Gå til innhold

Sletting av store windowsmapper?

Anbefalte innlegg

Jeg har en laptop med ikke ubegrenset harddiskplass, og jeg sitter her å sletter unødvendig skræpp. Jeg fant da ut at windowsmappa mi tar ca 2,5 gb og fant deretter noen mapper som er rimelig store:

C:\WINDOWS\SoftwareDistribution - 550mb

C:\WINDOWS\ServicePackFiles - 500mb

C:\WINDOWS\$NtServicePackUninstall$ - 400mb

C:\WINDOWS\$NtUninstallKB821557$ + + + ++ <-- disse er mange, og tar ganske mye plass.....

Er det noen av disse jeg trygt kan slette? Jeg har ingen planer om å reinstallere sp2 feks (jeg regner med at noen av de mappene er backup?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en laptop med ikke ubegrenset harddiskplass, og jeg sitter her å sletter unødvendig skræpp. Jeg fant da ut at windowsmappa mi tar ca 2,5 gb og fant deretter noen mapper som er rimelig store:

C:\WINDOWS\SoftwareDistribution - 550mb

C:\WINDOWS\ServicePackFiles - 500mb

C:\WINDOWS\$NtServicePackUninstall$ - 400mb

C:\WINDOWS\$NtUninstallKB821557$ + + + ++ <-- disse er mange, og tar ganske mye plass.....

Er det noen av disse jeg trygt kan slette? Jeg har ingen planer om å reinstallere sp2 feks (jeg regner med at noen av de mappene er backup?)

C:\WINDOWS\$NtServicePackUninstall$ kan slettes med mindre du har planer om å avinstallere en Service Pack ved et senere tidspunkt.

Lenke til kommentar

En grei ting er å bare skifte navn på dem, klager windows på at det ikke finner dem så skifter du bare tilbake, hvis ikke så kan du bare slette dem.

Husk å la dem ligge en stund, det er ikke slik at windows oppdager at de mangler med en gang de forsvinner, kanskje de f.ex sjekkes ved boot.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...