Dumbo Skrevet 18. mai 2002 Del Skrevet 18. mai 2002 Jeg har problemer med å legge inn Slackware. Jeg setter i boot-disken og starter. Alt går greit. Så sier den at jeg skal sette inn root disk'en. Jeg gjør dette og det ser ut som det kommer en eller annen feilmelding som sier noe i retningen av: Unable to handle kernel paging request at virtual asress bd302058 Så kommer det opp masse løy tull som ikke gir mening i det hele tatt. I allefall ikke for meg.. Hva skal jeg gjøre? Har prøvd med tre forskjellige disketter så jeg tror ikke det er noe gale med diskettene.. Noen som har forslag? Hjelp mottas med stor takk :smile: Dumbo aka sim Lenke til kommentar
Dumbo Skrevet 20. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2002 Ingen som har peiling på dette eller? Kunne trengt litt hjelp. Snakket med en å han sa at det kunne være RAM'en det var noe galt med, men jeg vet ikke... Derfor trenger jeg litt hjelp.. På forhånd takk :smile: Lenke til kommentar
jean Skrevet 20. mai 2002 Del Skrevet 20. mai 2002 Har du prøvd å bruke en annen diskett? Også laste ned image't du lager diskettet fra på nytt? Disketter går veldig fort i stykker;) Lenke til kommentar
Dumbo Skrevet 20. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2002 Har prøvd 3 disketter, samme erroren. Så nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Finner heller ikke ut hva error-messagen betyr. Håper på flere svar Lenke til kommentar
jean Skrevet 20. mai 2002 Del Skrevet 20. mai 2002 Hm, har du noe spessiell maskinvare? Får du ikke boota fra cd'en, og sett om det fungerer der? Prøvd ett annet image? Hvem rootdisk bruker du? COLOR.GZ? Hvordan skriver du den? Lenke til kommentar
Dumbo Skrevet 20. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2002 Kan ikke boote fra CD'en i og med at hardware'n er rimelig "gammel" (Pentium 133 MHz). Jeg bruker color.gz ja. Kan jo være denne som er ødelagt. Jeg har ISDN og det er ikke så lett å laste ned en ny Linux distro. Jeg hadde tenkt å prøve med text.gz som root disk, men den fant jeg ikke på CD'en. Finnes disse root diskene på http://www.bootdisk.com, lurer :?: får ta en titt der, se om jeg finner en der jeg kan prøve å se om det virker... Lenke til kommentar
jean Skrevet 20. mai 2002 Del Skrevet 20. mai 2002 Hm, bruker du 2.4.5 eller 2.2.19 disker? Lenke til kommentar
Dumbo Skrevet 20. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2002 ehhh.. i dunno.. Har rett og slett ikke peiling. Det er de disk-imagene som er med Slackware 8.0.. Mer vet jeg ikke.. Hvordan kan jeg sjekke dette isåfall?? Lenke til kommentar
jean Skrevet 20. mai 2002 Del Skrevet 20. mai 2002 Ok, i mappa er det ei undermappe som heter 2.4.5, sett den? prøv å bruk color.gz'en som ligger med der i stedet.. husker ikke helt (bruker aldri disketter), men mulig du også må bytte ut boot disken til 2.4.5 Lenke til kommentar
Dumbo Skrevet 20. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2002 I mappen rootdsks på CD'en er det ingen undermapper. Det er undermappe i bootdsks mappen, men denne inneholder ikke color.gz. Jeg kan prøve å lage en ny boot-disk med denne kernelen på å se om det virker da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå