ToXciK Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 (endret) Tror ikke det finnes ord som kan beskrive hvor mye jeg hater Valgerd.... Og jeg tror ikke at jeg skal skrive mer i denne posten heller, for jeg tror ikke jeg har så mye konstruktiv kritikk på lager akkurat nå.... Endret 15. oktober 2004 av ToXciK Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Sånn seriøst, hva er det med dere? Dere må jo tenke på når hun sier fildeling så tenker hun på ALT? dvs at konsept som "itslearning.no" og lignende skolesider blir også ulovelig da? Nettverk blir ulovelig, og sist men ikke minst LAN blir jo da også ulovelig. Nei, det tviler jeg sterkt på. Fildeling vil fremdeles være lov så lenge man deler lovlig fritt materiale. Kan ikke helt se hva It's Learning, Classfronter o.l skal ha med dette å gjøre. Du bruker vell ikke andres (opphavsbeskyttede) materiale i oppgavene dine? Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Kommer ikke til å få noen virkning uansett. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 I USA driver de heksejakt på privatpersoner for at de har lastet ned/distribuert filer på P2P nettverk. Bøter på intil 50000$ er straffen! Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Dessuten: MÅTTE VALGERD BRENNE I HELVETE!!! Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 det kan jo hende de samarbeider med telenor og andre isp'er, og da kan det jo bli farlig.. men jeg tror det ikke før jeg får se det Lenke til kommentar
t_k Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Sånn seriøst, hva er det med dere? Dere må jo tenke på når hun sier fildeling så tenker hun på ALT? dvs at konsept som "itslearning.no" og lignende skolesider blir også ulovelig da? Nettverk blir ulovelig, og sist men ikke minst LAN blir jo da også ulovelig. Nei, det tviler jeg sterkt på. Fildeling vil fremdeles være lov så lenge man deler lovlig fritt materiale. Kan ikke helt se hva It's Learning, Classfronter o.l skal ha med dette å gjøre. Du bruker vell ikke andres (opphavsbeskyttede) materiale i oppgavene dine? Så di skal sjekke alle filer for å se om di er lovlige??? Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 @ t_k : Det virker som om du har det vondt. Greit nok at jeg ikke er enig med alt regjeringa foretar seg, men vi er fremdeles verdens beste land å bo i... Jeg har det helt helt fint Lenke til kommentar
t_k Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 @ t_k : Det virker som om du har det vondt. Greit nok at jeg ikke er enig med alt regjeringa foretar seg, men vi er fremdeles verdens beste land å bo i... Jeg har det helt helt fint Vondt??????? Hvor? Nei jeg har det faktisk heeeelt utmerket jeg. Har ikke vondt noen steder og lever i beste vellgående og har ett utmerket liv, takk til meg selv og ingen andre!. Har levd i flere land også og har hatt det helt fint der også. Hva har dette med diskusjonen og gjøre? Lenke til kommentar
Callinicos Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Problemet er først og fremst at de som kommer med slike lovforslag alltid er de personene som har null innsikt i IT. Er de samme som ønsker å sensurere filmer de ikke har sett, og forby GTA uten å ha spilt det selv. Lenke til kommentar
wannabe nerd Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Val***** (Vil ikke bruke skjeldsord i dette innlegget ) har irritert meg lenge, Og hva er vitsen med å gjøre fildeling ulovlig, det er jo så innmari mange som driver med det at det blir umulig å ta alle... Burde heller hatt en lov som stopper de organiserte greiene. (noe som er umulig...) Finns det ikke noe som heter kriminell lavalder forresten Hvordan skal de da få tatt folk når mange (de fleste?) er under den alderen? Under den alderen selv, og de fleste tingene hun har drevet med har jeg ikke likt noe sælig, men det har ikke hatt noen som helst betydning for meg (ikke nå heller ) Lenke til kommentar
TechBoy Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Ser ikke noe stort problem i dette, opphavsbeskyttet materielle skal tross alt være opphavsbeskyttet. Det finns såklart større problem i Norge enn fildeling etc, men likevel kan ikke Norge være "fildelingens mekka". Dårlig PR. Men jeg er ikke enig i at vi plutselig skal føye oss mer og mer etter EU, vi mister bare mer og mer makt over oss selv og disse politikerne ser ut til å ha egne formål her i regjeringen. Virker som om politikerne har for lengst glemt at dem egentlig er "de folkevalgte" og ikke noen "hot shots" med penger som kan gjøre hva dem vil. Lenke til kommentar
highlander Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Sånn seriøst, hva er det med dere? Dere må jo tenke på når hun sier fildeling så tenker hun på ALT? dvs at konsept som "itslearning.no" og lignende skolesider blir også ulovelig da? Nettverk blir ulovelig, og sist men ikke minst LAN blir jo da også ulovelig. Nei, det tviler jeg sterkt på. Fildeling vil fremdeles være lov så lenge man deler lovlig fritt materiale. Kan ikke helt se hva It's Learning, Classfronter o.l skal ha med dette å gjøre. Du bruker vell ikke andres (opphavsbeskyttede) materiale i oppgavene dine? Lenke til kommentar
riktig Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Tviler sterkt på at dette vil fungere i praksis. Skal de overvåke samtlige nettbrukere og spionere på alt vi gjør da? Bygge 100 nye fengsel for "pirater", som de elsker å kalle det? Sannsynligheten for at dette blir vedtatt er stor, men vi kjenner jo regjeringa såpass godt nå, at ingenting overrasker. Tviler på at de på stortinget er de mest IT-kompetente. De har lest om kazaa i VG og funnet ut at "dette er djevelen, det tåler ikke det norske folk, vi må beskytte dem mot det." Ønsker regjeringen lykke til med arbeidet. Fint å se at skattepengene kommer til nytte. Dette er helt klart viktigere enn å bekjempe voldtekt, drap og pedofili. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 (endret) Sånn seriøst, hva er det med dere? Dere må jo tenke på når hun sier fildeling så tenker hun på ALT? dvs at konsept som "itslearning.no" og lignende skolesider blir også ulovelig da? Nettverk blir ulovelig, og sist men ikke minst LAN blir jo da også ulovelig. Lese mer enn overskriften før du uttaler deg kanskje, eller var det moro å bare hive seg på bølgen og rope 'jeg og jeg og jeg og' uten å lese hva saken dreier seg om? Har ikke sett på maken til syting som det er i dette forumet. Og man syter fordi man ikke lenger kan stjele ting fra andre - fy faen for en holdning! Endret 15. oktober 2004 av Shimano Lenke til kommentar
Callinicos Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Fildeling er ikke å stjele, det er å kopiere. Lenke til kommentar
johnohod Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 (endret) Du verden. Eg trudde det var relativt oppegåande folk som var medlemmar på dette forumet. Men det har eg slutta å tru no. Gruar meg til de får stemmerett. Endret 15. oktober 2004 av johnohod Lenke til kommentar
scrutinizer Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Hvem skal håndheve dette forbudet. Vi lever jo i et land som ikke klarer å skaffe soningsplasser nok til alle regulære kriminelle engang. Skal man gi bøter i størrelsesorden flere titalls om ikke hundretusener av kroner til fjortenåringer i Noreg nå. Valgerd......hva med å bruke vett og forstand littegranne......bare litt da. Ok innser jo at det kan være litt urimelig da...all den tid....... Lenke til kommentar
vanedyret Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Hadde vært bedre å fjerne nrk-lisensen og valgt følgende alternativ: "kjøpe oss ut med penger bevilget over statsbudsjettet" Lenke til kommentar
johnohod Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Eg har 2 spørsmål til de som har skrevet innlegg i denne posten: 1. Kvifor handlar nesten alle innlegga om at de ikkje likar ein person, i staden for å faktisk diskutere saka? Endå det er åpenbart at ITAvisen har lagt på bildet av Valgerd for å gjere saka meir "interessant". Det er åpenbart at ho ikkje akkurat har skreve høyringsutkastet. Eg skal vedde på at de aldri har sett dokke inn i politkken til KrF eller i kva Valgerd står for, men hiver dykk hylande over tabloide overskrifter. Viss de faktisk meinar det er OK i dele filer med opphavsrett, og de hadde litt meir vett i skallen enn eit marsvin så ville de kanskje komme med noken bedre argument enn: "Drep Valgerd", "Alle gjer det, eg og", "Det blir for dyrt å handheve". 2. De har fått med dokke at lovforslaget faktisk ikkje er lagt fram endå? Eller er det noken av dykk som faktisk har lest det? Nei de ville vere berre lese overskrifta viss teksten hadde vore tilgjengeleg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg