TheGizmo Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Gleder meg til den dagen Valgerd Svarstad skal "sniffe" på mine p2p programmer Hvis hun kommer til å prøve å få igjennom dette kommer Datatilsynet til å flippe. Overvåke alt Ola Dunk gjør på nettet? Tror ikke de får lov til det nei.... Hvorfor skulle prestelaget på tinget på lov til dette? Noen som har lyden fra da hun sang på tv? Burde mailen den til henne Lenke til kommentar
wizzcat Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 (endret) Det er sørgelig mange "fjortisser" og andre umodne personer på det forumet her. Hvis dere ikke har noe bedre å si enn "brenn i helvete" eller lignende, så synest jeg dere burde holde stilt. Til saken. Det blir for dumt å klage og si at dette er forferdelig og urettferdig. Faktumet er at deling av beskyttet materiale er ulovlig, og det er noe alle vet. At det nå også blir ulovlig å laste ned gjør ærlig talt ikke så mye forskjell synest jeg. Regjeringen må bøye seg for EU om vi liker det eller ei, og hvis dette betyr at jeg slipper å betale avgifter på DVD og CD så er jeg fornøyd. Vi beholder også retten til å kopiere materiale så mye vi vil til personlig bruk, noe som jeg synes er en veldig verdifull rett. Det betyr at vi kan cracke og omgå alt de hiver etter oss uten at vi trenger å bekymre oss slik som amerikanerne må. Sånn som jeg ser det er det bare piratene dette går utover. Det virker derfor helt latterlig å synes at denne loven er urettferdig når det den gjør er å slå ned på de som bryter loven. Det høres ut som store mengder av det som har postet før meg mener at det har rett til å få all musikk og film gratis, og det synes jeg er fryktelig barnslig. Plateselskapene eier musikken og en lov som sier at vi må gå gjennom dem for å skaffe den, synest jeg bare er rett og rimlig. EDIT: Btw, kriminalisering betyr ikke at politiet trenger å bruke noen tid på det, noe jeg tviler på at de kommer til å gjøre heller. ISP'ene slipper nok fortsatt å utlevere navn på ip-adresser, og noen blokkering kommer nok heller ikke. Er mer en lov for å fjerne gråsoner og sette begrensninger. Endret 15. oktober 2004 av wizzcat Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Jeg tror ikke vi snakker om fengsel for dem som benytter seg av fildeling, men saftige bøter som svir på pungen!! Lenke til kommentar
Aztro_Merkur Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 (endret) Kommer neppe til å bli en realitet. Og OM det blir det...er det ikke nøye uansett. Er jo bare å drite i det. Hvem i all verden skal kunne holde kontroll på p2p?? Gjelder bare ÅINSverk. Men seriøst....nå er det F*** meg like før jeg gir F*** og DREPER den F*I*T*T*A Valgjerd. Endret 15. oktober 2004 av Aztro_Merkur Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 (endret) Det er sørgelig mange "fjortisser" og andre umodne personer på det forumet her. Hvis dere ikke har noe bedre å si enn "brenn i helvete" eller lignende, så synest jeg dere burde holde stilt. Til saken. Det blir for dumt å klage og si at dette er forferdelig og urettferdig. Faktumet er at deling av beskyttet materiale er ulovlig, og det er noe alle vet. At det nå også blir ulovlig å laste ned gjør ærlig talt ikke så mye forskjell synest jeg. Regjeringen må bøye seg for EU om vi liker det eller ei, og hvis dette betyr at jeg slipper å betale avgifter på DVD og CD så er jeg fornøyd. Vi beholder også retten til å kopiere materiale så mye vi vil til personlig bruk, noe som jeg synes er en veldig verdifull rett. Det betyr at vi kan cracke og omgå alt de hiver etter oss uten at vi trenger å bekymre oss slik som amerikanerne må. Sånn som jeg ser det er det bare piratene dette går utover. Det virker derfor helt latterlig å synes at denne loven er urettferdig når det den gjør er å slå ned på de som bryter loven. Det høres ut som store mengder av det som har postet før meg mener at det har rett til å få all musikk og film gratis, og det synes jeg er fryktelig barnslig. Plateselskapene eier musikken og en lov som sier at vi må gå gjennom dem for å skaffe den, synest jeg bare er rett og rimlig. EDIT: Btw, kriminalisering betyr ikke at politiet trenger å bruke noen tid på det, noe jeg tviler på at de kommer til å gjøre heller. ISP'ene slipper nok fortsatt å utlevere navn på ip-adresser, og noen blokkering kommer nok heller ikke. Er mer en lov for å fjerne gråsoner og sette begrensninger. Det må være lov å ytre sin misnøye med de som bestemmer! Valgerd er en manifestasjon og talsperson for regjeringa, så når folk sier f... Valgerd! Eller brenn i h......! så er det egentlig myntet på hele statsmakta! Man må få lov til å ytre sin misnøye, jeg synes ikke det er noe umodent ved det. Selv om du har dine meninger, er det andre som mener noe helt annet og de må få lov til å si det! Uten å bli kalt barnslige og umodne. Det er ikke alle som stemmer høyre her på forumet! Endret 15. oktober 2004 av Vultur Gryphus Lenke til kommentar
