Gå til innhold

Sende film fra s700 til Nokia 6230

Anbefalte innlegg

Jeg sliter litt her. En kompis av meg sender meg filmer han lager med sin 6230, men jeg får ikke sendt ham noen jeg lager med S700. Dette syntes jeg er meget rart.

Kunne noen fortelle om hvorfor dette ikke går? S700 og 6230 støtter jo flere forsjellige formater, og hvis han kan sende til meg, burde jo jeg kunne sende til ham...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har det skjedd noe rart. For å være sikker på at ikke de filmene jeg lagde med S700i var "korrupte", ba jeg kompisen min lage en film og sende den til meg, jeg sendte deretter filmen tilbake til ham, og han klarte ikke å vise den.......

Dette var rart. Svaret må vel være at S700i dekoder filmen når jeg mottar den og sender den videre med denne dekodingen som ikke Noki 6230 forstår. Hvis det er slik må det vel finnes en oppdatering til Nokia 6230? Filmene er jo tross alt i samme format på begge mobilene. Og når han ikke kan vise filmen han selv har laget begynner jeg å lure.

Kan noen eksperimentere litt, dette må jeg til bunns i.

Endret av Dinsdale
Lenke til kommentar

henger meg litt på her...tenke jeg skulle overføre noen smklipp til tlf..men mekker det ikke

6230 støtter komprimert MPEG-4, .3gp.

jeg testa med mpeg 4 da fikk jeg: kan ikke åpne fil

når jeg teta med 3gp fikk jeg: oprasjon misklyket, så "skrude" tlf seg "av"

så litt på Video_And_Streaming_Content_Creation_Guide_v1_1_en.pdf uten at jeg ble noe klokere av det da :(

noen som har noe å si på detta el? :)

Lenke til kommentar

Fint hvis noen som hadde peil kunne svart. Jeg mistenker at det kun er dekodingen som er annerledes, og det er isåfall jævla irriterende. Blir litt slik som med IR, der kan man stort sett kun kommunisere med mobil av samme merke fordi alle merker bruker sine egne standarder.

Lenke til kommentar

Jeg har laget endel video både for 6230 og K700i. Det jeg syns var rart er at hvis han lagde en video med tlf. sin og sendte den til deg hvor du så sendte den tilbake til han så burde han kunne spille den. Har vondt for å tro at K700i endret videoen.. det der kan jeg ikke forklare.

Det jeg vet er at K700i støtter mye høyere kvalitet på videoene og med den skjermen K700i har så blir både bildet og lyden utrolig bra!

Når jeg lager video for K700i så bruker jeg ett program som heter "mpegable X4 live". Programmet finner du en demo av her.

Det støtter en masse filformater, supert program!

Screenshot:

x4_gross.jpg

Når du skal bruke det programmet til å lage video-filer for K700i er det endel innstillinger du må endre på. Har laget en guide (Word-Dokument) som jeg har lagt ved dette innlegget.

Når jeg lager video for 6230 bruker jeg "Nokia Multimedia Converter 2.0". Det er veldig lett egentlig, man bare åpner en hvilken som helst video-fil, velger kvalitet og trykker på Convert. Deretter er det bare å overføre video'en til tlf. og spille av.

Nokia Multimedia Converter kan lastes ned herfra.

Screenshot:

nokia2.jpg

Lykke til!!

Guide_for_creating_3gp_K700i.doc

Endret av klorin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...