senjakongen Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Hei Har planer om å kjøpe meg ny tv og lurer litt på en plasma eller lcd skjerm. hvis det skal bli aktuelt og kjøpe en slik tv må den kunne brukes som dataskjerm også. Mitt spørsmål er derfor: Hva er best av plasma og lcd, og hvor stor oppløsning bør man ha for å få et godt resultat fra datamaskinen? Håper på noen kloke ord om dette..... Senjakongen Lenke til kommentar
striky Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Dersom den skal brukes som dataskjerm (med mye statiske bilder), bør du gå for en LCD-modell. Plasmaskjermene har problem med innbrenning hvis det samme bildet blir stående på over lengre tid. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 I tilleg så vil jeg tro at plasmaskjermer har lavere levetid. Lenke til kommentar
striky Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Levetiden på moderne LCD/plasma-skjermer trenger man nok ikke tenke så mye på. Lenke til kommentar
[Atomic_Bomberman] Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Striky: Det har du helt rett i. Levetiden er opptil 60.000 timer på de fleste plasmaskjermer... Da kan du se mye tv før skjermen ryker... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå