Gå til innhold

Abit AT7-Max2 - GeForce 6800GT

Fjoggis

Anbefalte innlegg

Enkelt spørsmål, tror jeg :p.
Kan jeg kjøre mitt nye kort, GeForce 6800GT på dette hovedkortet?

Satte det inn, fungerte fint, så sjekka jeg timedemo i doom3 for å se hvor bra det var men da visste det samme verdi som det andre. Ble litt små irritert og sjekka advanced settings i display properties. Da så jeg at det stod PCIx0 og ikke AGPx4 (x8).

Leste litt om det, og det stod at jeg burde oppgradere BIOS. Så da gjorde jeg det, men nå er mesteparten rimelimelig bomba. Windows ser ut som en 30-tallets film i farger, oppløsninga på 640x480 med 7 farger er ikke helt å fortrekke.

Windows prøver å installere noe som heter "hdc", men det går ikke; "Driver is not intended for this platform" (som en annen skrev om i et annet topic).
Jeg får heller ikke installert Primary eller Secondary IDE channel. :/

Så, må jeg kjøpe nytt hovedkort for å kunne kjøre dette kortet?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sitter på en annen pc akkuratt nå.

ok, det gjør jeg også (IT7-Max2), men jeg leste litt i 'FAQ' for kortet ditt:

Q: Why does the performance slow down after updating BIOS? (KD7/KD7-RAID/KD7-E/KD7-G/KD7-S/KD7-B/AT7/AT7-MAX2/NF7/NF7-S/NF7-M)

A: It is because that new BIOS is added the CPU Disconnect Function. Please disable this item for fixing this problem

---

alternativt reinstallere gammel bios evt. senke grafikken fra 4x til 2x i bios? (man må prøve å lirke og prøve litt-av-hvert) - er seff. ikke til å leve med uten forbedring med et sånt skjermkort - men jeg tenker at et gammelt hk (VIA KT400) er nødt til å være fullt av flaskehalser når en putter inn noe så radikalt som det skjermkortet.

Lenke til kommentar

Ja, skal se om problemet er det samme etter ny installasjon av Windows. Ser sånn ut foreløbig (Er ikke ferdig men installasjons vindu er bomba). :(

Før jeg gjorde noe annet sjekket jeg ut FAQ på abit siden om det var noe om problemet. Stod litt om å endre AGP verdien, så tenkte jeg skulle gjøre dette.

Men jeg fant ingen steder i BIOS hvor jeg kunne endre denne verdien. (Tilsier vell litt om alderdommen til dette kortet?).

Takk for all hjelp til nå Tjaa.

Lenke til kommentar

OK, formatering+installasjon er fullført.

Hjalp meg litt, ved at Primary og Secondary IDE channel er installert og fungerer.

Men når jeg installerer skjerm driverne (61.77 eller no, de nyeste), og restarter så blir den ikke installert.

Hvis jeg ser i display properties så står det bare "Plug 'n' Play Monitor on" ingenting.

Skal prøve litt mer, men har dere noen tips?

Lenke til kommentar

Ok, litt mer info. Hadde ikke lagt merke til det før nå, men skjermkort driverne er faktisk installert etter reboot, tror jeg. Når jeg åpnet device manager og sjekket properties til kortet stod det følgende:

"..

This device cannot find enough free resources that it can use. (Code 12)

If you want to use this device, you will need to disable one of the other devices on this system.

.."

Skal kjøre en reboot nå, så skal si ifra om ting fungerer nå.

Lenke til kommentar

Står det samme enda. Søkte litt i Windows om dette, og fant at jeg måtte endre litt på hvilke devicer som brukte hvilke ressurser. Så når jeg åpnet Resource tabben for mitt skjermkort, så var det ikke noe mere å velge mellom. Det som jeg skulle trykke på i følge hjelpefila var ikke der.

Noen som kan mere om dette?

Lenke til kommentar

OK. Problem løst. :D

Prøvde å fjerne et nettverks kort som jeg ikke bruker, og da funket det. Kortet mitt for nok ressurser, og det gjør meg til en glad laks. :D

Skjermkortet mitt viser også at det kjører AGPx8 også, istdenfor PCIx0 som det stod først. yay!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...