jonsen Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Hei, jeg er 16 og har nå et Visa Electron uten kortnummer. Det kan ikke brukes på internett og man kan ikke bruke det på terminaler uten oppkobling mot banken og heller ikke på spesielle kortterminaler som ikke tar i mot kode (bare signatur). Er litt lei av dette nå, og skulle gjerne hatt et skikkelig Visa og kanskje Mastercard. Jeg vet at noen banker gir dette mot godkjenning fra foreldre, vet dere hvilke dette er? Har hørt at Fokus gjør dette, stemmer det? Helst skulle jeg hatt det i DNB Nor, men de vil så vidt jeg vet vil ikke de. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 (endret) Trodde man måtte være over 18 uansett? EDIT: jeg fikk ikke visa før jeg ble 18, var ikke no snakk om noe annet... EDIT 2: men jeg kan jo ta feil Endret 15. oktober 2004 av haddis Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Du må nok være 18 ja. Lån dine foreldres kort Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Fikk låne kredittkortet til pappa jeg på den alderen der, men nå har vi jo vårt eget. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Tror neppe du får slikt uten kontakter. En 16-årig jente i klassen min har VISA-kort med alle 18+ muligheter, registrert i hennes navn. ("Pappa kjenner...") Hun kan bl.a fritt overtrekke kontoen. Så mye for å ikke sette seg i gjeld når man er under 18... Lenke til kommentar
jonsen Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 Hm, okey. Takk for hjelpen, det er altså tydelig at det "offisielt" er umulig i få skikkelig Visa fra en bank. Men jeg tror fortsatt at det er noen som likevel går med på det. Men her og her snakker folk om at bankene gir ut kredittkort til folk på min alder. Jeg får prøve å be pappa ringe hans kundekontakt, det hjelper kanskje. Men er det noen som har fått dette i en bank og kan si hvilken jeg bør prøve? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 (endret) Jeg fikk et AMEX-kort for ett år siden med fri kreditt , via Skymiles-systemet.. Men pappa likte ikke helt det, for han var juridisk ansvarlig, så det har jeg ikke lenger... Imidlertid har DnB Nor ordnet opp et Visa-kort med maks 50 000 i bruk over en firedagsperiode, og 10 000 i uttak. Dette fungerer som et debit-card liksom, som går direkte på brukskontoen min. Dette kan vel i utgangspunktet også overtrekkes, uten at jeg har forsøkt det. Er liksom kjekt å kunne bruke credit/debitcard som ikke trenger elektronisk kontakt. Men ta en prat med DnB Nor, de gir meg fulle vilkår og rådgiveren der ordner det jeg ber om. Bravo, DnB Nor! Endret 15. oktober 2004 av JoachimR Lenke til kommentar
apoxdigital Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Tror ikke du får VISA her tillands før du er 18 år. Du kan jo sjekke internasjonale selskap, desverre vet jeg ikke om mange. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Tror ikke du får VISA her tillands før du er 18 år. Du kan jo sjekke internasjonale selskap, desverre vet jeg ikke om mange. Jeg har DnB-kort med VISA Lenke til kommentar
jonsen Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 Tror ikke du får VISA her tillands før du er 18 år. Du kan jo sjekke internasjonale selskap, desverre vet jeg ikke om mange. Jeg har DnB-kort med VISA Fantastisk, du impliserer at du er under 18 år, ikke sant? I såfall vet jeg hva jeg gjør. Omtrent hvor stor kunde er familien din? Pappa er gullkortkunde og firmaet hans bruker samme bank. Så jeg får pappa til å true med å finne seg en ny bank, hvis jeg ikke får skikkelig kort. Da tviler jeg om det blir noe problem. Tusen takk for hjelpen. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Jeg er under atten år ja Selskapene våre bruker også DnB, og pappa har vel noe sånn Platinium kort, og Amex Gold (DnB NOR er ansvarlige for norske AMEX-kort). Det dependerer nok litt på hvem du snakker med, men det er visse muligheter for at de finner en løsning, eventuelt at de tilbyr seg å øke kredittgrensen på Visa Electronkortet. Det som er negativt med mitt Visa-kort er at ved bruk av VISA tilkommer det 2,50 i gebyr per varekjøp og 10 kroner på uttak. Dette er liksom ikke hovedkortet mitt, på bankkortet har jeg Visa Electron. Begge fungerer imidlertid som debitcards koblet opp mot samme konto. Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Jeg fikk VISA kort når jeg var 15(ekte VISA). Da var det digg å være i utlandet hvor alle trodde jeg var 18 siden jeg hadde ekte VISA kort Lenke til kommentar
enden Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 DNB gir ut debet-kort fra visa til ungdom ja. Dette er ikke et krdittkort, men du har 10.000 i kontokreditt hos DNB. Jeg hadde i alle fall det fra første bankkort da jeg var 16. Det finnes i alle fall på student total-kontoen nå. JoachimR: Skaff deg studentkonto, så forsvinner veldig mange av gebyrene Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 JoachimR: Skaff deg studentkonto, så forsvinner veldig mange av gebyrene Jeg har meget koselige gebyrer ved bruk av bankkort og av Visa Electron-delen på bankkortet innenfor Norges grenser, koseligere gebyrer/mangel på gebyrer enn hva DnB offisielt tilbyr Dessuten, for å være tilknyttet Student-programmet må du vel i utgangspunktet være over atten år? Jeg er tilknyttet offiselt Intro-programmet, og det står Intro på bankkortet, men jeg har renter og gebyrer som ikke har noenting med Intro å gjøre Lenke til kommentar
likferd Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Det er vel ikke noe problem å få visakort? jeg fikk når jeg var 16, pga utenlandsreise blandt annet. Mulig det hjelper en smule å kjenne noen i en bank Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 (endret) Jojo sånn sett ligger det vel ingen sperrer i systemet for å gi ut et kort, og så lenge man er kompis med noen i banken gjør de sikkert det. Men de har nok et sett med regler som sier "Du skal IKKE gi kort til folk under 18"..om de velger å bryte regelen for deg er jo en annen sak. Omtrent som at fyren i kassa på Rema KAN la deg betale for en sekser med pils, selv om han ikke har lov. Endret 16. oktober 2004 av Bitex Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Tror ikke du trenger å være god kompis med noen i banken, det viktigste er vel at du er en kunde de vil ha i fremtiden. Noe ala det som gjorde at jeg fikk snille gebyrer Vil påstå at det er litt annerledes enn at fyren i kassen på REMA gir deg en pils for seks kroner, fordi jeg tror DnB Nor ta er en liten titt på deg og ser om du kan bli en hyggelig og trofast kunde resten av livet. I USA tror jeg ikke det er noe problem, har et koselig Platinium Delta Skymiles Card, som en stund hadde AMEX på. Litt show når en femtenåring trekker frem ett platina-kort på Elkjøp . Blir gjenstand for litt gransking, særlig fordi du på kredittkortene stort sett bare bruker signature. VISA-kortet er nok mer normalt, men bruker det sjeldnere i Norge. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Visa er genialt! Fikk hos nordlandsbanken.. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Visa er genialt! Fikk hos nordlandsbanken.. Som vel er i DnB Nor-konsernet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Hmm, VISA for folk under 18 var ganske utbredd, det var interessant. Men siden de eneste gangene jeg har bruk for VISA er når jeg betaler finn.no, gidder jeg ikke å presse banken. Tross alt bare 3/4 år til man blir 18. JoachimR: Stemmer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå