Gå til innhold

PC eksperters utfordring!

Geir M

Anbefalte innlegg

Jeg skulle bygge en pc for en venn av meg. Jeg kjøpte et a64 system. Jeg har satt sammen pc'en men det kommer ikke noe bilde på skjermen. Dette synes jeg er litt rart fordi alle viftene går (cpuvifta, kabinettvifta, psuvifta og skjermkortvifta)

HJELP! Hovedkortet heter ASUS KV8SEDX.

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som oftest følger det med et diagnose verktøy til nye asus hovedkort, disse kobles oftest på en av portene inne i datamaskinene og festes på samme plass som en PCI port, oftest består bare disse verktøyene av LEDS.

Hvis du har noe slikt så sjekk hvilke LEDS som lyser, og slå det opp i manualen til HK'et.

Også sjekk at skjermkortet er riktig festet, og at kabelen fra monitoren er skikkelig festet(ingen bøyde pinner osv.).

Endret av espenfjo
Lenke til kommentar
Hadde et liknende problem her for et halvt år siden eller no. Vi tok fra hverandre hele PC'en og satte sammen igjen.

Så lurer jeg på om vi skifte strømforsyning også...Q-Tec :no:

Kjenner en som hadde samme problem etter at maskina hans falt i gulvet, var det ikke noe bilde på skjermen.

Vi tok den fra hverandre og satte den sammen igjen, da virket den helt fint.

geir_er_1337: Hvis du ikke finner ut noe spesielt, så ta ut en og en del fra maskina og se om den vil virke.

Lenke til kommentar

Vi har prøvd å bytte RAM, vi har prøvd annet skjermkort og vi har sendt inn hovedkortet til komplett fordi komplett anbefalte oss å gjøre det. Tror vi bare sender hele driten denne gangen. vi har sjekket at allt er koblet korrekt med manualen.

Lenke til kommentar
Hm, syns det er en del poster i forumet om denne typen hovedkort (K8V), er det tilfeldig?

Det er vel et poppulært hovedkort, tror ikke de er spesielt utsatte.

Håper iallfall ikke det, får et nytt ASUS K8V Deluxe i morgen...

Endret av espenfjo
Lenke til kommentar

Når jeg kjøpte ny maskin nå for en liten stund tilbake kjøpte jeg ASUS K8V Deluxe med via chipsettet. Det var ikke annet enn problemer fra da jeg mottok det. Når jeg slo på maskinen for første gang og entret biosen så alt normalt ut, så savet jeg settingsene og alt låste seg. Når jeg startet igjen kom den med BAD BIOS Checksum, jeg satte inn cden og den flashet biosen til den som fulgte med cden. Jeg restartet og møtte akkurat samme meldingen, jeg prøvde å koble ut og inn alt jeg kunne tenkte meg men det ble bare til den samme meldingen. Så fikk jeg et nytt eksemplar av det samme kortet. Det fungerte greit å starte maskinen og jeg kom inn i biosen, så savet jeg og restartet og alt fungerte som det skulle. Så koblet jeg til 36GB raptor disken til S-ATA kontakten og da var helvete løs igjen. Noen gang kom det ikke noe bildet på skjermen i det hele tatt.

Til slutt fikk jeg et MSI K8N NEO2 Platinum-54G med nForce3 istedenfor, dette har fungert utmerket.

Lenke til kommentar

Hvis det er to strømkontakter (den store atx-kabelen og en liten med fire "hull" på) på

hovedkortet må du koble begge i. En kamerat lot være å sette inn den lille, og da virka d ikke.. Jeg lot være en gang jeg oxo, og da virka d. Men d virker alltid med begge.

Det er sikkert ikke dette som er prob, men jeg ville bare nevne det.

Snoelk

Lenke til kommentar

Hadde samme probleme når jeg bygde. Hos meg kom det noen lyder mens skjermen var svart, så bare sto den på uten at det skjedde noe mer...

Da sendte jeg pcen inn til komplett og de fixa den. Da var de CPU`en som var defekt. Kan hende det samme ahr skjedd med deg. :hmm:

Lenke til kommentar
Hm, syns det er en del poster i forumet om denne typen hovedkort (K8V), er det tilfeldig?

Det er vel et poppulært hovedkort, tror ikke de er spesielt utsatte.

Håper iallfall ikke det, får et nytt ASUS K8V Deluxe i morgen...

Det jeg mener er at de postene jeg har sett har det vært kort fra Komplett, kan de ha fått inn et "C" parti...?

Edit: Ville legge til link til denne tråden, der er det en som sliter med et par A8V. Tenkte kanskje det kunne være noen ideer der selv om det her dreier seg om et K8V (samme produsent).

Endret av Spirograf
Lenke til kommentar

Det kan være mange ting som kan være årsaken, så sånn helt korrekte svar på feilen med engang blir det nok ikke.

det første som slår meg er Ram,skjermkort, prossesor eller hovedkort feil.

det kan ikke være harddisken, den har ikke noe med bilde å gjøre, tror heller ikke det er PSU hvis den er kraftig nok, den ville nok bare gjort maskinen ustabil, men startet. så mest sannsynlig er de 4første mulighetene jeg skrev.

du har vel ikke overklokket prossesoren? og du har vel montert CPU viften skikkelig?

Lenke til kommentar
hadde gått for CPU`en jeg ass. Få låne en CPU av en kamerat lr no å prøv med den. Da skal du finne fort ut om det er CPU`en det er noe feil med.

go for it! :thumbup:

R 99prz skr p at d r no m hovdrkt d r no gali m. :nei:

SMS-språk = nei her på forumet. :mad:

Du burde ikke ha gått for det hovedkortet, om du hadde sjekket litt rundt her på forumet så hadde du fått anbefalt andre leketøy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...