Dopsen Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Hei, og vell møtt. Jeg tenkte å bruke ca 6000-8000 på en oppgradering fra min gamle PC. Den jeg har nå er Intel Celeron 2,0 GHZ, 758 MB DDR SDRAM, (PC3200) Pluss jeg har to harddisker med ultra-ATA/ 100 på til sammen 320 GB. samt et Fujitsu siemens D1520 hovedkort. Det jeg trenger hjelp til er å velge ut passende skjermkort, kabinett, CPU, hovedkort og evt. harddisker/ andre aktuelle komponenter. Det viktigste er i all hovedsak at oppsettet er kompatibelt med CD-ROm, minne og harddisker fra min nåværende PC. Så valget står mellom AMD prossessor med Socket A hovedkort eller socket 728 hovedkort og Intel prosessor. Hva får man mest for pengene igjen for? Hovedkortet burde også støtte USB 2.0, ha støtte for både S-ATA og IDe kabling til harddisker, 4-6 minne slots. Skjermokortet burde være av typen som kjører spill som Doom 3 temmelig knirkefritt, ser at det er en enorm prisforskjell på skjermkort selv om begge har f.eks 256 MB, hva skyldes dette og hva er den beste løsningen, eller rettere sagt det beste kjøpet som skal fungere best mulig sammen med resten av systemet. Apropo CPU hva er til å foretrekke høy klokkefrekvens eller stor cache/ Bus hastighet? Og hva lønner seg mest av en USB harddisk og en vanlig S-ATA harddisk? Har også tenkt å anskaffe et maxi kabinett med god lufting og med PSU og alt slikt inkludert, noen anbefalinger? Takk på forhånd, beklager hvis det ble litt mye. Vennligst hilsen Danel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå