Gå til innhold

Vil innføre fildelings forbud i Norge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eneste de oppnår er enda en paragraf politiet gir f**n i, og så kommer sikkert noen plateselskaper til å levere lister av IP adresser til politiet som så henlegger saken pga manglende ressurser. De som driver salg av piratsoftware og blir tatt for det får en liten tilleggsstraff om de har noen ulovlige MP3er. Omtrent som nå, mao.

Lenke til kommentar

ååhhh! det måtte jo bare komme fra den kanten..Krf vil være de første til å foreslå en norsk versjon av "the patriot act" de tenner tydeligvis seksuelt på undertrykking og detaljstyring av massene. håper de dør av tarmkreft!

Selv bruker jeg bare p2p til å finne nye band og liveopptak ol. Hvis jeg finner et band jeg synes er bra,så kjøper jeg plata. alle vet jo at mp3 har rævva lydkvalitet

Lenke til kommentar
ååhhh! det måtte jo bare komme fra den kanten..Krf vil være de første til å foreslå en norsk versjon av "the patriot act" de tenner tydeligvis seksuelt på undertrykking og detaljstyring av massene. håper de dør av tarmkreft!

Selv bruker jeg bare p2p til å finne nye band og liveopptak ol. Hvis jeg finner et band jeg synes er bra,så kjøper jeg plata. alle vet jo at mp3 har rævva lydkvalitet

Meget bra sagt. :thumbup:

Lenke til kommentar

Men herregud da, jeg er ikke enig i denne nye loven, men det stiller ikke akkurat mot-siden i ett godt lys all den latterlige "arguemntasjonen" som kommer på banen her i tråden.. Hvis dere noen gang skal diskutere dette med noen, sørg for å skaffe dere noen skikkelig argumenter (håper valgjerd dør holder ikke).

AtW

Lenke til kommentar
Men herregud da, jeg er ikke enig i denne nye loven, men det stiller ikke akkurat mot-siden i ett godt lys all den latterlige "arguemntasjonen" som kommer på banen her i tråden.. Hvis dere noen gang skal diskutere dette med noen, sørg for å skaffe dere noen skikkelig argumenter (håper valgjerd dør holder ikke).

AtW

Argumentasjonen holder den. Litt usakelig "Død over KRF" er jo bare litt tull.

Regjeringa har utspillt sin rolle. Sånn er det. Detaljstyrer jo alt.

Hva med Jern Erna. Hun vil legge ned alt av kommuner og fylkeskommuner for å få en sentralisert styring av ALT fra Oslo. ...Og dette med partier som ikke er større til sammen enn AP er alene. Hallo?

Å USA elskeren fra høyre, Jan Pettersen. Hva med han når det dukker opp "software patent" diskusjoner?? Selvfølgeli vil han støtte USA der også.

Lenke til kommentar

Norge må rette seg etter det "nye" EU direktivet. Slik jeg tolker det nye lovforslaget så er det ikke så stor innskjerping i gjeldende rett. Men enkelte ting som i beste fall tidligere befant seg i en gråsone blir nå ulovlig.

Praktiseringen av regelverket er det som er spennende. De fleste fildelerne kan "bures" inne etter gjeldene regelverk og etter det nye, men politiets ressursbruk vil neppe endre seg.

Lenke til kommentar

AtW

Det er ikke et argument,bare et generelt ønske :) Det begrenser seg heller ikke til denne saken, men alle saker der politikere bruker systemet for å presse igjennom sin personlige agenda.Blir en smule provosert over deres holdninger,der befolkningen er en saueflokk som trenger dem som gjetere (oops o.t)

Lenke til kommentar
Veldig bra - har ventet lenge på at det skal komme ordentlige regler angående dette.

Legg merke til at ikke fildeling i seg selv vil bli forbudt da - kun deling av opphavsrettighetsbeskyttet materiale. Med andre ord vil ikke dette gå utover andre enn de som tar det som en selvfølge at musikk, filmer og spill skal være gratis.

Materiale der opphavsmannen/firmaet har gitt tillatelse til at dette kan kopieres og brukes uten vederlag rammes selvfølgelig ikke.

Ja, er helt enig. Ser ikke noe problem med at det blir ulovlig å laste ned opphavsrettighetsbeskyttet materiale.

Synes det er helt ok at de gjør det slik, mye heller det enn avgifter på tomme CDer og DVDer.

Lenke til kommentar
Veldig bra - har ventet lenge på at det skal komme ordentlige regler angående dette.

Legg merke til at ikke fildeling i seg selv vil bli forbudt da - kun deling av opphavsrettighetsbeskyttet materiale. Med andre ord vil ikke dette gå utover andre enn de som tar det som en selvfølge at musikk, filmer og spill skal være gratis.

Materiale der opphavsmannen/firmaet har gitt tillatelse til at dette kan kopieres og brukes uten vederlag rammes selvfølgelig ikke.

Ja, er helt enig. Ser ikke noe problem med at det blir ulovlig å laste ned opphavsrettighetsbeskyttet materiale.

Synes det er helt ok at de gjør det slik, mye heller det enn avgifter på tomme CDer og DVDer.

Sånn seriøst, hva er det med dere? Dere må jo tenke på når hun sier fildeling så tenker hun på ALT? dvs at konsept som "itslearning.no" og lignende skolesider blir også ulovelig da? Nettverk blir ulovelig, og sist men ikke minst LAN blir jo da også ulovelig.

Lenke til kommentar
*Vurderer og kjøpe sniper rifle og flybillett*

Utilslørte drapstrusler er strengt tatt ikke morsomt spør du meg :nei:

Er på ingen måte noen stor tilhenger av Valgerd, men synes folk tar'n litt vel langt ut her i forumet nå.... Lovforslaget er ikke et påfunn av Valgerd alene, skal det igjennom må det dessuten ha flertall i Stortinget. Det er jeg vel redd for at det får. Argumenter heller saklig mot forslaget, start gjerne underskriftskampanjer eller liknende. Litt mer voksent, ikke sant?

Lenke til kommentar
Det blir aldri noe av...

Skjønner ikke at KrF forstetter å ha ho dama i partiet. Ho skaper _bare_ konflikter!!!

Hallo når du blander politikk og religion, får du mye ymse mennesker i partiet ditt.

Prest til statsminister sier jo alt egentli. Er vel noe som er vanlig i muslimske land. Religiøse ledere til å lede land er aldri en god ide. Men folk har vel forhåpenligvis innsett det nå!

Lenke til kommentar

Hva med Jern Erna. Hun vil legge ned alt av kommuner og fylkeskommuner for å få en sentralisert styring av ALT fra Oslo. ...Og dette med partier som ikke er større til sammen enn AP er alene. Hallo?

Å USA elskeren fra høyre, Jan Pettersen. Hva med han når det dukker opp "software patent" diskusjoner?? Selvfølgeli vil han støtte USA der også.

Hun har faktisk rett med tanke på fylkeskommunen....Makan til dårlig ide skal man lete lenge etter...

Lenke til kommentar

Hun har faktisk rett med tanke på fylkeskommunen....Makan til dårlig ide skal man lete lenge etter...

...Så og sentralisere ALL makt er en god ide???

Ja, om du har lyst til å starte ett diktatur er det faktisk det. Eller ett religiøst svada land. (som norge mer og mer ligner på!)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...