Gå til innhold

Ny stuemaskin (skal kun brukes til musikk)

Anbefalte innlegg

Hello, godtfolk.

Jeg har lenge hatt planer om å bygge meg en stuemaskin som ser stilig ut og kan brukes til musikk-avspilling (selvsagt også små, enkle oppgaver som Word, Excel og internett).

Lurer litt på om noen her kan hjelpe meg med å sette sammen en?

Utseende betyr mye

Jeg søker eleganse og ikke en eller annen LanParty-boks :p

PS: dere kan sikkert hjelpe meg å finne en skjerm (skal henges på veggen eller settes godt inn i en hylle), høytalere (2.1) og alt annet også. :)

Budsjettet blir vel rundt 5-9k, alt ettersom hvor som trengs for å realisert dette, men ønsker å brukle minimalt med penger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:!: Best i Test i siste Pcpro ble Shuttle XPC SB81P Kr 3800.- +Ram/CPU/HD m.m.

Jeg skal selv kjøpe en samme type Stue-pc som du og leter etter en lik Aopen Cube EA65 Kr 2800.-. Grunnen til at jeg liker Aopen er mulighet for å kjøre InstantOn (Kan se Tv/spille musikk og radio uten å starte pc). Nå vet jeg ikke om Shuttle har denne muligheten, har den det går jeg for Shuttle som vinner av flere tester.

:blush: Er det noen som kan svare på InstantOn mulighet på Shuttle ?

Lenke til kommentar

InstantOn er fremdeles ett ukjent begrep hos Shuttle, de har i hvertfall ikke produsert noen maskiner med mulighet for dette enda.

nbor: Hva mener du med at man kan se tv uten å skru på maskinen? Det får ikke jeg til med min i hvertfall...

Jeg har satt opp to forslag til deg, en AMD variant, med Msi Mega 180 som plattform. Og en Intel variant, med AOpen EA65 som plattform.

AMD - Msi Mega 180. - 5800,-

+ Integrert WLan

- Ikke mulighet for DVD avspilling uten å laste Os.

Intel - AOpen XC Cube EA65. - 6600,-

+ Mulighet for DVD avspilling uten å laste Os.

- Ikke integrert Wlan, men 1gbit nettverk.

Ingen av de to er noen råtasser, med tanke på ytelse men det var du vel ikke ute etter heller. Jeg la vekt på stor lagrings kapasitet og funskjonalitet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hello, godtfolk.

Jeg har lenge hatt planer om å bygge meg en stuemaskin som ser stilig ut og kan brukes til musikk-avspilling (selvsagt også små, enkle oppgaver som Word, Excel og internett).

Lurer litt på om noen her kan hjelpe meg med å sette sammen en?

Utseende betyr mye

Jeg søker eleganse og ikke en eller annen LanParty-boks :p

PS: dere kan sikkert hjelpe meg å finne en skjerm (skal henges på veggen eller settes godt inn i en hylle), høytalere (2.1) og alt annet også. :)

Budsjettet blir vel rundt 5-9k, alt ettersom hvor som trengs for å realisert dette, men ønsker å brukle minimalt med penger.

da skal du se på web'en til www.eet.no. der finner du under kabinetter bla. kabinett fra CaseTronic og Silverstone. Meget elegante kabinett. bruk så Mini ITX hovedkort (se under hovedkort). Hovedkortet har integrert laan, vga, mpeg2, usb 2.2., fw etc .... Du trengre i tillegg en slim optisk enhet (dvd eller brenner), 266MHz minnemodul (plass for 1 stk - opptil 1GB). Og i tillegg må du ha en disk og thats it....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...