Gå til innhold

Tror jeg fikk en annen prosessor enn jeg bestilte.

Anbefalte innlegg

bestilte en AMD CPU Athlon XP 2400 2.0 GHz Socket-A 0.13u 266MHz Tray "Thouroghbred", fra Mamoz.no, men i egenskaper på min datamskin står det at prosessoren er en Athlon XP 1800 1.5GHz. Merker også at prosessoren ikke er så rask som en 2.0GHz. La merke til at jeg ikke finner den prosessoren jeg bestilte på Mamoz.no noe mer, de er sikkert utsolgt. Hvis de er utsolgt er det latterlig at de sender meg en 1.5GHz isteden for en 2.0GHz prosessor.

Noen som har vært bort i lignedende, regner med at jeg får den prosessoren jeg bestilte eller en som er like rask.

Er det ikke slikt at du skal få en vare med like god kvalitet, ikke en for samme pris.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sannsynligvis ligger feilen i at du kjøre den på 100Mhz *15 sitedet for 133Mhz*15 så skjekk i bios om fsb er 100 eller 133.

skal den ikke stå på 166 da? :ermm:

Er en cpu med Thouroghbred kjerne han har bestilt, det er barton som kjører 333 (166).

Endret av Thorsen
Lenke til kommentar
det virker ikke som det går an å forandre på fsb frekvensen, skal jeg da flytte på en jumper, hva er det og hvor skal jeg flytte den?

En jumper er en liten ting på hk som settes mellom to strømledende pinner slik at det går strøm gjennom, men hvordan du setter disse er forskjellig fra hk til hk så skjekk manualen din

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...