PowerOfNow Skrevet 18. mai 2002 Del Skrevet 18. mai 2002 hei, leser ut i fra loggene min at noen prøver å "fucke" opp WEB serveren min.. Har dem da blitt kicka siden det står oppført i loggen, eller hvordan fungerer dette? Ser det blir forsøkt kjørt CMD kommandoen..men har kjørt en IIS lock fix på ISS 5 serveren min. -- Knut Lenke til kommentar
PowerOfNow Skrevet 19. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2002 du burde skjønne såpass at smoothwallen kjøres som Firewall og NAT og at jeg kjører en annen server IIS. Poenget er heller ikke hva jeg bruker som web-server, men hva loggene mener. Har dem blitt stoppet når det er logget, eller har noen kanskje vært på innsiden? -- Knut Lenke til kommentar
PowerOfNow Skrevet 21. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2002 jeg skjønner hva som står i loggene, men jeg vet ikke hva som har hent når det har blitt skrevet logg. Har noen PRØVD å utføre det som står i loggen, eller har dem KLART å utføre det som står i loggen. Vet liksom ikke om det har blitt stoppet. Dato: 05/19 22:42:18 Navn: WEB-IIS cmd.exe access Prioritet: 8 Type: Attempted User Privilege Gain IP info: 80.17.226.xxx:2035 -> 80.212.101.xxx:80 Referanser: ingen funnet Lenke til kommentar
KinderEgg Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Det betyr at de har PRØVD. Siden du har (vil jeg tro) åpnet port 80 for alle, betyr det at du antageligs burde sjekke web-server loggen for skumle meldinger :smile: Dersom du har filer som heter Admin.dll og httpdb.dll (eller noe lignende navn) i rota på partisjonene dine, betyr det at du har en maskin infisert av Nimda. Uansett...den meldingen betyr at noen har PRØVD å komme inn, dersom du har åpnet for port 80 har den KLART å gå gjennom. Installér de 10000 IIS patchene som finnes så skulle du være "sikker" (yeah right...). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå