hyggelige, så lenge du ikke ser ut som en østkantgutt, da er det visse muligheter for kommentarer som "her har vi ikke noe for deg". Men kanskje du vet litt mer hva du vil ha? Hva er moten på stedet du bor? Bare i oslo er det jo enorme forskjeller på bosted.

 

Siste alternativ er å ringe Homsepatruljen liksom ;)

Du får ikke så forbanna mye for 4 lapper på Kamikaze da...

 

Personlig liker jeg meg på Matinique (heter vel companys nå) i Bogstadveien. Der har de hyggelig personale som hjelper deg å fikse på stilen hvis du spør. De er ikke pushy, men kommer med vennlige tips. Bukser kan være forholdsvis dyrt der (de jeg selvfølgelig synes er finest ligger over 2k, men du kommer deg langt under tusenlappen alt etter stil) etter at Companys tok over, men alt annet finner du til en grei penge.

 

Det går i alt fra dress til semi-trash. Ikke noe skumle "østantklær der" men heller sentrum mot vest hvis man absolutt skal bruke geografisk merking av klær.

 

For damene kan jeg anbefale klærne i etagen over ;)

Det er en butikk i Bogstadveien som heter Sand eller noe i den duren, meget hyggelig personale mange OK klær. De kan kanskje hjelpe deg.

 

 

Du får nok neppe skiftet stil på Kamikaze for fire tusenlapper, men det er en start. Jeg handler kanskje ikke akkurat mest der, men de har en del greie ting.

 

Gensere kan gjerne være lyseblå, eller hvis du vil ha litt oppmerksomhet, gul. Collegegenser er kanskje ikke helt på topp akkurat nå, så det går jo an å satse på litt tynne "strikke"-gensere, om dere skjønner hva jeg mener. Ikke akkurat mormors strikkegenser men gensere som liksom har litt "strikket" tekstur.

 

pPOLO2-1616664_standard_dt.jpg

 

Den genseren er fin :D

 

ellers så kan det jo være kjekt med en liten oppdatering fra grunnen av når det gjelder poloskjorter, en fempakning med disse farvene kan gjøre susen

 

pPOLO2-1557632_standard_dt.jpg

 

 

Det er masse fint tøy der ute som bare venter på at du oppdager det!

Lenke til kommentar

Hva er pastellfarger? :?

 

Noe som kan være litt vanskelig er at jeg egentlig har veldig nerdekropp... Spinkel, lite muskler osv, men har begynt med trening (ca 4 ganger i uka) og kjenner at musklene begynner å dukke opp. Burde jeg kjøpe noe større, som jeg kan "vokse inn i"?

 

Noen som kan litt om layering, og vil forklare "do'es and don't"?

Lenke til kommentar
Burde jeg kjøpe noe større, som jeg kan "vokse inn i"?

Ikke kjøp det mest tettsittende, men vær så snill: For all del, kjøp ikke noe du skal vokse inn i. Kjøp noe som passer deg NÅ, så kjøper du heller det som passer deg senere, nettopp, SENERE.

 

sosse klær for the win!
Oslo Vest-moten er litt annerledes enn andre steder - that's life.

 

Rosa og lyseblå er typiske pastellfarver. Gulfarve kan av mange påstås å være pastell, jeg har ikke helt bestemt meg selv. Lys gul regner jeg uten tvil som pastell, men litt sterkere er jeg i tvil om.

Lenke til kommentar

Asså. Opplys meg. Det trådstarter egentlig prøver å si er noe sånt som; "hjelp, jeg kan ikke tenke selv, finn klær som alle andre går med så jeg likner på dem"?

 

Jeg har (blitt) flytta til Bærum og jobber for øyeblikket i Oslo, og som sesjonsassistent får vi jo inn hele jævla spekteret av unggutter - og for å si det pent så har jeg sett mye jeg ikke trudde jeg kom til å se.

 

De luene hvis topp er skjært av ser jo ut til å være en vinner. Pass bare på å ha den obligatoriske boksen med voks i håret.

 

Ellers er vertikal-blå-rød-og-hvit-stripete tettsittende bukse noe av det mer fancye jeg har sett, samme gjelder marineblå navlekort Dolce & Gabanna-strikkagenser med pastellrosa piquet under.

 

Mitt råd må bli å bli med i Hæren, så slipper du motepresset, stakkars hjerneløse gutt.

 

Prøvd å gå for komfort og ikke pris før?

Lenke til kommentar
Asså. Opplys meg. Det trådstarter egentlig prøver å si er noe sånt som; "hjelp, jeg kan ikke tenke selv, finn klær som alle andre går med så jeg likner på dem"?

Nei, sier heller: "jeg har to bukser og to gensere, noen tips til hva jeg skal kjøpe? når jeg først skal kjøpe no? vil helst ha noe stilig" Jeg spør konkret etter noe stilig, gjerne litt vestkant stil, orker ikke østkant ghetto-sagge stil da det ikke passer meg, og jeg syntes det er direkte stygt. Dessuten passer jeg mer "elegant" stil, enn "Yo motha focka!" stil. Fordi det er sånn personligheten min er.

 

Så nei, jeg spør ikke om tips til å kjøpe noe ALLE andre har, spør om tips til hva som ser fett ut, og tips til layering.

 

Dessuten, har du ikke noe positivt å si, kan du heller la være... Verden er bedre uten sånne som bare er rappkjefta bak et tastatur.

Endret av King_mephisto
Lenke til kommentar
Dessuten, har du ikke noe positivt å si, kan du heller la være... Verden er bedre uten sånne som bare er rappkjefta bak et tastatur.

Og er man rappkjefta, kan det føre til advarsler, og det gjorde det for den som var rappkjefta i dette tilfellet.

Rettferdigheten seirer nok en gang! :)

Lenke til kommentar
Det heter ikke lue med topp "skjært" (skåret forøvrig, på godt norsk), men HALS. Ordentlig kjekt, har lyseblå selv. Pastellrosa pique er saker. Forresten du JayHem, er det sånn at om du ser en "pappagutt", så anser du en for å være dårlig egnet i hæren? :D

Neida, prøver selvfølgelig å forhåndsdømme så lite som mulig. Men det er jo både en og to som skiller seg ut som relativt pinglete - uten at noen her burde ta det personlig. :)

 

Beklager for øvrig min overdrevne bruk av sarkasme ovenfor, var ikke meninga å gå i halsen på trådstarter personlig, bare å bruke vedkommende som et eksempel på feil fremgang i klesvalg. Skal moderere meg neste gang.

 

Trodde for øvrig hals var noe man hadde rundt halsen, og ikke oppå hodet. Jaja, it's a strange world.

Lenke til kommentar
Hals på hodet? Pannebånd?

Det er nå engang sånn da, at en del menensker bruker hals som et slags pannebånd. Men det er jo tross alt fortsatt en hals :)

 

Neida, prøver selvfølgelig å forhåndsdømme så lite som mulig. Men det er jo både en og to som skiller seg ut som relativt pinglete - uten at noen her burde ta det personlig

 

Bare tenkte på jeg... er det en god mulighet til å slippe å tjenestegjøre ved å stille i klær som gjør at du blir stemplet som "uegnet" og "pingle"? Tror ikke det er noe problem for meg det der :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...