jendor Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Min Nokia 6600 tok akkurat kvelden i dag. Den fungerte fint i dag tidlig, og har gjort det helt siden jeg kjøpte den i januar. Den har blitt behandlet svært pent, og det er ikke en ripe i displayet engang. Plutselig, helt ut av det blå, så forsvant alt fra skjermen, alt ble helt svart. Når jeg prøver å skru den på, så kommer det bare et hvitt lys i displayet, og så slukker den igjen etter en stund. Har prøvd å holde inn *, 3 og grønn tast for å formatere, og også taste inn formateringskode, men ingenting hjelper. Kjøpte telefonen på Lefdal i Sandvika i januar, og har som sagt behandlet den svært pent. Fant frem eske og kvittering, og tenkte jeg kunne reise innom et autorisert Nokia-verksted, nemlig Deltaservice/Telekjøp i Kongsberg, for å levere den inn for reparasjon. Det er jo fortsatt produsentgaranti igjen på den. Det var visst lettere sagt enn gjort. Drittsjappa skulle ha 200 kroner av meg for å bare ta imot telefonen!! Selv om det er garanti igjen på den! Grunnen var visstnok at jeg ikke hadde kjøpt den der. Jeg spurte om de var seriøse med at de skulle ha penger av meg bare fordi jeg ikke hadde kjøpt telefonen der, selv om de var et autorisert Nokia verksted, og det var garanti igjen på telefonen.. svaret var ja, de hadde som policy å ta 200 kroner av kunder som ikke hadde kjøpt telefonen i butikken deres. "Det var da jævla bra service", sa jeg, og gikk min vei. Er ikke verkstedet pliktig til å ta imot telefonen min, når det er garanti igjen? Hadde skjønt at de tok penger dersom det IKKE var garanti igjen. Hva mener dere? Hva er det som er vanlig praksis her? Lenke til kommentar
smoker2 Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 (endret) Hei Hvor bor du?Hvis du har mulighet,så levèr den på Teleservice i Brobekkveien 53 Oslo eller Zodiac på Storo i Oslo,her får du veldig god service og de skal ikke ha penger.Det finnes også et service verksted i Drammen(Teletron i Aabys gate) Endret 15. oktober 2004 av smoker2 Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 er det autorisert og du kan forvise kvittering med imei nummer så skal de ikke kreve deg noe. Der imot hvis du skulle ha lånetelefon så ville de kunne det. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Skjønner ikkje at teleservice/deltaservice skulle ha penge fordi det ikkje var "kjøpt" i deira butikk. Då dei ikkje har noko mobilbutikk, men er ein service partnar for mobilforhandlarar. Dette kan ha endra seg sidan eg jobba opp mot dei men då var det iallefall helst at ikkje kunder kom til dei (berre i krisesituasjonar var dette var aktuelt). Det dei kan kreve penger for er viss du ville ha lånetelefon frå dei, då kjøpsloven ikkje setter krav til anna enn selgar om låneprodukt. Kanskje det er mogeleg å kreve dette summen igjen frå selgar men det er litt tvilsomt då slegar kan kreve at den blei levert inn i butikken eller at eit slikt utlegg måtte bli godkjent før det blei gjennomført. Har du ikkje fått lånetelefon og dei tok 200,- for innlevering så lukter det veldig rart her, har du fått kvittering på beløpet? Viss ikkje kan det nesten virke som nokon har putta pengane i eigen lomme. mvh JanEirik Lenke til kommentar
jendor Skrevet 16. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2004 Jeg leverte ikke telefonen der i det hele tatt jeg... synes det virket merkelig at de skulle ha penger for å ta imot en telefon på garanti. det var det første de sa, og jeg hadde heller ikke bedt om lånetelefon etc. Deltaservice/Telekjøp ligger i samme lokale. Derfor sa jeg som sagt "Det var da jævla bra service", og gikk min vei. Leverer den heller på Lefdal igjen. Lenke til kommentar
smoker2 Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Jeg leverte ikke telefonen der i det hele tatt jeg... synes det virket merkelig at de skulle ha penger for å ta imot en telefon på garanti. det var det første de sa, og jeg hadde heller ikke bedt om lånetelefon etc. Deltaservice/Telekjøp ligger i samme lokale. Derfor sa jeg som sagt "Det var da jævla bra service", og gikk min vei. Leverer den heller på Lefdal igjen. Hei Du kan levere den på Commit i Sandvika,de er Nokia godkjent service verksted.Lefdal reparer ikke selv,de leverer den videre.Går fortere hvis leverer denrett på service verksted. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 (endret) Det "morosame" er jo at det er ganske stor sansynlegheit for at telefonen havner hjå deltaservice likevel sidan dei innehar høgaste servicelevel for dei fleste mobilmerka. (siemens er vel det einaste untaket for dett har Zodiac) Sidan eg ikkje er "innanfor" systemet lengre har eg ikkje noko muligheit til å nøste litt opp. Men for meg lukter det som ein ekspeditør der meiner sjølv har har litt for lite betalt for jobben, og prøver å spe på lønna med litt "dirtytricks" mvh JanEirik Endret 17. oktober 2004 av Jankee Lenke til kommentar
Ram's Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 [kuttet]Min Nokia 6600 tok akkurat kvelden i dag. Den fungerte fint i dag tidlig, og har gjort det helt siden jeg kjøpte den i januar. Plutselig, helt ut av det blå, så forsvant alt fra skjermen, alt ble helt svart. Når jeg prøver å skru den på, så kommer det bare et hvitt lys i displayet, og så slukker den igjen etter en stund. Hei duh. Har hatt akkuratt det samme prob. med min 6600 også. Jeg tok ut for-dekselet og trykket litt på kantene av skjermen, og det ville funke. Men når du ikke "hold/trykka" på skjermen gikk den bare vekk igjen Jeg hadde kjøpt den på KlartSvar i Ski og dro til dem og fortalte alt som skjedde. Han mannen som jobber der sendte den inn på service(25.09.04) og ennå har jeg ikke fått den tilbake. Fikk også tilbud på låne telefon (mc60) uten at jeg skulle betale noe ekstra.... Mener at du burde dra til Lefdal og fortelle dem det som skjedde med mob'en og be dem sende den inn til service. Tror ikke de skal ha noe penger dersom du har kvittering/garanti. Lenke til kommentar
smoker2 Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Jeg anbefaler så sant du har mulighet for det,så dra til serviceverksted og levèr den der og du får telefonen mye fortere tilbake Her er oversikt over hvor du kan finne din nærmeste serviceverksted Lenke til kommentar
jendor Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2004 (endret) Jeg anbefaler så sant du har mulighet for det,så dra til serviceverksted og levèr den der og du får telefonen mye fortere tilbake Her er oversikt over hvor du kan finne din nærmeste serviceverksted ... og er det ikke ganske morsomt at det serviceverkstedet jeg prøvde å levere telefonen inn til, krevde penger av meg? Et serviceverksted som er på den lista? Dårlig service/kundebehandling - men så er det svært få i Norge som virkelig vet hva kundeservice dreier seg om. Endret 19. oktober 2004 av jendor Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Har du sendt en mail til Nokia og spurt hvorfor et godkjent verksted krever betaling på en garanti reperasjon? Hehe Lenke til kommentar
jendor Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 Nei, har ikke det. Har levert telefonen på Lefdal. Ser at andre også har levert 6600 med samme problem til Lefdal, men fått svar om at det er fuktskade.... Hva gjør man hvis de sier det er fuktskade? Telefonen min er svært pent behandlet, så det regner jeg som utelukket. Men hvis de likevel skulle påstå fuktskade, hvilke rettigheter har man, hvis man vil bestride den konklusjonen? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Nei, har ikke det. Har levert telefonen på Lefdal. Ser at andre også har levert 6600 med samme problem til Lefdal, men fått svar om at det er fuktskade.... Hva gjør man hvis de sier det er fuktskade? Telefonen min er svært pent behandlet, så det regner jeg som utelukket. Men hvis de likevel skulle påstå fuktskade, hvilke rettigheter har man, hvis man vil bestride den konklusjonen? si at de får bevise det først og fremst. Hvis du ser deg uenig i det så får du si at vil ta saken inn for forbrukerrådet. telefoner dør ikke av seg selv (ikke alle i hvert fall) Lenke til kommentar
jendor Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 Fått den tilbake nå. Det var bare software'n som hadde hengt seg, så nå har den blitt oppgradert med nytt Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Det beste er som alltid å levere den der du har kjøpt den. Gjør du ikke det og du ønsker f.eks å heve kjøpet etter tredje gang telefonen er inne, har du i praksis ingen rettigheter. Er selger som skal ha mulighet til å rette feilen, ikke et annet verksted. Blir det påvist fuktskade i telefonen må selger bevise at du har forårsaket feilen. Dette punktet blir så og si aldri fulgt og neste steg blir altså forbrukerrådet. Mitt beste råd er å mase og mase og mase, så går de lei til slutt og ordner saken for deg (altså butikken) Lenke til kommentar
jendor Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 (endret) Jeg leverte den der jeg kjøpte den, som igjen sendte den til verkstedet jeg først prøvde å levere den inn på... Fram og tilbake er ofte mye lenger enn man først skulle tro... Det ble ikke påvist noen skader av noe slag (som sagt, pent behandlet) og det var bare software'n som måtte oppgraderes... Når jeg tenker etter hva det kan skyldes, så kan det jo ha noe med at jeg ikke har slettet en eneste melding siden jeg fikk den.. kanskje den rett og slett var for full av søppel og annet fjas? Den er ihvertfall som ny igjen nå. Endret 8. november 2004 av jendor Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Jeg leverte den der jeg kjøpte den, som igjen sendte den til verkstedet jeg først prøvde å levere den inn på... Når jeg tenker etter hva det kan skyldes, så kan det jo ha noe med at jeg ikke har slettet en eneste melding siden jeg fikk den.. Like greit å levere den der med én gang, syns du ikke? Er en vanlig grunn at telefonen henger seg opp når den rett og slett bare er full. Nokia Customer care har tilogmed uttalt mange ganger at det er meninga, selv om alle skjønner at det ikke er det. Ordner seg som oftest med en liten oppgradering. Lenke til kommentar
jendor Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 Problemet er bare at jeg bor mye nærmere Deltaservice enn butikken jeg kjøpte telefonen i... liksom litt enklere å levere den der, når butikken likevel sender den dit. Men jeg gadd altså ikke betale 200 kroner bare for å få lov til å levere den selv Har ikke hørt noe om at telefonen skal henge seg... og alle meldingene ble dessuten lagret på 128MB mmc-kortet mitt, og det var langt fra fullt.. jaja, samme det, egentlig - telefonen er som ny igjen Fikk forresten denne versjonen på telefonen: V 5.27.0 28-06-04 NHL-10 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå