Gå til innhold

Sid Meier's Pirates! Preview :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
:dribble:

Er det kommet eller kommer det? Tror jeg må ha dette her, har Pirats of the Caribeean, meget bra pirat spill, og god grafikk også.

Om du likte pirates of the caribbean, bør du heller sjekke dette:

Captain Blood

Det er Akella som utvikler spillet (samme utvikler som Pirates Of The Caribbean), og de bruker samme grafikk motor osv!

Det blir som en slags uoffisiell oppfølger til PotC!

De skal bruke samme bølge-motor, samme type gameplay osv, bare at de føyer til mye mer, og at det er en helt ny historie! (handler om den legendariske Captain Blood fra bøkene)

Noe annet Captain Blood skiller seg ut på, i forhold til PotC, er at Captain Blood (CB) har fått en helt ny "skade-motor" som er slik at man kan se mastene brekke og falle ned over båten på realistisk vis, og at seil får hull på korrekte steder, etter hvor de er truffet og av hva de er blitt truffet!

Og sjøslagene er ikke alltid lange!

Det har ikke lenger så mye betydning hvor mye skipene tåler, fordi nå (om man er heldig) kan man treffe eksplosive tønner, og dermed vinne slaget ganske fort!

Gleder meg faktisk enda mer til dette spillet enn til Pirates!

Pirates! blir et mer "bry deg om veldig mye"-spill, som enkelte ikke liker.

Selv skal jeg prøve meg på Pirates, og gleder meg skikkelig, men har likevel noen tvil om måten gameplayet er satt opp på, blant annet at det er et kort gameplay for hver gang du går igjennom det, og at tiden går uhorvelig fort, og du kan dermed bli gammel alt for fort :ermm:

EDIT: Noe annet jeg synes er synd med Pirates! er at det ikke er slik som på PotC, at man kan boarde et skip under kampen, og slosse seg lenger ned i båten, og at man kan gå inn i det og knabbe småting i kister osv!

Slik er det ikke på Pirates!

Der er det slik at sjøslagene ikke er detaljert, men at de veises i kart-modusen!

Veldig synd, fordi det er jo noe av det mest fascinerende med PotC!

Jeg føler at Pirates! tar for seg mange ting innen historien, angående piratene og Karibien, men de gjør det ganske overfladisk!

Captain blood vil (som PotC) ta for seg èn enkelt historie-linje, og vil dermed være mye mer detaljert, både på grafikk, gampley, og historie!

Nå sier jeg ikke at noe av dette er bra eller dårlig!

Det er bare at begge spillene tar for seg Karibien og piratene på to forskellige måter!

Egentlig er jo det kjempebra!

Da bli jo alle fornøyde!

Om ikke med det ene, så kanskje med det andre! :thumbup:

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
Hvor har du det fra at Pirates! er et bry-deg-om-veldig-mye? :)

Har ikke peiling, men jeg har bare en følelse....

Man må passe på å ikke bruke for lang tid på ting, for da blir man gammel og grå, man må passe på at man finner slektningene og skattene og alt det andre osv osv...

Synes bare det føles litt sånn..."passe-på-veldig-mye" :p

Lenke til kommentar
[iC' date=16/10/2004 : 02:03] ... Pirates! blir et mer "bry deg om veldig mye"-spill, som enkelte ikke liker.

Selv skal jeg prøve meg på Pirates, og gleder meg skikkelig, men har likevel noen tvil om måten gameplayet er satt opp på, blant annet at det er et kort gameplay for hver gang du går igjennom det, og at tiden går uhorvelig fort, og du kan dermed bli gammel alt for fort :ermm:

EDIT: Noe annet jeg synes er synd med Pirates! er at det ikke er slik som på PotC, at man kan boarde et skip under kampen, og slosse seg lenger ned i båten, og at man kan gå inn i det og knabbe småting i kister osv!

Der er det slik at sjøslagene ikke er detaljert, men at de veises i kart-modusen!

Jeg føler at Pirates! tar for seg mange ting innen historien, angående piratene og Karibien, men de gjør det ganske overfladisk! ...

Hva i huleste er det du snakker om?

Har du noen gang spilt Pirates? Nå har jeg ikke spillt denne versjonen, men har spilt Pirates på både C64, Amiga og Pirates Gold på PC... Det virker ikke som om du har spilt noen av de, siden du kan si noe sånt. Så jeg trekker en konklusjon om at du er for ung til å verdsette gameplayet til gode og banebrytende spill som Civilization og Pirates.

For det første, så kunne man borde skip, og fekte mot kapteinen på det andre skipet. Jeg vil tro det er enda mer lagt til i denne versjonen av Pirates!.

For det andre. "Ikke detaljert?". Se i det minste på screenshotene, før du uttaler deg. Greit nok at Pirates! ikke var så detaljert i 1987, men herregud mann...

PotC er i grunn en rip off av gode gamle Pirates!, bare at de har bakt inn elementer fra filmen, de har litt nyere teknologi å skimte med, og det er ikke like avhengighetsdannende.

Jeg tror ikke det finnes en eneste veteran som syntes att PotC er ett bedre spill enn gode gamle Pirates!

Jeg syntes egentlig alt du sa i denne posten var vas (No offence...). Jeg er ganske trøtt nå, så jeg er litt forvirret når jeg skriver dette... Får håpe noen andre kan forsvare ett av verdens beste spill.

Ville egentlig også si noe om den siste setningen jeg har quotet, men er som sagt trøtt. Får bare si att PotC har selvsagt mer detaljert historie. Men det er bara pga det handler om èn mann og hans venner... zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz...

Lenke til kommentar
[iC,16/10/2004 : 02:03] ... Pirates! blir et mer "bry deg om veldig mye"-spill, som enkelte ikke liker.

Jeg føler at Pirates! tar for seg mange ting innen historien, angående piratene og Karibien, men de gjør det ganske overfladisk! ...

Hva i huleste er det du snakker om?

Har du noen gang spilt Pirates? Nå har jeg ikke spillt denne versjonen, men har spilt Pirates på både C64, Amiga og Pirates Gold på PC... Det virker ikke som om du har spilt noen av de, siden du kan si noe sånt. Så jeg trekker en konklusjon om at du er for ung til å verdsette gameplayet til gode og banebrytende spill som Civilization og Pirates.

For det første, så kunne man borde skip, og fekte mot kapteinen på det andre skipet. Jeg vil tro det er enda mer lagt til i denne versjonen av Pirates!.

For det andre. "Ikke detaljert?". Se i det minste på screenshotene, før du uttaler deg. Greit nok at Pirates! ikke var så detaljert i 1987, men herregud mann...

PotC er i grunn en rip off av gode gamle Pirates!, bare at de har bakt inn elementer fra filmen, de har litt nyere teknologi å skimte med, og det er ikke like avhengighetsdannende.

Jeg tror ikke det finnes en eneste veteran som syntes att PotC er ett bedre spill enn gode gamle Pirates!

Jeg syntes egentlig alt du sa i denne posten var vas (No offence...). Jeg er ganske trøtt nå, så jeg er litt forvirret når jeg skriver dette... Får håpe noen andre kan forsvare ett av verdens beste spill.

Ville egentlig også si noe om den siste setningen jeg har quotet, men er som sagt trøtt. Får bare si att PotC har selvsagt mer detaljert historie. Men det er bara pga det handler om èn mann og hans venner... zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz...

Jeg bryr meg ikke om hva man kunne i C64 versjonen! (spilte forresten mye C64 før), men jeg snakker om den versjonen (remake'n) som kommer nå snart!

Utifra videoene går det kun an å slosse med andre skip ved å se dem høøøøøøøyt ovenfra, altså i et slags "kart-perspektiv"!

Og hvordan går det da an å borde skipene når man ikke engang ser folka?!

EDIT: Jeg har aldri uttalt meg negativt mot gode gamle Pirates! da jeg knapt fikk spilt det!

Faktisk så har jeg ikke sagt noe om det før du kom å "anklaget" meg!

Alt jeg sa var utifra teorier jeg har fått angående remake'n av Pirates som kommer snart, og disse teoriene har jeg fått ved å ha sett på utellelige videoer og screenshots.

Altså, det du sa:

Ville egentlig også si noe om den siste setningen jeg har quotet, men er som sagt trøtt. Får bare si att PotC har selvsagt mer detaljert historie. Men det er bara pga det handler om èn mann og hans venner...

Var jo på en måte akkurat det JEG sa!

Jeg sa at Pirates! har et mye større og mer utbredt område, og vil derfor naturligvis ha en mer overfladisk historie og gampelay, mens PotC konsentrerer seg mer om èn enkelt "linje", og vil derfor ha en mer utfyllende historie...

Dessuten, jeg har egentlig aldrig direkte sagt noe negativt mot Pirates! (noen av dem), selv om at det kanskje kan se sånn ut....

Angående det at du er trøtt: Joda, det er jo vi alle på denne tiden :p

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...