likferd Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Jeg bryr meg egentlig ikke, men om dette kommer pga press fra EU, er jeg imot loven uansett. EU har ikke noe som helst med å diktere det norske lovverket, og presser de norge for å endre våre lover, bør vi heller melde oss ut av Europa, en gang for alle. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Jeg bryr meg egentlig ikke, men om dette kommer pga press fra EU, er jeg imot loven uansett. EU har ikke noe som helst med å diktere det norske lovverket, og presser de norge for å endre våre lover, bør vi heller melde oss ut av Europa, en gang for alle. Enig! Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Hjelpe meg, fjortissene skal diskutere politikk. Forlat skuta! Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 (endret) Ka ska man si?! Endret 15. oktober 2004 av Vultur Gryphus Lenke til kommentar
ronndi Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 så fildeling er fremdeles lovlig her til lands? I dette forumet fører linking til beskyttet matriale til advarsel/ban, men å drapstrue politikere er helt ok? strange! Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 så fildeling er fremdeles lovlig her til lands? I dette forumet fører linking til beskyttet matriale til advarsel/ban, men å drapstrue politikere er helt ok? strange! Fildeling er vel lov i dag ja, men ikke deling av kopibeskyttet materiale. Jeg synes fortsatt at fildeling generelt bør være lov, så lenge det ikke deles ut kopibeskyttet materiale (noe som veldig ofte skjer ). Totalforbud mot fildeling er jeg veldig imot, da det ikke BARE skjer ulovlige ting i forbindelse med fildeling. Jeg bruker f.eks. både bittorrent og DC++ for å laste ned diverse store patcher til spill (som er 100% lovlig) fordi jeg ikke gidder å sitte og vente i en time for å få starta nedlastinga på fileplanet eller lignende nettsider. Ang. det med at linking til piratkopieringssider og slikt = advarsel/ban og å true politikere er "ok": Hva er verst: 100 forumbrukere som slenger med leppa som ikke har en eneste intensjon om å gjøre noe som helst mot vedkommende politiker, eller å linke til en webside full av piratkopieringsting, hvor folk faktisk GJØR noe ulovlig? (PS: Jada, jeg skjønte at du EGENTLIG tulla ) Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Synes ikke dette er så ille egentlig. Tviler på at politiet kommer til å håndheve disse lovene noe særlig. Lenke til kommentar
ronndi Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Fildeling er vel lov i dag ja, men ikke deling av kopibeskyttet materiale. Og fildeling av ubeskytta matriale skal være lovlig i framtida, så hvorfor alt oppstyret da ?? Se for deg forsida av Dagbladet: Kulturministeren drapstruet på internettforum! Kan være alvorlig nok for HW det ja! Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 tror hu får passe kjeften sin jeg elelr så setter jeg hardt mot HARDT"! Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Fildeling, Pirate kopiering er jo et slit for spille bedriftene. Tenk deg selv og være top sjef for et firma der du tapte mange millioner i året pga pirate kopiering. Dette gjelder også DVD da, der vår kjære Jon har virkelig gjort sitt . Tror ikke de greier og få noen stopp på fildeling i Norge. Da må de virkelig ta i ihvertfall. Lenke til kommentar
Karibi-Kåre Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=313098&hl= Dumt å lage to poster, er det ikke? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Denne er grovt feilpostet. Og som Karibi-Kåre påpeker i posten ovenfor denne, så finnes det allerede en post om akkurat samme saken. Stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg