Gå til innhold

Crusial PC2100 + twinmos PC3200

PoWit

Anbefalte innlegg

Jeg har en crusial 512MB PC2100 i maskinen min nå, etter noe bytting av pcdeler osv hjemme ble det en Twinmos 512MB PC3200 igjen til meg..

Vil det gå greit å kjøre dette sammen når jeg har et Asus A7N8X-x hk? Jeg vet at ytelsen ikke vil være topp, men vil det bli merkbar forskjell når jeg f.eks kjører 3D programmer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Brikkesettet i ditt hovedkort blir ustabilt med TwinMos PC3200 RAM.

Kjøpte 1024MB TwinMos PC3200 til min maskin som har samme brikkesett, måtte bytte til Crucial minne da maskinen ble ustabil og rebootet vedlig ofte.

Det første selger spurte om da jeg klaget på minnet var hvilket brikkeset jeg hadde på hovedkortet, da han fikk høre hvilket ba han meg sende minnet tilbake for å bytte til et annet merke.

Endret av Chrian
Lenke til kommentar

CPU en din går på 333Mhz FSB så dersom du er heldig kan det være at du får crucial brikken din til å gå på 333Mhz med høyere timinger en spesifisert.

Jeg har en crusial CL2,5 PC2700 brikke som nå går på 400Mhz timinger 3-3-3-7.

Alikavell skal ikke du høyere en 333Mhz dersom du ikke klokker da.

Fant spesifikasjonene dine i profilen.

Mest sansynlig vil Twinmos brikken også gå uten problemer på 333Mhz ettersom det er lavere frekvens en spesifisert.

EDIT: Man må ikke se seg blind på at det er en PC2100 og en PC3200 brikke som skal gå i lag.

Det er prosessorens FSB som avgjør om optimal ram hastighet og når begge skal gå på 333Mhz som jeg tror Crucial brikken vil klare så er det ikke noe problem.

I verste fall må du kjøre usynkront med FSB 333/266 som alikevel ikke vil gi så stort effekttap som å kjøre med en 512Mb brikke som går synkront med FSB.

Når du har gjor dette test at systemet er stabilt med Memtest86 eller Prime95.

Begge er gratis.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...