Gå til innhold

CPU´en min er 60 grader


Leif Arne

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det mye det? og kan det være grunnen til at spillene klikker av og til?

AMD eller Intel det er snakk om her?

Venn av meg (med 2800+) har samme temeratur sånn cirka, tror ikke han har noe spess problemer med varmen ihvertfall... Han har dog veldig masse vifter, og ny CPU kjøler...

 

Intel sine kjører jo på 30 C :p - nei da...JEg vet ikke helt... min kjører på 40C, jeg blir nervøs når den runder 50 - jeg har klokket 25.3 @ 3 da...

Lenke til kommentar

Og så må vi ikke glemme at forskjellige hovedkort kan gi HELT forskjellige temperaturer, selv på samme CPU. Har selv en Intel som ligger på ca. 55-80C (stabil opp til ca. 85C før den klokker ned) og en AMD som blir ustabil over 55C. Skal man sammeligne temperaturer på forskjellige systemer så må man bruke eksternt termometer for å få det nøyaktig.

 

Edit: Og at noen CPU-er har innebygd temperaturgiver har ingenting å si da hovedkortprodusentene har forskjellige måter å lese av disse temperaturene på.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Tbird 1,33GHz er en fin og stabil cpu, riktignok varm.. Lå tidligere på over 60C en periode, men nå går den på rundt 45C idle og 50C load.. Ganske bra det, men nå bruker jeg også en ny EKL AMD 3200+ vifte, dessuten reingjør jeg vifta og kjøleribba innimellom.. En storreingjøring i PC'en skader ikke.. Kanskje derfor pc'en min funker så bra.. :)

Endret av RadeOn_83
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...