pong Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Jeg skal ha på ny kjølepasta på kjernen i min radeon 9600xt. Problemet er at ifølge en guide på overklokking.no så anbefales isopropanol til rensing, jeg har ikke dette stoffet men jeg har rødsprit, lynol, og ren terpentin. Kan jeg bruke disse stoffene istedet for Isopropanol? Lenke til kommentar
Full Metal Jacket Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Jeg skal ha på ny kjølepasta på kjernen i min radeon 9600xt. Problemet er at ifølge en guide på overklokking.no så anbefales isopropanol til rensing, jeg har ikke dette stoffet men jeg har rødsprit, lynol, og ren terpentin. Kan jeg bruke disse stoffene istedet for Isopropanol? rødsprit legger ikke igjen fett fordi det dunster så ja du kan bruke det Lenke til kommentar
Morpheus- Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 (endret) Gå på apoteket og kjøp deg en flaske med Heptan NAF til kr 49,- det er helt perfekt til rensing av CPU/GPU osv. Edit: IKKE bruk rødsprit/whitespirit, det er tilsatt litt olje i det. Endret 15. oktober 2004 av Morpheus- Lenke til kommentar
pong Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 de lærde strides, rødsprit ok eller? Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Såvidt jeg kan lese på kondensfjerner-flasken, er det ren isopropanol, og det koster jo ikke stort, tviler på at det legger igjen noe. Men det sikkert noen tråder her hvis du leter litt Lenke til kommentar
X-Shock Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 tror da rødsprit skulle funke fint.. bruker det på elektro til rensing av printkort før pålodding av komponenter Lenke til kommentar
Azton Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Rødsprit skal nok kunne brukes jo. Men hvis ikke kan du løpe til nermeste statoil og kjøpe kondensfjerner til 15-20 kr. Det inneholder isopropanol Lenke til kommentar
Full Metal Jacket Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 jeg bruker rødsprit eller vanlig sprit uten smakstilsetninger jeg har da aldri hatt noe trøbbel med det. viss jeg hadde tatt feil ville gpu og cpu vært død nå. Lenke til kommentar
pong Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 er ferdig med utbyttingen av pasta og vifte, gikk fra 39 til 30 grader idle! Lenke til kommentar
Full Metal Jacket Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 er ferdig med utbyttingen av pasta og vifte, gikk fra 39 til 30 grader idle! det er som oftest sånn når kjøleren og goopen er ny men det kommer til å gå opp litt Lenke til kommentar
eyvind1 Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Er det et go' kort kan du vel rense det med Martell Noblige. Du vasker vel ikke BMW'en med OMO gjør du vel? Lenke til kommentar
Full Metal Jacket Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Er det et go' kort kan du vel rense det med Martell Noblige. Du vasker vel ikke BMW'en med OMO gjør du vel? med det menes? Lenke til kommentar
eyvind1 Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Ment som en spøk Men sprit er vel sprit, er vel et fett hva du renser med. Lenke til kommentar
Full Metal Jacket Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 ja... så lenge det ikke har noe smaks saker me thinks men sprit dunster jo anyway so what do i know... Lenke til kommentar
pong Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 er ferdig med utbyttingen av pasta og vifte, gikk fra 39 til 30 grader idle! det er som oftest sånn når kjøleren og goopen er ny men det kommer til å gå opp litt Vil det gå opp? Jeg hadde forstått at goopen blir mer effektiv etter en viss tid. Lenke til kommentar
General_musa Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 pleier å bruke en gammal sokk jeg.... :!: mvh Musa Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Bytta nettopp gpu kjøler på 9600 pro fbe kortet mitt jeg også. Da fjerna jeg gammelgoopen med elektronikk-crc, og det funka fett. Ble mye bedre kjøling, da alle artifacts pga blodklokking ble borte! Lenke til kommentar
Full Metal Jacket Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 (endret) er ferdig med utbyttingen av pasta og vifte, gikk fra 39 til 30 grader idle! det er som oftest sånn når kjøleren og goopen er ny men det kommer til å gå opp litt Vil det gå opp? Jeg hadde forstått at goopen blir mer effektiv etter en viss tid. edit : leif ! posta i feil tråd Endret 18. oktober 2004 av F-14 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå