Tfosheim Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Nye nForce4-bilder dukker opp Bilder av et nForce4-hovedkort har nok en gang dukket opp, denne gangen fra ASUS. Alt tyder nå på at lanseringen er like om hjørnet - og at hovedkortene denne gangen vil komme samtidig. Les artikkelen her Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Nå må vi bare få .09 baserte prosessorer også... Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 ASUS-kortet er sannsynligvis basert på nForce4 Ultra-brikkesettet, siden det kommer med PCI Express x16, men bare med én port. SLI-utgavene har som kjent to slike, og mange venter at resten av hovedkortene vil komme med AGP-basert grafikk. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Og hvor lenge etter den 20. okt. vil nforce4 kort komme på lager i norske websjapper? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Bra at det kommer AGP versoner også! Jeg har nemlig tenkt å beholde mitt 6800 Ultra noen måneder til. Får håpe nForce4 ikke har noen bugs da... At PCI/AGP lock funker 100% og at man kan kjøre på høy FSB. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 VIA svarer på nForce4 Via K8T900 Pro has two PCI Express slots Attack on Nforce 4 By Fuad Abazovic in Canada: Thursday 16 September 2004, 16:00 VIA WON'T LET THE K8 market go, at least not without a fight. As Nvidia has its Nforce 4 Dual PCI Express chipset ready, Via had to do something about it. That’s how the Via DualGFX Express chipset was born. This chipset used to be known as K8T900PRO but Via decided to go for a sexier commercial name. You will see an Athlon 64/FX/Opteron chipset that supports two PCI Express graphic lanes. The first one operates at 16X speed while the second runs at 4X speed, identical to Intel's Tumwater chipset. 4X from the second PCI Express slot should be fine to run SLI like functions. This chipset will use a 1GHz Hyper Transport bus and will work with all existing sockets including 754, 939 and 940. The chipset will match the VP8251 south bridge, the one that will give you two additional PCI Express 1X slots, eight USB 2.0 slots, 10/100 LAN card, AC97 96K/20 bit six channel sound card, integrated RAID, two IDE interfaces for four IDE devices and four S-ATA ports. Nvidia Nforce 4 is sure beating it with its 1Gb LAN but apart from that, this south bridge is fine. So Nforce 4 will get a DualGFX Express competitor that will come in Q4 this year and will be sampled in he last days of September. The chipset wars are hotting up and ATI will join in, but without SLI support as it doesn't believe in it. http://theinquirer.net/?article=18498 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Nei huff jeg skal ikke ha noe VIA chipset! Kjøper jeg AMD blir det nForce3/4. Lenke til kommentar
skyline Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Nei huff jeg skal ikke ha noe VIA chipset! Kjøper jeg AMD blir det nForce3/4. Nei, huff! IKKE VIA! Har ganske stor tro på ATI sitt chipset derimot. Men tror ikke jeg handler det neste gang, blir nok NFORCE4 SLI, 2x 6800 ULTRA og A64 4000 0.09 cpu. Lenke til kommentar
G Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Noen som vet om det brikkesettet og hovedkortet til ASUS støtter REG ECC minnebrikker? Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Det var en snål plassering av ATX kontakten. Kjekt å se at Nforce4 eksisterer i allefall Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Glede seg til å se mere av spec'en til dette ASUS kortet, samt hvordan det yter + hvor stabilt det er. Jeg har sikla på nytt AMD 64 bits system siden mai, skal nok gå for socket 939, men siden jeg har venta såpass så skal jeg vente litt til. I disse dagene så er det veldig mye spennende som skjer i utviklings fronten. Noen som vet noe mere om dette ASUS kortet? Pris? Lansering? Specs? etc Lenke til kommentar
G Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Får en utnyttet de doble minnekanalene fullt ut nå, eller trengs enda noen implementasjoner i hardware før det er tilfredstillende? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå